*******ELOISTEN alkuviikko ma-ti**********
Kommentit (28)
Tarkoitin että sinne pääsykokeisiin rennolla mielellä..
Siitä onkin aikaa, kun olen viimeksi kirjoittanut...oiskohan ollu joskus ennen joulua. Arki tuntuu jotenkin vaan niin kiireiseltä, ettei saa edes otettua itseään niskasta kiinni kirjoittaakseen muutamaa riviä.
No, nyt kuitenkin mulla on tässä joutilas hetki, kun molemmat poitsut ovat päikkäreillä. 3-vuotias esikoinenkin suostu menee päikkäreille ilman vastustelua. Muuten näyttääkin siltä, että hänellä päikkärit ovat jääneet jo pois kuvioista, mikä on kyl toisaalta harmi, ku ei jää päivällä yhtään omaa aikaa, mutta toisaalta sitten taas helpottaa meidän menemisiä.
Kuopuksen vauva-aika tuntuu menneen uskomattoman nopeasti. Tänään just ihmettelin, että miten tää aika on menny näin nopeasti, olen ollut jo vuoden kotona ja silti tuntuu, että vastahan mä jäin töistä äippälomalle. Olen kyl viihtynyt tosi hyvin kotona, töihin ei ole yhtään ikävä (johtuen osaltaan kyl ikävistä kokemuksista edelliseltä kerralta palatessani töihin). Olen siihen asti kotona, kun kuopus täyttää kaksi vuotta ja sitten katselen uusia työkuvioita. Kuopus on nykyään tosi kova kiipeilemään. Suosikkikohteita ovat tv-taso ja sitteri, yrittipä kiivetä aamulla sänkyynkin, mutta ei viel onnistunu. Poitsu ei vielä kävele muuta kuin tukea vasten. On kyl pidemmän aikaa jo seisonut paikoillaan ilman tukea. Lempiruokaa tuntuu nykyään olevan leipä =), soseet ei aina oikein maistu ja tuntuu että nykyään itkee aika paljon ruokapöydässä, itku katkeaa kuin seinään, kun saa leipää tai maissinaksuja. En tiedä, miksi soseet ei nykyään oikein maistu. Liekö kyllästynyt niihin tai sit hampaita on taas tulossa. Tällä hetkellä hänellä on viisi alahammasta, ylhäältä ei löydy vielä yhtään.
Päivähoitokeskustelusta vielä sen verran, että perheet ja tilanteet ovat niin erilaisia, kuten äiditkin. Meillä esikoinen jatkoi kupuksen synnyttyä osa-aikaisena (10 pv/kk) tarhassa sen takia, että hänellä säilyisi tarhapaikka tuossa lähitarhassa myös vastaisuudessa ja kuopuskin pääsisi sitten aikoinaan helpommin sinne. Lisäksi meillä ei ole täällä lähettyvillä samanikäistä leikkiseuraa ja kirkon järjestämiin kerhoihin oli käsittääkseni kolmen vuoden ikäraja.
No, mutta nyt täytynee lopetella sillä kuopus heräsi just äsken ja kärsimättömästi odottaa jo välipalaa.
Anteeksi taas tämä omanapainen kirjoitus. Mulle oli tällä kertaa jäänyt yleisestä keskustelusta mieleen vain tuo päivähoitoasia.
Pitäkäähän hauskaa siellä Tampereen kesäkinkereillä!
Terkuin,
Hippu kera poikien (10kk ja tasan 3v)
Tervehdys auringon paisteesta. Todellakin poika kasvaa hurjaa vauhtia, joka paikka ja poika itse on vaarassa, koska kiipeäminen on kivaa:)
Ikää Eetulla on 9kk, äidin ja isän ikioma hymypoika (esikoinen). Päivät kuluu milloin mitäkin puuhatessa, kesän olen vielä kotosalla ja syksyllä häätyy opiskelua jatkaa.
Innolla odotan teitä kesäkinkereihin tulijoita, nimittäin Eetu tykkää paljon toisista vauvoista. Niiden kanssa on kivaa. Mutta itsekin siitä hyödyn:) pääsee porisemaan samassa tilanteessa elävien kanssa, ja ennen kaikkea tutustumaan uusiin ihmisiin.
Joo, nyt täytyy iltapuuroa alkaa tekeen. Moi!
terveisin mami1985 & Eetu
Moikka moikka!
Huomasin, että Pumpuli oli huudellut ja ajattelin pikaisesti laittaa muutamalla sanalla meidän kuulumisia. Aika menee siivillä noiden kahden kanssa (poitsu siis reilu 9kk ja tyttö 4,5v). En ole pahemmin netissä kerennyt oleilemaan ja viime aikoina ovat viestitkin jääneet lukematta, mutta nyt kahlasin vähän vanhoja läpi.
Meillä menee ihan mukavasti. Mitä nyt sairastettiin juuri pari tautia putkeen ja nytkin näyttäisi siltä, että silmätulehdusta pukkaa, huoh.
Poika konttaa kovaa ja nousee joka paikkaan. Hänen maailmansa avautui kyllä ihan toisella tavalla liikkeelle lähdön jälkeen, ja jatkuva kitinä, jota oli jonkin aikaa, loppui kuin seinään.
Päiväunet on nyt ihan halusessa ja nyt nukutaankin vain parit pikkupätkät, mutta yöt onneksi sujuvatkin sitten ihan kivasti.
Ruokiakin on saatu suht mukavasti listalle (ne allergia, ne allergiat..). Tosin meillä mennään purkkiruuista vielä 4-5kk ruuilla, koska 8kk ruuissa on niin perhanasti ainesosia. Kotimaiset viljat ovat vielä poissa, ja nyt olisikin tarkoitus lähteä kauraa kokeilemaan, mikä vähän pelottaa.
PUMPULI, nolottaa sanoa, mutta olen hukannut yhteystietosi.. Mä tosin olen unohtanut viime aikoina kaiken muunkin mahdollisen ja saan olla jatkuvasti pyytelemässä anteeksi möhläilyjäni. Jotain dementiaa tän on pakko olla. Mutta olisi siis kiva nähdä, etenkin nyt kun olemme kaikki kolme joka päivä kotona. Tyttö on ollut kiistellyssä päivähoidossa kahtena päivänä viikossa aina tuonne huhtikuulle asti.
Jaaha, pitää mennä.
OIKEIN MUKAVIA KESÄKINKEREITÄ!!
Pate06
" Ison ilon viestien lukeminen antaa, joten muistan oman korteni pinoon kantaa" .
Onpa hiljainen pino. Älkäähän jääkö lomailemaan eli pelkiksi lukijoiksi. Mulla on tässä koneella sellainen jännä tutka, jonka tuo mun insinööriMiäs on kyhännyt ja näen toooooodella monen täällä tänäänkin vaklanneen vaan ettepä ole kirjoitelleet =) No juu, minä tiedän, että lauantain kinksut jo monia jännittää niin ettei sormet pysy näppiksellä, mutta yrittäkää edes tärinältä jotain rustata ;-) Pubu pakkaa tavaroita matkalle, Ope virittelee taustalla ääntään Kinksuja varten, Nallu voimistelee yhtä toimivaa kättään kapelimestarinhommia varten lauantaiksi, Huhtikin pakkailee (Hyvää matkaa muuten!!), ja Peeveli on muuttanut kentän laidalle.
Sen sijaan aivan mahtavaa, että uusia tai ainakin pitkään hiljaisia ihmisiä on ilmestynyt takaisin
* LÄMPIMÄSTI TERVETULOA TAKAISIN MAMI ja KINKEREILLÄ NÄHDÄÄN! Mieletön juttu, että sinäkin niin kaukaa Lapista matkustat meitä katsomaan!
* HIPPU Ihana kuulla sustakin ja pojistasi pitkästä aikaa. Kirjoittelehan useammin!
* OMPPUPOMPUSTA ja pojista samoin kiva kuulla pitkästä aikaa. Pääsettekö Kinksuille?
Asiasta kukkaruukkuun. Onko teitä muita tänään pinanneet lehtimyyjät? Oikeasti on varmaan joku kesäkamppanja ja uudet työntekijät aloittaneet, mulle on tänään soitettu 5 kertaa! Huh. PAkko vähän enemmän avautua, kun en oikeesti ymmärrä niiden logiikkaa ollenkaan.
