Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihansyönnin vaaroja, HbA1c : 14 -> 5.1 ; jopa liian äkkinäinen pudotus!?

Vierailija
05.10.2026 |

Huima, mutta ehkä liiankin nopea ja raju pudotus "pitkässä sokerissa" (HbA1c) lihansyöntiin siirtymällä, tuubivideon kommentti Copilotin suomentamana:

Pääsin HbA1c-arvosta 14 (vuosikymmenten erittäin vahingollinen verensokeritaso), joka jätti minulle niin pitkälle edenneen neuropatian, että poltin jalkani enkä tuntenut sitä enkä edes aistinut suihkussa lämmintä vettä jaloillani. Siirryin karnivorisen ruokavalion pariin ja verensokerini laski nopeasti, mitä seurasin jatkuvalla sokerinmittauksella (CGM).

Aluksi verensokerini laski nopeasti "turvallisiksi" kutsutuille tasoille. Silti kesti 18 kuukautta ennen kuin se saavutti pohjansa ja HbA1c laski arvoon 5,1. Kun massiivinen tulehdus poistuu, tapahtuu muitakin asioita: jopa silmämunien muoto muuttuu. Minulle tuli siitä verkkokalvon verenvuoto.

Yksi hieno asia kuitenkin tapahtui: löysin Elliot Overtonin B1-vitamiinin mega-annostusoppaan ja sen avulla sain tunnon palautumaan jalkoihini. Kuuden kuukauden jälkeen edistyin paljon, hermoni itse asiassa kasvoivat takaisin. Joten tiedä, että näihin ongelmiin voi tehdä paljon.

Hankkiudu eroon sokerista, mutta etene myös hitaasti ja ole itsellesi lempeä, koska suuret dramaattiset muutokset ovat voimakkaita ja voivat myös rikkoa asioita.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi