Mikä auttaa aurinkoihottumaan?
3v tytölllemme tulee aurinkoihottumaa helposti. Mitä kannattais laittaa illalla, jotta ihottoma helpottaisi? Hydrocortisonia? Bepanthenia? Vai mitä?
Kommentit (2)
tane74:
3v tytölllemme tulee aurinkoihottumaa helposti. Mitä kannattais laittaa illalla, jotta ihottoma helpottaisi? Hydrocortisonia? Bepanthenia? Vai mitä?
Mulla on itsellä ollut ainakin 4v. lähtien aurinkoihottumaa. Mulle ei ole ainakaan aikaisemmin sopinut aloe vera jostain syystä - en tiedä olisko nykyiset parempia.
Kortisonirasvaa, allergialääkettä ja ohuet pitkähihaiset vaatteet. Huoneen viilennys - niin ettei ainakaan yöllä olisi kovin kuuma - kuumuus pahentaa kutinaa. Se on kyllä tosi ikävä vaiva.
Nyt aikuisena olen käynyt siedätyshoidossa. Siihen saa lääkäriltä lähetteen. Hoitokertoja on 15-> ja se pitää aloittaa maalis-huhtikuussa. Ikävintä siinä on, että siellä pitää sitten käydä joka toinen päivä (töitten jälkeen tai ruokiksella) ja täälläpäin on vain yksi vaihtoehto jossa on sopivat lamput. Hoidossa seistään " lamppukopissa" johon määritellään aika joka on noin 1-3 minuuttia kerrallaan. Auttaa todella tehokkaasti. Viime vuonna kävin, tänä vuonna olin laiska enkä käynyt ja voin kertoa, että ensi vuonna menen takuuvarmasti - on tämä niin karmeeta. Ulkona ei voi kerta kaikkiaan olla yhtään tällaisella paisteella. Uimarannallekin voin lähteä (lasten kanssa jotka ruskettuvat helposti ja joilla luojan kiitos ei ole tätä vaivaa) vasta kuuden jälkeen illalla.
Tulipas synkkä viesti, mutta tältä se juuri tällä hetkellä tuntuu. Mutta tosiaan lääkärillä kannattaa käydä ja kysyä noita em. vaihtoehtoja. kortisonirasvojakin on sitten vahvempia joita saa reseptillä ja antihistamiinit väsyttävät sopivasti illalla jos oikein kutisee eikä saa nukuttua. Ja tuota siedätyshoitoakin kannattaisi kysellä - en tiedä kyllä että minkä ikäisille sitä annetaan, mutta oikeastaan ainut joka todella auttaa ja jonka avulla voi nauttia kesästä.
Mulla on itsellä ollut aurinkoihottumaa aivan lapsesta. Näin alkukesällä tulee vielä paljon enemmän ja ihan muutamassa minuutissa, kun aurinkoisella säällä on pihalla. Aloe veeraa on käytetty aina. Se helpottaa heti ja yöksi kun laittaa, multa häviää kaikki. Tietysti tulee heti aamulla ulkoillessa lisää. Nyt mulla käytössä kotimyynnistä ostettu Naturgare Aloe Gel.