Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä verenpurkaumia 2v poskissa ja silmän alla.

Vierailija
04.06.2007 |

Tytöllä, 2v 1kk, nousi eilen yhtäkkiä aamulla kuume noin 40 astetta. Tänään kuumetta on vähemmän eli vähän päälle 38, silmä tulehtunut, kurjan kuuloinen yskä. Se mikä vaivaa minua on, kun kasvoihin ilmestyi tänään yllättäen pienen pieniä verenpurkaumilta näyttäviä jälkiä, kuin neulalla ois pistelty. Mitähän nämä on? Tietääkö joku? Kysyin tk:stakin, mutta hoitaja ei osannut sanoa mitään. Tarviikohan näistä tosissaan huolestua?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelotteli aivokalvontulehduksella. Onneksi ei kuitenkaan ollut sitä. Mutta eikö tuota kannattaisi jossakin varmistaa?

Vierailija
2/6 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi oikeasti olla aivokalvontulehdus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieniä verenpurkaumia ja ne johtuivat yskimisestä tai jopa itkusta. Mitä vanhemmaksi on tullut sitä vähemmän purkaumia esiintyy. En huolestuisi niistä, jos lapsesi on yskinyt.

Vierailija
4/6 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sinne ja hoitajalle vain päästiin näyttämään. Ja hoitajan kommentti oli ettei oikein nyt tiedä mitä voisi olla ja menkäähän kotiin ja tarkkailkaa.

Tyttö ei yski paljon, mutta se vähä on pahan kuuloista, kun lima ei irtoa. Oksensi limaa viime yönä 24 aikaan ja tosi paljon yökkäili, kun ei meinannut irrota. Hoitaja mietti, jos olisi siitä. Mutta itse epäilen, kun pisteet tuli vasta tänään päivällä.

Vierailija
5/6 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yleensakin sellaisesta tilanteesta kun kovin ponnistelee.

1 vuotiaan nielaisi tarran, joka juuttui kurkkuun kiinni. Kakoi, kakoi, ei saanut sita ulos. Roikotimme jaloista jne ja lopulta tarra onneksi irtosi. Tuloksena juuri kuvailemiasi verenpurkautumia, ikaankuin olisi nuppineulalla pistelty. Kyseessa siis ponnistus, joka katkaisee pienia hiusverisuonia.

JOs tytolla ei niita muualla, niin en olisi ollenkaan huolissani.

Vierailija
6/6 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös muut huolestuttavammat oireet. Itse olen hoitanut lukuisia pieniä potilaita ja esim. yskimällä voi saada naaman verenpurkautumia täyteen.