Kokoomus on menettänyt naisten kannatusta
Kokoomuksen kannatus on heikentynyt erityisesti naisten ja korkeakoulutettujen naisten keskuudessa. Naiskatoa ei voi selittää yksin perussuomalaisilla. Hallituksen leikkauspolitiikka, työelämäuudistukset ja niiden vaikutukset naisvaltaisiin aloihin ovat myös merkittäviä tekijöitä. Eikä se johdu siitä, että naiset eivät ymmärrä talouspolitiikkaa, kuten kokoomuksesta on heitetty. Vaan siitä, että päätökset ovat tuntuneet vääriltä.
Hallitusvastuun taaksekaan ei oikein voi piiloutua, kun toinen hallituspuolue menee kannatuksessa ohi. Sekin on vähän laiskaa analyysiä, että naiset olisivat muuttuneet vasemmistolaisemmiksi.
Kokoomuksen ongelma on se, että sen entiset liberaalit äänestäjät eivät enää tunnista puoluetta omakseen. Jos puolue yrittää pitää konservatiivit kyydissä hyväksymällä yhä enemmän konservatiivisen oikeiston ehtoja, se saattaa huomata menettäneensä matkalla juuri ne ihmiset, jotka tekivät siitä laajan yleispuolueen.
Kommentit (58)
Se onki ollu liian liberaali ja miesvihanen puolue. Miks ees siellä on joku nainen
Naiset eivät halua että Suomi tulee toimeen omalla työllään ja siksi Kokoomusta ei kannateta. Naiset ovat siirtyneet tukielättipuolueiden kannattajiksi vielä entistäkin vahvemmin. Naiset haluavat myös islamisoida Suomen koska näitä samoja puolueita kannattavat.
No kuka ihme haluaisi äänestää kokoomusta (tai persuja). Varsinkaan naisena.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät halua että Suomi tulee toimeen omalla työllään ja siksi Kokoomusta ei kannateta. Naiset ovat siirtyneet tukielättipuolueiden kannattajiksi vielä entistäkin vahvemmin. Naiset haluavat myös islamisoida Suomen koska näitä samoja puolueita kannattavat.
Jos maahan tuodaan kehitysmaalaisia, niin silloin tuodaan myös kehitysmaiden lukuisat eri ongelmat tänne.
Kehitysmaalainen taksikuski ei osaa olla raiskaamatta asiakasta ilman koulutusta, niin ei varmaankaan osaa uida tai mitään muutakaan.
Kehitysmaan ongelmat ovat hyvin erilaisia kuin meillä.. ilman kehitysmaalaisia meillä ei edes ole ongelmia.
No pitänee ehkä sitten äänestää Persuja jos tämä Kokoomuksen mollaaminen naisille ja naisten toimesta on nyt muotia
Itse olen toimihenkilö, sivutoiminen yrittäjä, nainen ja äiti. En keksi yhtään syytä,miksi äänestäisin kokoomusta. Kokoomus ei ole ajanut pienyrittäjien etuja, työssäkäyvien etuja, naisten etuja tai perheiden etuja. Kokoomus on ajanut suuryritysten ja rikkaan eliitin etuja, ja siinäpä se sitten onkin.
Vierailija kirjoitti:
Aika monikin. Minä en esimerkiksi naisena pysty äänestämään vasemmistopuolueita koska ne ovat asettaneet meidät naiset johonkin omituiseen uhri kategoriaan mihin en koe naisena kuuluvani. Olen tasa-arvon kannattaja en mikään miesten vihaaja, enkä mikään uhri.
Arvostan Suomea ja suomalaisuutta ja olen ylpeä meidän tasa-arvosta. Miten voisin naisena äänestää jotain intersektionaalista woke feminismiä ja woke ideologiaa, jotka ovat lisänneet reippaasti naisten mielenterveyshäiriöitä ja pahoinvointia, miksi ihmeessä naisena tekisin sen itselleni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen sairaanhoitaja ei saa töitä koska ei puhu ruotsia🤔
Haetaan hoitajat filippiineiltä🤪
Me suomalaiset olemme pulassa koska vasemmisto ja Kokoomus yhdessätuumin eri syistä tuovat maahan kielitaidottomia veronimijöitä, joiden matalista palkoista ei makseta yhdenkään suomalaisen eläkettä. Päinvastoin, nämä veronimijät saavat takuueläkkeen 1000€/kk ilman työhistoriaa kolmen vuoden asumisen jälkeen, saman jonka monet matalatuloiset suomalaiset saavat eläkettä kymmenien vuosien työuran jäkeen.
