Mikä on pisin saikkusi?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Noin 4 kuukautta, rauhas kuume, olin eristyksessä sairaalassa noin 10 vuotiaana
WHAT?
Noin 4kk. Raskauden keskivaiheilla tuli komplikaatioita ja ehdoton ponnistuskielto. En saanut enää nostella raskaita taakkoja, kyykkiä tms mitään mikä aiheuttaa kovaa painetta kohdun seutuun. Tein kyllä töitä puhelimitse ja kokouksissa istuen ja tuuraajan koulutin perässä kulkien ja neuvoen. Lopulta raskaus meni 10 päivää yli lasketunajan.
Pisin saikku niin etten osallistunut yhtään mitenkään töihin taisi olla työtapaturmaan liittyneen polvileikkauksen jälkeinen 3kk.
Vierailija kirjoitti:
Noin 4 kuukautta, rauhas kuume, olin eristyksessä sairaalassa noin 10 vuotiaana
Missä hikipajassa olit töissä 10 vuotiaana?? Suomessa ainakin lapsityövoiman käyttö on kielletty.
Melkein 5 kk. Tasapainoelin vioittui korvatulehduksen ja korvanputkituksen yhteydessä. Vieläkään tasapaino ei ole kunnossa, vaikka tästä on jo useita vuosia.
Vierailija kirjoitti:
8 kk
Sama. Siitä 6kk kyynärsauvoilla kävelyä.
6 viikkoa.
Ja pisin aika ilman saikkua on... en osaa tarkkaan sanoa ja eihän sitä edes kysytty, mutta sanoisin noin 2 vuotta.
Taisi olla jotain vajaa vuoden. Mielenterveyssyyt.
2 vuotta vakavan masennuksen vuoksi.
Ennen sitä olin ollut jo useita kuukausia saikulla saman asian vuoksi ja muuttaessani uudelle paikkakunnalle, paikallisen MT toimiston psykka yllätti minutkin ja kirjoitti kahden vuoden sairasloman ensimmäisellä käyntikerralla :-)
Mulla on 3 kk. Satutin selän (töissä, mutta kipu tuli vasta myöhemmin niin en heti yhdistänyt sitä siihen), ja olin ensin 1kk sairaslomilla, kun kipu vain paheni. Lopulta jalan hermo meni osittain kuolioon koska lääkäreitä eivät minun valitukseni ja kipuni kiinnostaneet ja selkä piti leikata päivystysleikkauksena.
Sen jälkeen sain saikkua 2kk.
Oli ihanaa saada olla vain.
Mutta jalkaan jäi pysyvä vaurio 😢
Synnynnäinen sydänvika. Olin kuolla leikkausjonoon, sairausloma oli leikkauksen jälkeen 3 kk. Puolikuollut olin silloinkin, olisi tullut muutama kuukausi lisää, mutta en halunnut kuolla sohvan pohjalle.
Joku valittaa, että ei ole ollut saikulla ja siitä ei saa mitalia. Vaihtaisin koska vain rooleja. En minäkään saanut mitalia, mutta sain pari uutta osaa jotka tekevät elämästä tosi vaikeaa ja tuskin tässä elää kuin max. 60-vuotiaaksi vaikka elää 100 %:sen terveellisesti (muutenhan tässä ei olisi enää edes elossa). Murheet kullakin.