Eka puhelu oli nuori, hyvin hentoääninen tyttö. Hän ei meinannut saada ensin itseään esitellyksi, mutta lopulta pääsi sitten lukemaan sitä pöydällään olevaa muistilappua:
" Kiva että tavoitin. Puhunko nyt Pumpuli Pörrökorvan kanssa (sanoi tyttönimeni, kiesus, olen ollut yli 5 vuotta naimisissa, jo on tuoreet asiakastiedot)
" Ei vaan täällä on Pumpuli Paksusääri (nykyinen nimeni)"
" Ai...jaa. No, onko hyvä hetki jutella?"
" No ei oikein, lapset juuri heräilee ja täytyy antaa jotian syötävää"
" Ai sulla ei ole lahta minuuttia aikaa?" (ensimmäinen itsevarmasti ja vähän hyökkäävästikin sanottu lause)
" No ei ole, jos on lehtiasioista kyse. En tarvitse nyt mitään uutta lehteä, kiitos hei."
" Heeehheeheeei"
Sitten tuli toisen firman puhelu. Keski-ikäinen nainen meni suoraan asiaan mitään " kivakunsuttavoitin" - löpinöitä.
" Me täällä vietämme hyvine asiakkaiden päivää (kuten joka toinen päivä tekevät) ja sen kunniaksi tarjoamme ilmaiseksi heinäkuun alusta lehtitilauksen. Kumpi kiinnostaa X-lehti vai Y-lehti"
" Ihanko tosiaan ilmaiseksi? Kuinka pitkä pätkä pitää itse maksaa?"
" Kuten alussa sanoin, lehti tulee ilmaiseksi, kumpi kiinnostaa X vai Y" .
" Ilmaiseksi?" (Oikein jäin hämmästelemään tyyliä, sillä toki tajuan, että taas oli kyse näistä saat ilmaiseksi 3 lehteä, kun maksat 300 lehteä)
" Kumpi kiinnostaa X vai Y" ? Äänensävy oli jo niin kamala, että en voinut kuin järkyttyä ja todeta, ettei kumpikaan, kiitos ja hei.
Sitten aloin pohtia, että mikä siinä on, että näihin lehti-ym. kapustelijoihin on niin vaikea suhtutua. Tuokin hiljainen tyttö, joka soitti, oli jonkun kullannuppu tienaamassa kesätyöpaikassaan. Mitä jos omat Nasuni joskus päätyvät lehtialalle (oumaigaad...)? Tämä ajatus päässäni oiden herkistyin kerran tilaamaan jonkun kirjakerhon aloituspakkauksen. Sellainen juuri ja juuri sitä pöydällään olevaa lappua lukemaan kykenevä heiveröinen pojan ääni kauppasi 1-vuotiaalle Poikaselleni " tosi kivaa puuhakirjaa, jossa ona tosi kivoja ja kehittäviä labyrinttejä, joita sen pienen viikarin kanssa voi tehdä" . Jep. Kun ei vielä kynä pysynyt kunnolla Poikasen kädessä, saati sitten labyrintin sisällä. Sitten aloin miettimään, että pakko mun on tilata, että poika saa edes jollekin jotain kaupaksi (ainakaan minua ei puheet muuten vaikuttaneet, silkasta säälistä ostin AUTS)
Musta on joskus hauska kokeilla, miten kauppiaat pysyvät asiakkaan tasolla. Kerran aikaan ennen lapsia mulle kaupattiin Vauva-lehden tilausta lauseella " kun teillä siellä kotona on nyt vauva niin eikös jatkettaisi tilausta?" . Vastasin hieman draamaattisesti nyyhkäisten, että " Ei meillä mitään vauvaa ole" . Myyjä meni hiljaiseksi ja sanoi " No mutta kun sulle tulee tämä Vauva-lehti" . Niinpä, meille tuli Aku Ankkakin ennen lapsia, tuolle isomme pojalle, jolle se on tullut vuosikymmeniä.
Niin että oliko jotain asiaa? Ei. Kunhan kirjoittelin. Aivan ihanasta auringonpaisteesta nautittiin koko päivä ja huomenna samaan malliin taas leikkivieraiden kera.
Heimuthoi, kirjoitelkaa!
Mun piti PANTOUFLELLE jotain kirjoittaa, mutta nyt en muista mitä.
ERIALLE sssempitykset pääsykokeisiin, onpa jännä viikko!
Mitä VIETERIN sakille kuuluu, joko rokko on voitettu?
Pumpuli
...oltiin linjoilla yhtaikaa =) Kiva kun kirjoittelit!
Mun meili on kippura at koti.luukku.com. Olis mukava näkyillä täällä kylällä! Kinkerillekin mahtuu mukaan.
Pumpuli taas
Kirjoitanpa sitten, kun Pumpuli oli huhuillut! Junaliput Tampereelle on jo ostettu ja jännityksellä odotan tapaamista. Kiva kun on yksi ihana kaveri Tampereella, joka meidät majoittaa ja tapaamispaikkaan opastaa! Minä se vaan häitä stressaan, kutsut pitäisi tehdä ym. Onneksi pukuasiat nyt kunnossa.
Tytön mielipuuhaa kiipeily ja mönkiminen esim. syöttötuolin tai matalan sohvapöydän alta. Pitäisi tehdä sellainen vauvan agility-rata, missä saisi mennä yli ja ali! Ja kaikki kaapit ja laatikot aukoo, mihin ylettyy. Erityisen kiinnostava on minun pieni lipastoni, jonka alakaapissa hajuvesiä sun muita purnukoita. Sitä ovea menee paukuttamaan ja ottaisi tavaroita, kunnes minä tulen pilaamaan kaiken hauskan.
Päätin että vaunuihin en enää nukuta päiväunille, kun siellä pönkeää ylös. Nyt totutan nukkumaan päiväunet omassa sängyssä. Ei aina ihan helppoa, kun yrittää muuttaa näitä tapoja, mihin on ensin vauvan totuttanut. Tuntee välillä itsensä surkeaksi äidiksi, kun yliväsynyt vauva nousee jatkuvasti seisomaan sängyssään ja parkuu. Mutta eiköhän se tästä! Rinnasta vieroituksen haluaisin tehdä parin kuukauden päästä, mietityttää miten se onnistuu. Huomenna meillä neuvola, toivottavasti siellä on oma kiva täti, jonka kanssa voisi jutskata näistä asioista.
Jos sitä menis nukkumaan. Jännää kyllä nähdä kohta livenä teitä!
Mantse ja tyttö
Huomenet siis. Ihan ekana:
ELOEPPU, toivottavasti teillä on sen rokon kanssa asiat paremmin jo?
Sitten tylysti navankaivuuseen, syvälle: Halvattu noita käsiä ;( särkevät kutaleet alvariinsa. Lopetin tuon särkylääkkeidenkin syönnin kun tuota turvotusta ei enää ole, ja kait se muuteskii on parempi olla kilotuolkullanoita nappeja syömättä..? Tietääpähän edes milloin ovat kipeät ja milloin *rumasana* kipeät. Vasenhan on vaan juu murtunut, mutta kun on viikon verran yrittänyt oikean käden kanssa tehdä kahden käden hommat, niin kipeäksihän se on tullut :( Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, sanoo vanha kansanviisauskin.
Aleksi punkee ylös etuhampaita. Tai on siis tehnyt sitä jo puolisentoista viikkoa. Viime yönä oli pakko laittaa suppo kun ukolta oli jo mennä hermo tuon kitinän kanssa. Nukkuikin nätisti kertalaakista aamukuuteen, tippa maitoa ja nukkuu taas :)
Ja pikku-ukko nousee seisomaan jok´ikiseen mahdolliseen paikkaan...
Riemuakin elämään: me lähetään reissaamaan :) sunnuntaina heti kinkereiden jälkeen lähdetään Itävaltaan viikoksi:) Maisemat on tosin Alpeilla tutut, mutta kivahan on päästä hetkeksi arjesta pois. Saatiin ihan hurjan halpa " äkkilähtö" , niin päätös oli aika helppo. Hotellit, kenttäkuljetukset, kaikki valmiissa paketissa.. Empäs olekaan valmismatkalla ollut moneen, moneen vuoteen ;p Milloinkahan sitä ehtis pakkailemaan - kone lähtee su-aamuna seiskan pintaan....
Josko tuli jo selänpuoli vastaan?
Ihanaa, aurinkoista päivää kaikille, ja tosiaan, kinkerit kolkuttavat ovella ihan just... neljä aamua :)
nallu
Voi nuita nallun käsiä :( *puhaltelee pipiä pois*
Oishan se suppo saattanu tehä ihmeitä siellä isommankin miehen takapuolessa ;D
Teillä on sitten kiirutta ensviikonloppuna, että oikein ulkomaille asti :D ihanata!
Matsesta ja Patestakin oli mukava kuulla pitkästä aikaa :)
Mami1985 mukavaa, kun tulee taas uusia eloisia joukkoon!
Ikarus, juu kyllä mie kouluun...alan totaalivaihto tekee tässä kohden ihmiselle eetvarttia :) Jäis tuo toinen neljännesvuosisata tuosta ihmisen työurasta vielä uusiin kujeisiin.
Eikai tässä sitten muuta.
Eria & pahimmoillaan oleva uhmaikänen ja riitaantuva Jaakko
Tämä mamma on pihalla kuin lumiukko, en ole ainakaan pariin viikkoon käyny täällä lukemassa viestejä.
Aika on kulunut kodin perusteellisessa siivouksessa. Ihanaa kun kaappeihin on tullut taas tilaa. Ja nyt ovat nuo ilmat niin ihanat, että täytyy asustella tuolla uimarannalla.
Koululaiset pääsivät lauantaina ansaitulle kesälomalle kera tosi hienojen todistusten. Kolmosella on tässä pari viikkoa uimakoulua, onneksi anoppi hoitaa kuljetukset.
Kinkerit lähestyvät kovaa vauhtia, toivottavasti sää suosii silloinkin. Eetulla on parhaillaan kauhea yskä, toivottavasti ei iske mikään megaflunssa, jotta pääsemme lähtemään sinne.
Nyt täytyy mennä laittamaan kolmonen kuntoon uimakoulua varten.
Oikein aurinkoista ja mukavaa päivää kaikille!
Myry ja Eetu
siis pakko oli tulla kertoo meiän vkonlopusta.. nooh noin viikko sitten oltiin mummolassa missä oli jyllännyt vatsapöp,nooooh mä oireilin seuraavanapvä että vattassa jyllää ja oli heikko olo,mitään ei tullu mistää ulos,paripivää ja olo oli ok,noh sitten esikko valitteli että ruoka ei maita ja jyllää masussa,tää oli jo keskiviikkoa,vähän löysällä masu ja se oli siinä..nooh lauantaina oli meiän laivareissu ja iidahan oksenti 4.00 yöllä ekan kerran...4-5.00 oksuillu jo 3 kertaa. aamulla tyhmänä annoin velliä,joi n.1dl..pysyikin 11.00 asti sisällä kunnes ukko oli alkamassa syöttää niin pikkanen puklas ulos vellit..vieläkin epävarmaa lähetäänkö laivalle,soitettiin mummolle ja sanottiin ettei voida lähtee ku tyttö yrjöilee,ja mummohan sano että kyllä meette,minä tuun hoitaa.onneks iida ei sen jälkeen ollu oksentanu!! lähettiin laivalle ja.. oli kivaa juotuu tuli jonkin verran,sitten sunnuntai aamuan mä oksensin,luulin sen olevan krapulaa (koska mä en kyllä koskaan krapulassa oksenna ja ei oo noin huonoo oloa),noh oksentelin siinä 3 kertaa sunnuntaina,pääsin jossain vaihees vähän liikkuu mut ruoka ei maittanu,sit tultiin kotiin ja taas lens oksut ja nous 38 kuumetta,ja nyt ollu vähän vielä sekasin masu..HUHUH sanon mä...
sori et tuli omaa napaa mut en oo jaksanu pinoikaan lueskella :S
nyt pitää alkaa laittelee kotia kuntoon ja pesee pyykkiä ja iidan leluja mitä on järsinyt kipeenä,sais sen pöpön pois.. (oli tarttunut jo mun siskooni jonka oli pakko tulla yöks kun halusin,varotin kyllä sitä että täällä semmoista...) toivon ettei kukaan sais tätä..
nyt heippistä vaan *vilkuttaa*
k.h.p ja iida huomen 9kk!!