Sanopas, että millä konstilla oppositio tuo Suomeen maahan muuttajia, kun jankutat tuota joka päivä?
SDP on ilmoittanut että se ei mene hallitukseen persujen kanssa.
Tästä voi olla seurauksena se, että SDP edesauttaa oikeistohallituksen muodostumista.
SDP voisi persujen kanssa elimimoiida kokoomuksen pääsyn hallitukseen, mutta SDP ei pidä demokratiaa arvossaan ja haluaa jaotella ihmisten mielipiteitä hyviin ja huonoihin. Se on demokratian vastaista toimintaa.
"Vuonna 2017 silloiset hallituspuolueet Keskusta ja Kokoomus kieltäytyivät jatkamasta hallitusyhteistyötä Perussuomalaisten kanssa sen jälkeen, kun Jussi Halla-aho valittiin puolueen puheenjohtajaksi.
Vuoden 2019 vaalien alla myös Kokoomus (Petteri Orpo) ja SDP (Antti Rinne) ilmoittivat, etteivät he suostuisi samaan hallitukseen Perussuomalaisten kanssa."
Kokoomus ei siis noudata teidän mukaan demokratiaa, mutta se ei persuja kiinnosta, koska hillotolppa?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen toimihenkilö, sivutoiminen yrittäjä, nainen ja äiti. En keksi yhtään syytä,miksi äänestäisin kokoomusta. Kokoomus ei ole ajanut pienyrittäjien etuja, työssäkäyvien etuja, naisten etuja tai perheiden etuja. Kokoomus on ajanut suuryritysten ja rikkaan eliitin etuja, ja siinäpä se sitten onkin.
Miten naisten etuja pitäisi mielestäsi vielä lisää ajaa?
Ainoa laissa tasa-arvoa rikkova asia on vain miehiä koskeva asevelvollisuus. Toisaalta kun äänestätte vasenta laitaa niin saadaan siitä todennäköisemmin tasa-arvoinen, eli antaa mennä vaan!
Vierailija kirjoitti:
PS on kovassa nousussa. Ex-kokoomuslainen ihana Sara Seppänen siirtyi persuihin. Monet keskustalaiset ovat siirtyneet persujen kannattajaksi. Ihmiset ovat ymmärtäneet, että vain PS voi pelastaa Suomen.
Kyllä, kokoomus vuotaa perussuomalaisiin myös naisten osalta. Jossakin gallup-artikkelissa tästä juuri kirjoitettiin.
Vierailija kirjoitti:
No pitänee ehkä sitten äänestää Persuja jos tämä Kokoomuksen mollaaminen naisille ja naisten toimesta on nyt muotia
Naiset menee muodin mukaan. Helppo vedättää. Pelkillä puheilla.
Äänestämien alkaa olla hyödytöntä koska puolueet sopivat keskenään kenen joukoissa seisovat, enää ei edes vaalivoitto takaa paikkaa hallituksessa kun kuuntelee politikkojen lausuntoja.
Tottakai jos kokoomuksesta on joku sanonut, että leikkaukset ei haittaa kun ne koskettaa lähinnä naisia niin se on ihan oikein, että menettävät nais kannattajat. Sitä saa mitä tilaa jos toiselle sukupuolelle haluaa vaikeuksia ja kaivaa kuoppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten naisten etuja pitäisi mielestäsi vielä lisää ajaa?
Ainoa laissa tasa-arvoa rikkova asia on vain miehiä koskeva asevelvollisuus. Toisaalta kun äänestätte vasenta laitaa niin saadaan siitä todennäköisemmin tasa-arvoinen, eli antaa mennä vaan!
Vasemmisto lakkauttaa koko armeijan jäänteenä isänmaallis-oikeistolaisista ajoista, ja siirrytään globaaliin islamismiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monikin. Minä en esimerkiksi naisena pysty äänestämään vasemmistopuolueita koska ne ovat asettaneet meidät naiset johonkin omituiseen uhri kategoriaan mihin en koe naisena kuuluvani. Olen tasa-arvon kannattaja en mikään miesten vihaaja, enkä mikään uhri.
