En ymmärrä puolittajia ja laimentajia
Ja muita vastaavia ankeuttajia, jotka elävät rumassa ympäristössä, koska se on halpaa ja käytännöllistä. Pahvilaatikosta voi hyvin tehdä sohvapöydän, suolakurkkupurkkia käyttää juomalasina, tuoremehua ja kahvia jatketaan vedellä, wc vedetään kerran päivässä ja talouspaperia on valmiiksi leikattu 5x5 cm paloiksi.
Säästyneitä rahoja ei myöskään käytetä koskaan mihinkään vaan nautitaan tilin saldosta pahvilaatikkopöydän ääressä ja reikäiset housut jalassa. Minusta elämä on liian lyhyt tuollaiseen.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kasikymppinen äitini kaivoi hiljan jostain arkistojensa kätköistä esille avaamattoman laamapaidan. Aholaidan hintalappu oli osittain revitty, hintaa ei näkynyt.
Mutta tiesittekös, että jos käsipaperiliuskoilla kuivaa vain tiskipöytää ja liuskat kuivattaa ja käyttää uudelleen, säkin 3500 liuskaa kestää jopa 5 vuotta?
Silmälasit ovat 25 vanhat, ihan hyvät vielä. Hammaslääkäriin sain pakotettua kun suussa oli 14 hammasta, jotka eivät enää osuneet yhteen, ja oli pakko luopua ruisleivästä.
Apua :D Wc-paperinkin voi varmaan kuivattaa käytön jälkeen ja käyttää uudelleen? Ja yhdestä teepussista tietenkin uutetaan vähintään 5 kupillista.
Ap
Minä käytän wc-paperin pariin kertaan pissalla, jos sitä käytän. Muuten tottakai käsisuihku, ei tarvitse paperia lainkaan. Siinä metsät tuhoutuu ja sitten heitetään veden sekaan, mitä on työlästä puhdistaa. Järjetöntä.
Hyi hemmetti. Missä kuivattelet nämä kusiset paperit? Ja kuinka paljon säästöä tuosta syntyy? Eikö kannattaisi mieluummin juoda mahdollisimman vähän, niin voisi puolittaa wc-käyntikerratkin? Säästyisi vettäkin vielä enemmän.
Lautasen päällä. Lämmin kylppäri niin hetkessä kuivaa. Ei siitä kukaan kärsi. Ei minua rahan säästö kiinnosta vaan luonnon tila. Ei kiinnosta myöskään sinun mielipiteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kasikymppinen äitini kaivoi hiljan jostain arkistojensa kätköistä esille avaamattoman laamapaidan. Aholaidan hintalappu oli osittain revitty, hintaa ei näkynyt.
Mutta tiesittekös, että jos käsipaperiliuskoilla kuivaa vain tiskipöytää ja liuskat kuivattaa ja käyttää uudelleen, säkin 3500 liuskaa kestää jopa 5 vuotta?
Silmälasit ovat 25 vanhat, ihan hyvät vielä. Hammaslääkäriin sain pakotettua kun suussa oli 14 hammasta, jotka eivät enää osuneet yhteen, ja oli pakko luopua ruisleivästä.
Apua :D Wc-paperinkin voi varmaan kuivattaa käytön jälkeen ja käyttää uudelleen? Ja yhdestä teepussista tietenkin uutetaan vähintään 5 kupillista.
Ap
Minä käytän wc-paperin pariin kertaan pissalla, jos sitä käytän. Muuten tottakai käsisuihku, ei tarvitse paperia lainkaan. Siinä metsät tuhoutuu ja sitten heitetään veden sekaan, mitä on työlästä puhdistaa. Järjetöntä.
Sama! Ripustan paperin kuivumaan ja käytän uudestaan! 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Laihialla ei käytetä teepusseja kun se naru ei kestä vuotta kauempaa.
itse asiassa meillä oli telkkarilaatikko sohvapöytänä monta viikkoa kun yhteen muutettiin, tilaamamme huonekalut ei tulleet kauppaan luvattuun aikaan ja jouduimme soveltamaan kunnes tulivat, tämä joskus 1980-luvulla, sittemmin se sama telkkuloota toimi varastolaatikkona vuosikausia, silloin oli vielä pahvikin kovaa ja tukevaa
Minä kunnioitan ihmisiä ketkä elää säästäväisesti ja ympäristöystävällisesti. Muutenkin ihmisiä jotka tekevät elämässään oikeita merkityksellisiä asioita. Niin paljon kaikkea turhaa ja itseään täynnä olevia ihmisiä keikistelemässä kameralle koko ajan. Sellainen minua ällöttää.
Itse en ole noin pihi, mutta pihi kuitenkin. Säästän pahan päivän varalle. Olen kolmekymppinen pienituloinen perheenäiti, mieheni tienaa hyvin, mutta säästöjä ja sijoituksia pitää aina olla, vaikka mies voisikin elättää koko perheen. Koskaan ei tiedä, jos tulee ero tai mies kuolee. Silloin en pärjäisi mitenkään nykyisillä tuloillani. Ja työelämästä ei koskaan tiedä: olen hakenut parempaa työpaikkaa, mutta kilpailu on tällä hetkellä kovaa enkä pääse edes haastatteluihin. Tekoäly on jo osittain vienyt töitäni.
Mieheni on samanlainen nuukailija, mutta välillä voimmekin sitten käyttää rahaa miettimättä, että voi hitsi, nyt tuli kallis autoremppa (mieheni auto, mieheni maksaa), vaan sen rempan voi maksaa tuosta vaan. Tai ei tarvitse miettiä, onko varaa ostaa lapsille jotain, mutta aina punnitsemme jokaista hankintaa, onko rahan arvoista ja mitä oikeasti tarvitsemme.
Miksi tuhlata vaikka sitä paperia, jos vähemmälläkin pärjää? Kahvia juon satunnaisesti, mutta silloin kun sitä nautin, sen pitää maistua kahvila. Teelaadusta riippuen pussia voi käyttää pari kertaa. Jos teemme uuniruokaa, teemme mahdollisimman paljon kerralla ja käytämme lämmön hyödyksi, emmekä käytä uunia kuin ehkä pari kertaa viikossa.
Toki ap:n esimerkit ovat aika äärimmäisiä, mutta he todennäköisesti nauttivat säästämisestä ja nauttivat nähdessään pankkitilin saldon: niin minäkin.
Ei hekään varmasti ymmärrä sinua. Ei se vaarallista ole.
Säästäväisyyden ymmärrän, mutta miksi kaiken tulee olla rumaa ja ankeaa? Kirppikseltä löytää hyviä vaatteita varsin moneen tyyliin. Harrastuksiin löytyy hyviä välineitä. Ei, kaiken pitää näyttää kaatopaikalta hajonneena noukitulta nuhjuiselta reikäiseltä kellertyneeltä laamapaidalta.