Täällä vietetään taas yh-viikkoa (vilkutus Jamssalle). Onneksi ilmat ovat mitä mainioimmat niin päästään pihalle, muuten alkaisi seinät kyllä kaatumaan päälle. Eilinen iltapäivä ja ilta vietettiin pojan kanssa pihalla, kun meillä oli taloyhtiön talkoot. Poika istui vaunuissa tyytyväisenä ja tirkisteli muiden hommia. Välillä poika kulki sylistä syliin ja hymyili niin aurinkoisesti, joten eiköhän me vähän vauvapöpöjä tartutettu ainakin yhteen naapuriin :)
Nallu: Kiitos kysymästä, poika on jo parantunut täysin. Enää en olekaan varma, että oliko kyseessä vauvarokko. Kuume kesti vain la-su eli kaksi päivää eikä mitään näppyjä ollut havaittavissa. No, pääasia että poika on taas terve!
Pumpuli: Täällä myös lehtimyyjät soitelleet, viikon saldo on kolme eri myyjää. Mutta tällä kertaa eivät ole saaneet mulle mitään myytyä, vaikka silloin tällöin aina sorrun jotain tilaamaan...
Eria: Hurjasti onnea pääsykokeisiin!
Mami1985: Tervetuloa kirjoittelemaan!
Muutakin kommentoitavaa oli varmaan, mutta en nyt vaan muista mitä. Mulla on täällä asunto ihan hujan hajan, kaikki pojan vaatteet ovat isossa kasassa olohuoneen lattialla. Pitäisi taas käydä vaatteet läpi ja laittaa pienimmät pois. Ajattelin jopa myydä osan vaatteista kesällä kirpparilla, jos vaan raskin. Säilytystilat ovat kuitenkin rajalliset ja vaatetta on paljon, joten säilytettäväksikin jää paljon. Niin se vaan pikkumies kasvaa koko ajan...
Mutta nyt täytyy jatkaa taas kotihommia, ennen kuin vaunuissa taas herätään!
Eloeppu, joka kuumeisesti odottaa kinkereitä
Mä pistän GALLUPPIA pystyyn, kun ei ole ollut mitään pitkään aikaan. Eli siis miten kutsutte puolisoanne muille ihmisille puhuessanne? Entä miten hän kutsuu teitä?
Meillä mies puhuu kavereinensa " emännistä" kun puhuvat omista kumppaneistaan. Muita naisia (esim ravintolaseura) kutsutaan nimellä haahka tai jos on hyvännäköinen niin kissa (ja sen ässän pitää suhista).
Minä kutsun miestä ukoksi tai mieheksi tai sitten " se mies, joka asuu meillä" .
ERIA: tsemppiä pääsykokeeseen. Kerrot sitten lisää kinksuilla :)
MYRY, PATE, MANTSE, MAMI1985... ja muut taustailleet/kiireiset: KIVA kuulla teistä.
PATE: hyvä, että olette saaneet uusiakin ruoka-aineita käyttöön. Meilläkin ollaan edelleen niissä 4-6kk ikäisten ruuissa. Ei allergioiden takia vaan siksi, että ne uppoavat parhaiten. Käyhän kirjoittelemassa tuonne Ellergisten puolellekin kuulumisia.
NALLU: HUS pois PIPIT pois *taikoo*
KHP: olipas hurja mahatautiepidemia teillä. Onneksi pääsitte miehesi kanssa kuitenkin lomailemaan.
PUHELINMYYJÄT: Ne on mielenkiintoisia :) Välillä on tosi kivoja tyyppejä, välillä jotkut on ihan ääliöitä. Mulla on esim. yks " luottomyyjä" , joka soittelee aina, kun on tietyistä lehdistä joku hyvä tarjous (kun tietää, mitä mä tykkään lukea). Ja siis en tunne häntä muuten ollenkaan, tää meidän puhelinsuhde on kestänyt jotain 3 vuotta jo... Mua ärsyttää kaksi juttua: sellaiset, jotka ei tajua EI-sanaa ja lopulta suuttuvat ja toisaalta taas ne myyjät, jotka soittelevat lehdistä/kirjakerhoista joita mulle jo tulee tai joihin kuulun. En ymmärrä, eikö niiden tilauskannoissa näy vanhat tilaajat? Ärrinpurrin. Nykyisin meille soittelee kauheasti eri vakuutusmyyjät ja sähköfirmat.