Arvostan Suomea ja suomalaisuutta ja olen ylpeä meidän tasa-arvosta. Miten voisin naisena äänestää jotain intersektionaalista woke feminismiä ja woke ideologiaa, jotka ovat lisänneet reippaasti naisten mielenterveyshäiriöitä ja pahoinvointia, miksi ihmeessä naisena tekisin sen itselleni?
Hyvä kysymys, suurin osa naisista kai nauttii kärsimyksestä. Vielä 80- ja 90- luvulla tytöt ja naiset olivat vahvoja, terveitä ja hyviä ihmisiä. Nyt tytöistä opetetaan uhriutuvia ja pelokkaita valittajia. Jotka aikuisena popsivat lääkkeitä aivan kaikkeen kun päässä flippaa.
T. Nainen itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan Suomea ja suomalaisuutta ja olen ylpeä meidän tasa-arvosta. Miten voisin naisena äänestää jotain intersektionaalista woke feminismiä ja woke ideologiaa, jotka ovat lisänneet reippaasti naisten mielenterveyshäiriöitä ja pahoinvointia, miksi ihmeessä naisena tekisin sen itselleni?Hyvä kysymys, suurin osa naisista kai nauttii kärsimyksestä. Vielä 80- ja 90- luvulla tytöt ja naiset olivat vahvoja, terveitä ja hyviä ihmisiä. Nyt tytöistä opetetaan uhriutuvia ja pelokkaita valittajia. Jotka aikuisena popsivat lääkkeitä aivan kaikkeen kun päässä flippaa.
T. Nainen itsekin
Joo joo, persu-einari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PS on kovassa nousussa. Ex-kokoomuslainen ihana Sara Seppänen siirtyi persuihin. Monet keskustalaiset ovat siirtyneet persujen kannattajaksi. Ihmiset ovat ymmärtäneet, että vain PS voi pelastaa Suomen.
Persu on nykyään arvostettu arvonimi, jos maanpetturi isänmaanvihollinen nimittelee sillä suomalaista.
Persut ovat olleet koko ajan oikeassa ihan kaikessa. Persut ovat varoittaneet meitä jo vuosikymmeniä sitten.
Muista ottaa 💊💊💊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan Suomea ja suomalaisuutta ja olen ylpeä meidän tasa-arvosta. Miten voisin naisena äänestää jotain intersektionaalista woke feminismiä ja woke ideologiaa, jotka ovat lisänneet reippaasti naisten mielenterveyshäiriöitä ja pahoinvointia, miksi ihmeessä naisena tekisin sen itselleni?Hyvä kysymys, suurin osa naisista kai nauttii kärsimyksestä. Vielä 80- ja 90- luvulla tytöt ja naiset olivat vahvoja, terveitä ja hyviä ihmisiä. Nyt tytöistä opetetaan uhriutuvia ja pelokkaita valittajia. Jotka aikuisena popsivat lääkkeitä aivan kaikkeen kun päässä flippaa.
T. Nainen itsekinJoo joo, persu-einari.
Persuja en ole vielä äänestänyt, eikä ollut tarkoitus nytkään, mutta ehkä sittenkin pitäisi kun sitä niin paljon toivot. Voit sitten vaaleissa muistella, että tavallaan sinä annoit äänen persuille.
Nykypäivän politiikassa ei tee lopulta mieli äänestää ketään. Poliittiset lehmänkaupat ja muu "politikointi" on kaukana vastuullisesta taloudenhoidosta. On helpompi luetellut ketä ei missään tapauksessa äänestäisi, kuin ketä sitten äänestäisi.
Me suomalaiset olemme pulassa koska vasemmisto ja Kokoomus yhdessätuumin eri syistä tuovat maahan kielitaidottomia veronimijöitä, joiden matalista palkoista ei makseta yhdenkään suomalaisen eläkettä. Päinvastoin, nämä veronimijät saavat takuueläkkeen 1000€/kk ilman työhistoriaa kolmen vuoden asumisen jälkeen, saman jonka monet matalatuloiset suomalaiset saavat eläkettä kymmenien vuosien työuran jäkeen.