Mitä vauvalle päälle näillä ilmoilla?
Lämpöasteita on siis 15-20 astetta. Mitä näillä ilmoilla puette vauvalle ylle ilman että on liikaa tai liian vähän? Meillä vauva nyt 2 viikkoa.
-supukka-
Kommentit (6)
samaa täällä pohdittu;=) Meillä vauva nyt 4 viikkoa, Hgin keskustassa (tai meren lähellä) aina hiukan tuulista, joten vaunuihin olen laittanut sisävaatteissa (esim. pitkähihainen body ja puolipotkarit) ja lisännyt vielä puuvillamyssyn ja tumput - vaunuissa fleece-makuupussi, jota olen pitänyt päältä auki. Jalat ja kädet lämpimät, mutta vauva ei kuitenkaan hikinen. Sisällä tosiaan pitänyt " pitkiksiä" - meillä ainakin n. 4-kiloisella tytöllä jalat ja kädet kylmät heti, jos esim. ilman potkareita. Tosin sisälämpötila ollut vielä normaali, pitää katsoa sitten, kun talo lämpiää kunnolla... yöllä tytöllä ollut fleecepeitto jaloilla/puolivartalolla eikä yösyötöllä ole ollut kuuma/hikinen (vanhassa kerrostalossa on aina vetoa...)
-mooli ja tyttö 4 vk+
siinä onkin aina miettimistä! Minä en millään meinaa osata pukea tarpeeksi vähän kun hirvittäö että pieni tulee kipeeksi. Nyt kumminkin jo vähän päässyt jyvälle pukemisesta. bogy ja potkarit pipo ja tumpit ja jos on viileempi niin viellä ollut " college takki" .. Meillä vaunuissa pehmeä kantokoppa joka on myös toppapussi..
.. miten pukea meidän noin neljäkuukautinen. Poika on meinaan tosi kova hikoilemaan. Etenkin mietityttää mitä laittaa päähän, kun eikö näillä pienillä pitäis olla aina jotain päässä? vaikka mitä on kokeiltu ja aina pää ja päähine litimärkä lämpimällä ilmalla. Ei sekään hyvä homma ole...
kyllä kannata edes ihan pienill pitää mitään kovin tiivistä myssyä päässä kuumilla ilmoilla. Pään kautta haihtuu paljon lämpöä ja yleens lapset hikoilevat nimenomaan päästä. Eli jos on tiivis myssy päässä, niin ei pääse lämpö haihtumaan. Toki pitää auringossa olla vaikka lierillinen puuvilla hettu suojaamassa auringolta!
Autoillessa aina baby wrappi, alla pitkähihainen puuvillavaatetus. Tänään esim. olimme ystävän kanssa merenrannassa kävelyllä. Ihana aurinkoinen ilman, mutta petollinen viima meren rannalla. Vauva oli matkarattaissa turvakaukolossaan, ja oli original baby wrap suojana. Juuri sopiva vaatetus. Vaunuissa varmaan olisi nyt pitkähihaiset sisävaatteet ja pehmeä kantokassi suljettuna pitämässä kylmä tuulen loitolla.
meillä on ollut suosiossa lyhythihaiset bodyt + sukat kotosalla.. on ollut tosi lämmin. ulkona eilen vaunuissa neiti oli potkupuvussa, myssy päässä ja tumput kädessä ja ohut fleecepeitto oli päällä. ei ollut hikinen kun heräili ja varpaat & sormet oli lämpimät. :) olikohan se tiistai (helteinen päivä) kun neidillä oli potkupuku vaunuissa, niin hirmu hikihän sille tuli. eli itse ainakin aattelin että jos tulee +25c niin potkupukua + pipoa + tumppuja en enää laita.. eilen oli vähän viileämpi + sateista niin olivat just sopivasti.
mammis + tiitiäinen 7 vkoa