Jepjep, kai sitä pitää jättää palstatilaa muillekin.
Jamssa +tytsy 9,5kk
G: etunimi, ukko, isäntä, ukkokulta.. oliskohan noita vielä muita. Meilläpäin kanssa omasta vaimosta käytetään sanaa emäntä tai akka.
no nyt rupeskin vaipassa haiskahtaan, joten vaipanvaihdon kautta välipalalle.. Jäi vähän torsoksi tämä.
Ikarus
p.s: eikö teitä muita jännitä kinkerit ollenkaan.. siis älyttömästi outoja ihmisisä yhdellä kertaa.. =/
etunimi,murppa,isiiii :D yms..
sit se käyttää musta: pikkuvaimo,emäntä,etunimi...
Pumpuli, voisiko sun mies rakentaa mullekin sellaisen tutkan? Mä voisin tarkkailla tuota omaa ukkoani. Tänäänkin lähettiin evakkoon lasten kanssa, että toinen saisi rauhassa hioa seinää. Takaisin kun tultiin niin ensimmäisenä isäntä selittää kuin hidasta hommaa tuo hiominen on. Hmm... Josko onkin ottanut aurinkoa ja nauttinut kesästä meidän poissa ollessa.. ei vaan leikki leikkinä :)
Erialle tsemppiä pääsykokeisiin.
Kaikikke uusille tervetuloa porukkaan ja mukavaa, että moni " vanha" konkari on aktivoitunut kirjoittamaan kuulumisiaan.
Lehtimyyjä-rintamalla on ollut hiljaista. Keväällä soittelivat ihan urakalla. taitavat taas innostua syksymmällä kun pari määräaikaista tilausta umpeutuu. Keväällä mä olin ihan hölmönä kun yks täti-immeinen soitteli minulle ja kauppasi pikkuhousuja. Olivat kuulema tosi hyvä laatuisia. Jos olisin tilannut niin sitten olisi joka kuukausi tullut joku vaatepaketti kotiin. Kuolemaksenikaan en muista mikä firma oli kyseessä. Täti-raukka suuttui kun en innostunut tilaamaan halpoja-mukavia-hyvä-laatuisia-pöksyjä.
Ikarus: Ai, että jännittääkö??? Vaikka mukana on paljon tuttujakin kasvoja niin silti jännittää. Kuten olet huomannut niin olen hyvä sotkemaan asioita ja sitten nolona saan anteeksi pyydellä. Jotenkin tuo muisti tekee minulle aina välillä tepposet. Töissä teen usein MMSE-muistitestejä vanhuksille. Itse en tällä hetkellä uskaltaisi sellaista tehdä. Siinä kysytään kauheen vaikeita kysymyksiä kuten mikä kuukausi nyt on, saati viikonpäivää...
nimiG: Etunimellä kutsun tai sitten puhun " meidän isännästä" . Jos oikein hempeällä tuulella niin sitten ihan kulta tai muru (juu tiedän, aika siirappista vai mitä :) )
pubu ja Anni
Täytyy muutama rivi kirjoittaa, ettei tule ihan tirkistelyfiilis :) ..siis että käyn teijän juttuja lukemassa ja en mukamas itse ehdi mitään rustata.
Sää ollut viimepäivinä niin upeaa, että tuolla ulkona tulee melkein asuttua. Luka viihtyy omalla pihalla/puistossa paljon paremmin kuin sisällä, eikä malttais olla ollenkaan sisätiloissa. Takaovea pidetty paljon auki - ja pojan lempitekemistä on nyt kynnysten ja parin rappusen nousu ja lasku.. Alkaa onneksi jo sujua, ettei tarvii koko aikaa olla ottamassa koppia. Tänään oli ekaa kertaa ihan mukavasti hiekkalaatikolla, ts. ei koko aikaa lapannut hiekkaa suuhunsa : S
Annoin pitkästä aikaa Lukalle korvikemaitoa nokkamukista ja iloitsin jo, että suostui niin hyvin juomaan. Mutta on nyt iltapäivällä sitten parit isot puklut tulleet - ilmeisesti johtuen korvikkeesta, kun ei muuten ole puklaillut.. Onkohan se vaan tottumisasia vai eikö NAN sitten sovi pojan masulle? Onko kenelläkään tietoa/kokemusta moisesta?
