Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus, unessa pysyminen ja sinne pääseminen

Vierailija
06.10.2026 |

Onko ketään muu käyny kaikkia unilääkkeitä läpi kuten ketipinori, mirtatsapiini, doxepiini… ei auttanut kun viikon verran nukahtamaan ja lopetti jokanen toimintansa. Nyt sain sit lääkärin määräämän atarax 25mg jos auttais ja nukahdin ekana yönä hyvin,  sen jälkeen ei oo mitään apua ollu. Lääkäri väitti että tarviin puheapua vaik täs on kyse vaan siitä etten pysty nukahtamaan ja kun nukahdan en pysy unessa kauaa. Jos herään unesta niin en pysty nukahtamaan moneen tuntiin uudestaa. Jos otan päiväunet ja nukahdan nii puolentunnin torkahdus vie multa koko seuraavan yön unet. Tarvis vähä jeesiä jos jollaki on jotai tipsei mil unta vois parantaa. Käyn iltakävelyillä, juon iltateetä, oon rauhassa noin puolitoista tuntia ennen nukkumaan menoa. Alkaa nimittäin pää pikkuhiljaa seota ku valvonu kevyet 50yötä jo tän vuoden puolella.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskastyö 8-12h päivässä on toiminut minulla. Mitään lääkkeitä en syö.

Vierailija
2/3 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite opiskelen ja käyn duunis joka toinen vk. Harrastuksia löytyy, mut ei mistään apua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

43v unettomuutta, nykyisin eläkkeellä satunnaisia öitä 1-2 heräämisellä mutta jatkuu yhä. Lääkkeistä ei ole koskaan ollut apua.

En nukahda helposti enkä pysyy unessa. En myöskään osaa nukkua ns univelkaa pois eli herään joka tapauksessa 5-6 aikaan, pari kertaa vuodessa vasta seitsemältä.

Viimeyönä nukahdin kyllä n klo 22 mutta heräsin 23, 0.32, 01.15, 02.49 - valvoin n 04.30 saakka ja nousin 5.57.

Kiva yö! No, näillä mennään. Onneksi olen "tottunut" joten päivän työt tulee kuitenkin tehtyä kuten silloinkin kun olin vielä työelämässä ja lapset kotona. Tälle päivälle raskaampia pihatöitä, ei tosin auta sekään. Päinvastoin säryt vielä heikentää unta yöllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi