Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muita?

02.06.2007 |

Onko muita jotka kovasti haaveleivat vauvasta ja perheestä, mutta oma ylipaino askarruttaa....?? Mä olen jo onnistunut tiputtamaa muutamia kiloja mutta edelleen mitat ovat 170cm ja 95kg :( Läyn kyllä kuntosalilla 3-4 kertaa viikossa ja ratsastamassa 1-2kertaa viikossa.... silti tuntuu ettei kilot karise. en kyllä muutenkaan ole mikään hento rakenteinen. Mutta kiloja on avoliittomme aikana kertynyt +20

Haluisin jo päästä yrittämään mutta paino askarruttaa...

Kertokaa kokemuksianne niin hyviä ja huonoja!! Kiitos jo etukäteen! :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa löytyy minultakin, mutta eipä tuo silti ole raskautumiseen/raskauteen vaikuttanut juuri mitenkään. Esikoista odottaessa paino nousi 4 kg, näistä 2kg tuli viimeisen kuukauden aikana. Jälkitarkastuksessa paino viitisen kiloa alle lähtöpainon.

Kuopuksesta kiloja tuli reilut 5, jotka kaikki korkoineen tipahtivat pois jo sairaalassaoloaikana.

Odotusaikana jouduin molemmista sokerirasitukseen, johon kaikki joilla painoindeksi yli 27 joutuvat (ainakin täällä). Kummallakin kerralla paastoarvo oli hiukan koholla ja jouduin muutamaan otteeseen käymään äitiyspolilla tarkastuksessa. Lapset silti normaalinkokoisia: esikoinen 3,5 kg (rv 39) ja kuopus 4 kg (rv 41).

Oma olokin oli ihan hyvä molemmat odotusajat, vaikka kieltämättä joskus aika " raskas" .

Nyt toiveissa kolmas lapsi, mutta ennen yritystä on tarkoitus pudottaa painoa reilut 20 kg...

Huonekaverini sairaalassa oli noudattanut odotusaikana diabetesruokavaliota ja hänen painonsa oli pudonnut raskausaikana yli 10 kg! Ohjeita löytyy ainakin tuolta:

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165…

Onnea yritykseen ja odotukseen :)

-C-

Vierailija
2/3 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on tuolla Elleissä vastaavassa tilanteessa olevia, tosin jo yritys päällä ylipainosta huolimatta.. Jos keskusteluseura siis kiinnostaa, niin olet tervetullut pieneen joukkoomme. Eli etsi ellien pino ja mukaan keskusteluun vaan!!

Tuitu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa ylipainoa reilusti ja se askarruttaa myös minua (toki myös muut asiat, kuten taloudellisuus). Harrastan myös itse liikuntaa, käyn jumpassa 3-5 kertaa viikossa). Kuitenkin ylipainossa on omat riskinsä raskautta ajatellen (diabetes, jote meillä on lähisuvussa sekä raskausmyrkytys), joten se huolestuttaa..me emme ole vielä aviomieheni kanssa jättäneet ehkäisyä pois. Haluaisin kuitenkin kovasti oman ihanan pienen vauvan. Tarkoitus olisi kuitenkin yrittää laihduttaa ennen mahdollista raskautta, etteivät esim. selkäkivut olisi niin pahat sitten raskauden aikana ja laskimotukosten riski hieman pienenisi..