Esikkotyttö halusi kaverin rohkaisemana ottaa apupyörät pois pyörästä. Vähän aikaa tuossa harjoiteltiin, mutta eipä se hetkessä ala sujua.. Täytyy kohta mennä jatkamaan harjoituksia :)
Kylläpäs nyt on tullut omanapaista tekstiä! Ei vaan oikein muistu mieleen mitään kommentoitavaa (dementia vaivaa myös täällä!). Ai niin, kiva kun on tullut uusia kirjoittelijoita ja muutama pitkän aikaa taustaillut on taas aktivoitunut :)
Nyt pyöräilyharjoituksiin!
hallas ja toisesta korvatulehduksesta parantunut Luka
lyhyet matkaterveiset täältä San Fransiskosta. Täällä ollaan 21.kerroksessa hotellissa, mies lähtee kohta töihin ja me tytöt suunnistamme kaupungille. Olemme onneksi ihan keskustassa ettei tarvitse kävellä pitkälle. Vuorossa Disney-kauppa ja ihana jättimäinen kirjakauppa jossa voi uppoutua lukemaan vaikka mitä...just joo siis jos Elisa vetää vaunuissa unta samalla =)
Ilma on vaihteleva, aurinkoakin olemme saaneet. Onneksi ei ole kovin kuuma noin Elisaakin ajatellen. Kaikki täällä kommentoivat vauvaa, ihastelevat yllin kyllin ja ovat ihastuksissaan kun Elisa osaa vilkuttaa takaisin. Esikoistakin muistettu hotellissa, tungettu vaikka mitä mehuja ja reppua yms lahjuksia käteen aamuisin aamupalan jälkeen.
Mieleenpainuvinta tähän asti on upea Golden Gate-silta ja mahtavat kukkulat Tyynen meren rannalla. Tuntee olonsa pieneksi maisemien keskellä.
Pelottavinta on liikenne, monta kaistaa ja kaikki painaa ihan erkkinä.
nyt täytyy mennä
t.tuuli
Vai semmonen masiina se Pumpulilla on että pääset vakoileen kuka vakoilee...aika kätevää!
Meillä oli tänään mammatreffit, oli muutamia esikon kavereita ja heidän äitejään joiden kanssa oltiin pihalla koko päivä. Upee keli!
Torstaina on ensiapukurssi lasten tapaturmien varalle, ihan hyvä kerrata taas niitäkin taitoja.
Perjantaina tulee meidän sukulaistyttö kavereineen viikonlopuksi tänne joten meidän lapsille taitaa olla viihdyttäjiä. Tietty täytyy keksiä näille isommille tytöille mukavaa ohjelmaa, Lintsi kutsuu ainakin!
Poitsulla oli eilen vähän kuumetta, liekö noista hampaista vai mistä mutta vähän kiukkuakin oli. Tänään taas normaali. Toivottavasti meni ohi sillä.
Nyt pitää mennä taas pihalle, pihahommelit kutsuu;)
Papuna
Ompa makeet ilmat.. ja pinossa hiljaista.
Kiva kuulla sinustakin OmppuPomppu!
ERIALLE hurjan paljon tsempityksiä pääsykokeisiin.. oliko siis nyt joku opiskelujuttu kyseessä vai työ?? Enivei, sullahan ainakin tuo henkinen puoli kuulostaa kirjotusten perusteella olevan reilassa.. Samalla ihanalla ja rennolla asenteella sinnekkin vaan!!!
Käytiin tänään shoppaileen naaurikunnassa ja ostin pojalle ensiaskelkengät, vettä hylkivät ulkohaalarit, kävelylelun jne jne.. että rahaa paloi.. Mutta kerrankos sitä =) Nyt se reppana meni kovan shoppailureissun uuvuttamana nukkuun ja tää tioetty heti netissä.
Ok, mutta nyt muihin hommiin.. itkari tohisee jo uhkaavasti!
Ikarus