Kok. toisteli melkein sanasta sanaan Googlen tiedoitteita datakeskushankejulkaisussa. Kansanedustajat ei voi olla yrityksen edustajia!
Tulee sellainen olo että nämä kokoomuksen ihmiset on mainospuheiden, lupauksien, kiillon ja glitterin vietävissä. Olen itse yksityisessä isossa yrityksessä töissä ja jos menisin kansanedustajaksi niin todellakin tietäisin paljon markkinointikeinoista, viestinnästä, strategisesta sanoituksesta jne, jotta katsoisin asioiden taakse. Business of business is business, eikä siellä mietitä Suomen kansaa.
On ihan kaistapäistä, että nämä ns talousviisaat tuntuu olevan one coin tason pellerhermanneja, jotka menee massojen mukana retkuun. Ei ymmärretä yritysten logiikkaa, ei ymmärretä mitään siitä mitä kansan portinvartijana toimiminen tarkoittaa.
Olen tosi pahoillani kaikille, jotka saa ripulin tästä kommentista, mutta taloustiedettä, hallintotiedettä, lainsäädäntöä ja muuta jota eduskunnassa tarvitaan, ymmärtää tällä hetkellä kaikkein eniten vasemmistoliiton tietyt edustajat. Myös ps Sakari Puisto on puolueestaan huolimatta systeemiajattelun ymmärtäjä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaarallista olla niin tyhmä ettei tajua milloin sinuun vaikutetaan ja mikä on mainos, mikä on yritys, mikä markkinointipuhetta. Vaan rupeaa toteuttamaan jotain yritysten toiveita vailla minkäänlaista kriittistä ajattelua.
Kokoomuksen ympäristöministeri Multala kertoi jo eilen, ettei Googlelle ole luvassa minkäänlaista sanktiota.
Google kutsuttiin jo 20-luvun alussa senaatin kuultavaksi yhdessä muiden teknologiajättien kanssa, tai ainakin muita kutsuttiin, kun osakekurssit alkoi nousta liian korkeille ja todettiin, että teknologiajäteillä on liikaa valtaa. Luulisi, että jotain lakeja siellä olisivat säätäneet ja sen myötä suomalaisten päättäjienkin olisi pitänyt tajuta rustaamaan lainsäädäntöä uuteen malliin tulevaa varten. Varmasti google-keskukset on taputeltu jo ajat sitten. Raakkuja varten löytyi heti porsaanreikä lainasäädännöstä, kun päälleajaja oli suomalainen Stora-Enso. Mut nyt sanovat, et ei me tiedetty hei..
EI ! Pitää edustaa puoluettaan ja sitä mitä puolueen eliitti, esim. Orpo / Purra käskee... tai muuten...