Valkovuotoa vai lapsivettä? Ällösti ilmaisten vuoto
siis tämmöistä... Eli litisee ja lotisee, jos esim. sormella kokeilee ja koostumus ihan vetistä, sormesta " tippuu" vesi, jos sinne sörkkäsee. Sinänsä ei kyllä kastele pikkuhousunsuojaa mitenkään erityisen paljon... on väritöntä ja erittäin hajutonta. Rv 39+5. Esikoisen synnytys käynnistyi vesien menolla sisätutkimuksen aikana.
Kommentit (9)
synnärillä puhelimessa sitä mieltä, että varmaankin valkovuotoa, mutta ei tiedä... sinne toisaalta sellainen matka, että ei ihan heti viitsi lähteä. Kokemuksia..
kerrallaan, että hirveästi siteitä kastele? Synnytyssairaalassa oltiin sitä mieltä, että ei voi... hmmm..
mulla käynnistyi esikoisen synnytys nimenomaan lapsiveden tihkumisella. Eli sitä tuli tosi vähän, mutta tuli kuitenkin. Vähän vaaleanpunertavaa ja pikkuisen imelän hajuista (ei kuitenkaan haise mitenkään pahalle). Minä kävisin kyllä varmistamassa onko lapsivettä vai ei - jos on niin 24h kuluessa pitää käynnistää tulehdusriskin takia. Menin siis ma klo 17-18 Äpkl:lle jossa todettiin, että lapsivettä - yön tarkkailussa ja aamulla klo 8 käynnistettiin synnytys.
Eipä se mitään, jos toteavat, että ei olekaan vettä, pääasiahan se kai on, että tarkistaa, että ei käy köpelösti.
ap
Siis kasteli pikkuhousun suojankin. Neuvolasta käskivät äitipolille missä tekivät testin josta selvisi vuodon olevan " vain" valkovuotoa. Sanoivat siellä myös että on hyvä AINA käydä vastaavasas tilanteessa tarkistamassa ettei vain ole lapsivettä ja jos vuotoa jatkuu pitkään nini pitää tulla uudestaaan.
Vierailija:
Sanoivat siellä myös että on hyvä AINA käydä vastaavasas tilanteessa tarkistamassa ettei vain ole lapsivettä ja jos vuotoa jatkuu pitkään nini pitää tulla uudestaaan.
Minulle taas sanoivat samanlaisessa tilanteessa (lorahti housuun kävelyllä, ehkä jotain pari ruokalusikallista, haisikin selvästi imelälle), että pienistä yksittäisistä lorahteluista ei tavitse välittää ja että kalvot voivat vuotaa tihkumalla ja sitten korjaantua itsekseen. Vettä tulee kuitenkin uutta koko ajan.
Minulla synnytys alkoi tuosta 3 päivän kuluttua, ihan normaalisti supisteluilla ja vedet meni vasta puhkaisemalla.
Lapsivesihän on punertavaa ja tuoksuu makealle.
Eikös tuossa loppuvaiheessa valkovuotokin lisäänny?
Mene ihmeessä näytille, ne ottaa sulta sen testi tikulla et onko lapsivettä!
Minulla oli ja jouduin jäämään sisään. Aamulla olisi ollut käynnistys, mut onneksi synnytys alkoi yöllä spontaanisti.
Neuvolassa sanoivat minullekin , että se on valkovuotoa. Onneksi sit soitin myös synnärille.
Minä vaihdoin pari kertaa pikkuhousuja, sen verran kastui ja oli ihan
väritöntä. Vasta yöllä kun kaikki vedet meni oli vesi vaaleanpunertavaa.
Tuo voi olla Ns. Korkean lapsiveden meno, eli kalvoissa reikä ylhäällä.
Jos sinulla ei ole normaalisti tuontyyppistä valkovuotoa, on kyllä syytä hakeutua lisätutkimuksiin. Lapselle on vaarallista, jos lapsivesi menee eikä sitä huomata, vaan lapsi jää kohtuun päiväkausiksi.