Suomi on todellinen kehitysmaa työpaikkojen saamiseen ja perheen perustamiseen
Olen järkyttynyt miten niin moni on työtön ja jos hankkivat lapsia niin ostavat käytettyjä riepuja vauvan puettavaksi. Ei tulisi kysymykseenkään muualla päin maailmaa. Mieheni oli järkyttynyt kun sisko kertoili ostaneensa halvalla käytettyjä vaatteita kirppikseltä ja isosisko kantoi kassillisen käytettyjä pieneksi jääneitä vaatteita. Ulkomaalainen mieheni kysyi myöhemmin kahden kesken että onko tällainen köyhäily tavallista ja tekevätkö kaikki tuoreet vanhemmat samaa. Mieheni myös kysyi miksei siskoni mies tee enemmän töitä ja turvaa omaa perhettään.
Kommentit (31)
Kehitysmaa työpaikkojen saamiseenko? Ensinnäkään Suomi ei ole mikään kehitysmaa, ja toisekseen, Suomessa ei ole mitenkään erityisen helppo työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
On vaan typerää hankkia uusia vaatteita, jotka käyvät parissa kuukaudessa pieniksi. Se ei ole köyhäilyä, vaan nuukailua ja yksinkertaisesti järkevää.
Eikö omalle lapselleen halua parasta?
Monella raha menee tatuointeihin, viinaan ja ripsipidennyksiin.
Ei Suomessa enää kannata pieni tai keski palkkaista työtä ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Monella raha menee tatuointeihin, viinaan ja ripsipidennyksiin.
Ei mene. Täällä on saatanan kallista asuminen, ruoka ja autoilu.
Tuo "köyhäily" lastenvaatteiden kanssa kannattaa selittää ulkomaalaiselle kierrätyksenä.
Suomi on hyvinvointivaltio jonka kansalaisten ei tarvitse tehdä töitä pärjätäkseen elämässä. Hyvä sosiaalituki on vetovoimatekijä tänne tulevilla ja hieno asia suomalaisille. Ei tarvitse tehdä töitä jos ei oikeasti halua. Ihmetyttää miksi ihmiset valittavat kun ei saa töitä. Aina sitä voi alkaa yrittäjäksi jos haluaa jotain puuhastella.
Kehitysmaa kaikille muille kuin tänne tunkeutuneille kehitysmaalaisille.
Vierailija kirjoitti:
On vaan typerää hankkia uusia vaatteita, jotka käyvät parissa kuukaudessa pieniksi. Se ei ole köyhäilyä, vaan nuukailua ja yksinkertaisesti järkevää.
Olet rahaton?
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa enää kannata pieni tai keski palkkaista työtä ottaa vastaan.
Lapsia ei kannata hankkia, jos niitä ei ole varaa elättää itse.
Kyllä on taas vähäinen tietämys elämästä.
Mistä kehitysmaasta ukkosi on?
Kierrättäminen on ekologista. Maailma hukkuu tavaraan, miksi sitä pitäisi koko ajan tuottaa vain lisää ja lisää, vaikka entisetkin ovat käyttökelpoisia?
Ei se rahasta kiinni ole, se vaan on järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat. Mieheni ei ole kehitysmaalainen ja olemme käymässä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet rahaton?
Päinvastoin. Minulla on rahaa, koska en ole törsännyt typeryyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaa työpaikkojen saamiseenko? Ensinnäkään Suomi ei ole mikään kehitysmaa, ja toisekseen, Suomessa ei ole mitenkään erityisen helppo työllistyä.
Työpaikkojen perustaminen on sen sijaan vapaata ja rikastuminenkin joskin se on paheksuttua.
Vierailija kirjoitti:
Kierrättäminen on ekologista. Maailma hukkuu tavaraan, miksi sitä pitäisi koko ajan tuottaa vain lisää ja lisää, vaikka entisetkin ovat käyttökelpoisia?
Ei se rahasta kiinni ole, se vaan on järkevää.
Eikö omalle ja ainokaiselle lapselleen halua uutta ja parasta eikä kulunutta?
Vierailija kirjoitti:
ukrainas ta on rikas ukrainlai nen
Vierailija kirjoitti:
Vai että nuukailua. Anna mun nauraa haha vai on omat lapset säästökohde. Typerintä mitä olen pitkään aikaan kuullut.