Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihalampeen hukkunut tyttö oli IS:n jutun mukaan

Vierailija
06.06.2007 |

vanhempien näkemättömissä " joitakin kymmeniä minuutteja" . Voi jessus! En voisi kuvitellakaan, että mun vajaa 3-vuotias olisi sekuntiakaan mun näköpiirin ulkopuolella, jos ollaan kodin ulkopuolella (jos ei ole hoidossa). Aivan käsittämätöntä!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos luet Iltalehden jutun aiheesta, voit huomata, että lapsi oli karannut sisältä.

Vierailija
2/10 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotonahan noikin oli...

Mietin vaan että missä ne vanhemmat oli ja mitä tekemässä kun ei huomanneet että ton ikäinen lapsi on livistänyt yksin ulos???

Ei mee järkeen että miten noin pieni pääsee livahtaan yksin johonkin eikä kukaan kaipaa sitä " joidenkin kymmenien minuuttien aikana" .

Oliko vanhemmat saunomassa ja lapsi " yöunilla" ? Oliko vanhemmat itekin nukkumassa? Vai oliko heillä " äidin ja isän aikaa" ja lapsi touhusi yksinään toisessa huoneessa?

Tänään täällä juuri joku kysyi voiko 2 ja 4 vuotiaat laittaa keskenään yläkertaan että isä ja äiti saa olla kahdestaan. Ja alas saa tulla vaan jos on joku oikeasti hätänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja jos luet Iltalehden jutun aiheesta, voit huomata, että lapsi oli karannut sisältä.

Ja vielä niin että kukaan ei huomaa eikä kaipaa pitkään aikaan? Missä ne on ollu ne vanhemmat?

Vierailija
4/10 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän meidän 1,5v kokoajan näkö/kuuloetäisyydellä eli mun täytyy vähintään kuulla leikin ääniä, jos olen toisessa huoneessa

Vierailija
5/10 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käväisi välillä terassilla, tuli sisälle ja touhusi jotain. Hetken kuluttua huomasin ikkunasta sivusilmällä heijastuksen ja eikös mies ollut jättänyt terassin oven auki ja 1-vuotias oli jo hyvää vauhtia ulos menossa. Onneksi huomasin ja ehdin perään, eikä kerennyt korkeisiin portaisiin asti kun ei vielä osaa alas kunnolla mennä. Täytyy sanoa, että vihaksi pisti miestä kohtaan, kun ei tuon vertaa huolehdi. Sai kuulla kunniansa.

Vierailija
6/10 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ollessani lapsi on koko ajan kuulo- tai näköetäisyydellä, mutta jos molemmat ollaan kotona vahinko saattaisi sattua. Isä kuvittelee lapsen olevan äidin kanssa ja päinvastoin. Meidän vajaa kaksi vuotias osaa avata ulko-oven lukon, joten pääsee ominkin avuin ulos, jos lisälukko ei ole paikallaan. Tosin tästä syystä meillä piha on aidattu ja portit saa auki vain ulkopuolelta (täytyisi siis osata kurottaa aidan yli).

Mutta oven avaamista ei edes kuule, jos esimerkiksi imuri on päällä. Periaatteessa siinä vaiheessa kun lapsi ensimmäisen kerran oppi lukon avaamaan olisi voinut käydä huonosti mikäli lapsi olisi ulos ehtinyt, onneksi satuin olemaan näköetäisyydellä. Sitä ennen lapsi kyllä järjesteli kenkiään useinkin yksin eteisessä, olin vaan varmistanut että ovi oli lukossa. Eipä järjestele enää.

Voimia lapsensa menettäneille.

Vierailija
7/10 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekö 5-vuotias tyttö?

Vierailija
8/10 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo pitkältä ajalta tuntuu. Mutta ehkä toinen vanhemmista on puuhaillut sovitusti omiaan ja toinen nukahtanut telkan ääreen. Meillä miehellä on tuo nukahtelu lapsen vahtivuorolla oikein bravuurinumero. En enää muista, montako kertaa olen tullut kaupasta niin, että mies nukkuu sohvalla, ei herää oven kolahdukseen eikä mihinkään. Ja lapsi, (pahimmillaan oli 1+) leikki itsekseen/tonkii paikkoja. Olen saarnannut miehelle tästä asiasta joka kerta ihan raivona, mutta kun ei se pidä asiaa minään..

Vierailija
9/10 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herännyt ja hiipinyt ulos?

Meillä ainakin lapsi saattaa päiväunilta herätessään alkaa touhuamaan omiaan omassa huoneessa ennenkuin huomaan että on herännyt. Ei voi kuitenkana poisua kotoa huomaamattani, koska lastenhuoneesta ulos pääsee vain olohuoneen ohitse.

Kerran heräsin keskellä yötä vessaan ja takasin tullessa ajattelin käydä peittelemässä lapset kuten tapanani pn. Kauhistus oli suuri kun 4v lasta ei löytynyt omasta sängystään! Herätin jo miehenkin etsimään, kunnes lapsi löytyi työhuoneen sohvalta nukkumasta (ei näköyhteyttä ovelta eli en heti tajunnut että on siellä). Emme olleet miehen kanssa kuulleet lapsen liikkuvan, vaikka oli siis ohittanut meidänkin makuuhuoneen... vähän kävi mielessä että olisi herätty jos ulko-ovi olisi kolahtanut...

Vierailija
10/10 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Haistakaapa, haaskalinnut, vittu.