Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eineksiä ja puolieineksiä syrjitään?

Vierailija
01.06.2007 |

Hampparilla ja pizzalla tuskin eläisi terveellisesti, mutta minkä takia kaikki einekset / puolieinekset lyödään matalaksi? Onko sitä parempi äiti tai ihminen, kuten itse tekee ruuat? Esim. Saarioisilla on valmiita, vähäsuolaisiakin kotiruokia, mutta Saarioisilla tehtynä. En ymmärrä, mitä vikaa niissäkin.. Itse syön aika usein Saarioisten kasvislasagnea, nami! :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös syödään saarioisten esim. maksalaatikkoa ja lihaperunasoselaatikkoa... lapsetkin pitävät. Tuskin valmiseineksissä mitään moitittavaa on kohtuudella nautittuna (ei siis jokapäiväisenä ateriana). Teillä näin ilmeisesti on, kun noin koit asiaksesi tarttua aiheeseen.

Vierailija
2/6 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivalmisteita käytän lähinnä, kun ostan pakaste vihanneksia, riisipiirakoita ja dallaspullia vierasvaroiksi.

Ai niin, nytpä muuten löysin yhden einesruoan, josta pidän: pakaste pinaattikeitto. (kukaan ei ole täydellinen).. = DDD

Perhe syö joskus makaroonilaatikkoa ja purkkihernaria, kun olen töissä. He kyllä pitävät niistä. Että eiköhän ne einekset kohtuudella käytettyinä ole ihan ookoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään lusikallistakaan einesruokaa, lukuunottamatta pakastepinaattikeittoa (ja GoGreen soijapyöryköitä). Maku on vain niin hirvittävä. Eineksiä syövät lähinnä sellaiset ihmiset, jotka eivät osaa laittaa itse hyvää ruokaa, eli heidän laittamansa ruoka on jopa pahempaa kuin teollisesti valmistettu (perustuu pieneen empiiriseen tutkimukseen : )).

Meillä kyllä mies ja lapset joskus syövät maksalaatikkoa ja valmispizzoja, eivätkä ole vielä kuolleet. Mutta kyllähän nyt jokainen tietää, että valmisruokien raaka-aineet ovat sitä mikä ei muuhun kelpaa, ja suola- ja rasvapitoisuus ja etenkin rasvakoostumus on sieltä minne ei päivä paista.

Vierailija
4/6 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä tekemässä kurkkupikkelsiä ja valmispizzoja (jätän nyt firmojen nimet mainitsematta ettei tule jotain kunnianloukkaussyytettä, mutta Suomessa kuitenkin), ja voin vannoa etten itse ikimaailmassa pistä suuhuni MITÄÄN tehdasvalmisteista ruokaa. Pitsoihin roiskittiin rustoiset lihat pakkauspahveineen, ja kurkkupikkelssiin lötköiksi ja mustiksi mädäntyneistä kurkuista pilkottiin vielä suht kelvolliselta näyttävät osat. Eivät ne sieltä erotu, joten miksi suotta käyttämään hyviä raaka-aineita. Elämäni järkyttävimmät kesäduunikokemukset.

Vierailija
5/6 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä ei syödäeineksiä siksi koska ne on usein täyttä pa**aa

Vierailija
6/6 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon rasvaa ja suolaa, lisä- ja säilöntäaineita. Rasvat ovat monesti kovetettuja trans-rasvoja, jotka lienevät pahempia suonille kuin kovat eläinrasvat. Lisäksi einekset ovat pitkälle jalostettuja teollisia ruokia, jotka ovat haitallisia suoliston toiminnalle ja haittaavat suoliston oman hyvän bakteerikannan toimintaa. Tästä voi seurata tulehduksia, ruuasulatusvaivoja, hiivaa ym. Lisäksi usein kalliita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi