Yle: Koodari irtisanoutui lähitöiden lisääntymisen takia!
Koodari Aava Riuttamäki irtisanoutui lähitöiden lisääntymisen takia, mutta uudessa työpaikassa tuli eteen sama juttu.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut koodarit tekee etätöitä Intiasta käsin.
Pitäisikö näiden lentää Suomeen etätöihin. Lippukulut varmaan kalliimpi kuin palkka.
Intiassa käyvät ihan kiltisti toimistolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiskoodari haluaa vain hoitaa elukoitaan, naispuoliso asuu eri osoitteessa. Tämä koodari ei halua/voi oikeita töitä konttorilla. Yle on taas yhden asian liike, tämä taitaa olla jo kolmas vai neljäs hyökkäys työntekijöitä kohtaan samalla aseella.
Mieskoodari
Vielä kun joku kertoo, mitä tekoa sukupuolella on uutisen kanssa?
On hyvä että puhututaan henkilön haluamilla sukupuolitermeillä
On taas hyvin ujutettu Yleltä ajatus että on ihan normaalia miehelle pitää hametta. Näin se aivopesu toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö näiden lentää Suomeen etätöihin. Lippukulut varmaan kalliimpi kuin palkka.
Työnantaja voi määrätä, että etätyöt vain Suomesta käsin. Vakuutukset + muut työehdot eri, kuin jos työskentelee Suomessa, Eta-alueella tai Etan ulkopuolella.
Mutta kun ne Intian tiimit on palkattu halvan voiton halusta - kun siellä on halvempaa. Vaikka ne olisi sielllä konttorilla, ne on silti meille etätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei ole mitenkään työntekijän yläpuoellla. Juuri sen takia hän työntekijälle maksaa, että saa palveluita mitä ei itse pysty tuottamaan.
Hyvä. Mulle ei tuota vaikeuksia mennä toimistolle, joten voin tulevaisuudessa hoitaa näiden vastustelijoiden työt.
Miten transseksuaali pärjää miesten alalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei ole mitenkään työntekijän yläpuoellla. Juuri sen takia hän työntekijälle maksaa, että saa palveluita mitä ei itse pysty tuottamaan.
Myǒs TCS:llä?
Yksi iso syy miksi ihmiset vastustaa työpaikoille palaamista on avokonttorit. Jokaiselle oma rauhallinen työtila, niin saattaisi onnistua paremmin lähitöihin houkuttelu.
Kannattaa olla yhden hengen koodariyrityksen pyörittäjä. Minä päätän missä työskentelen, onko se kotona sohvalla, jossain etelässä talvella yhdistäen lomailua samaan tai jossain muualla. Yhtä asiakasta tapaan kerran kuussa ihan fyysisesti, muuten etänä. Minun toimiston vaatimus on, että kannettava on mukana ja on verkkoyhteys.
Ja töitä on niin paljon kuin jaksaa painaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen toimistolla?
Tuolla habituksella nyt ei voi työskennellä missään muiden ihmisten silmissä. Siinä oli tän uutisen sanoma
Vierailija kirjoitti:
Painaa kahta duunia, lahjakkaimmat pystyy.
Juu takuulla aivan huippu 😆🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin työt tekoäly vie parissa vuodessa. En nyt kamalasti nirsoilisi.
Haluatko tosiaan että vaikka kaikki sote-sovellukset ja tietojärjestelmät on kokonaan one-shot-promptilla koodattuja AI-kyhäelmiä? Hallusinoidut lääkkeet vaan sullekin!
Jos kokee tekevänsä paremmin ja tehokkaammin töitä etänä niin tottakai se tulisi sallia, älyttömiä nämä että pakotetaan toimistolle, jos se ei itse työn tekemistä estä olla etänäkään. Kaiken maailman ekstrovertit taas pätemässä että nyt hei sit tänne meidän kans rupattelemaan joutavia kahvitauoille kun meil on tylsäääää.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly on kuule korvannut ne kaikki.
Ei tatvitse olla ihanaa ja mukavaa. Teolla pitää olla seuraukset, myös työnantajalla.