Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko kalvojen puhkaisu??

Vierailija
31.05.2007 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistukset olivat helppoja siihen asti kun vedet meni, siitä alkoi aivan älytön kipu, epiduraali oli pakko saada jotta kestää.

Vierailija
2/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa se olla kivuliasta, eivatka supistukset valttamatta ala puhkomisesta.

Jos taas kalvot puhkaistaan synnytysta nopeuttamaan, se on varmaan kivuttomampi ja saattaa aiheuttaa supistusten nopeutumisen ja kipeytymisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua sorkki ensin joku harjottelijanplanttu ja sattu niin saatanasti eikä hommasta tullut mitään. Puhalsin pelin poikki ja " kunnon" lääkäri otti ja puhkaisi kalvot eikä tuntunut missään.

Vierailija
4/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kalvojen puhkaisu ei satu mutta se tekee supistukset kipeämmiksi. Itsellä puhkaistiin ekassa synnytyksessä, toisessa puhkesivat itsestään hetkeä ennen ponnistusta. Toinen synnytys oli tosi helppo kalvojen puhkeamiseen saakka, mutta sen jälkeen ehti tulla yksi ihan tolkuttoman kipeä supistus, sitten onneksi saikin jo ponnistaa.

Seuraavassa synnytyksessä en aio antaa puhkaista kalvoja, ellei ole ihan pakkotilanne. Pieluummin pitkä ja vähäkipuinen synnytys, kuin lyhyt ja tuskallinen.

Vierailija
5/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistukset yleensä voimistuu aika lailla kalvojen puhkasun jälkeen. Siis yleensä, ei välttämättä kaikilla. Ja jos synnytys käynnistyy et lapsivedet menee niin monesti on tiedossa kivuliasta ja ehkä nopeaakin.

Puhkasu ei siis yleensä satu jos ei tökitä kohdunsuulle/" väärään paikkaan"

Vierailija
6/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä selvittiin ilokaasun voimalla... Ehkäpä saan vertailukohteen ensi marraskuussa. Todella toivon, että sitten menis kaikki ihan omaan tahtiinsa. -19-

Vierailija
7/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen jälkeen tuli todella nopea synnytys, avautui 5cm-> 10cm tunnissa, järkky-kipeät supistukset koko tunnin ajan ja ponnistusvaihe kesti 20 minuuttia. Repesi jonkin verran, nyt, 8 kk synnytyksestä mies edelleen valittaa, että ei ole samanlainen kuin ennen.

Vierailija
8/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kolmen äitee

Vierailija
9/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin itse puhkaisu (sehän on kuin virkkuukoukulla nyppäisi muovipussin rikki) mutta

a) alapään tonkiminen kesken valtaisien supistusten. Yritä sitten olla siinä liikkumatta

b) kun kalvot oli puhkaistu (kahdesti olen sen kokenut) niin käynnistyi sillä samalla sekunnilla ihan mielettömät supistukset, poltot ja kivut. Voin kuvitella, että kaasuliekillä persuuksen polttaminen voisi tuntua samalta.

Vierailija
10/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei satu. minä taas pyysin viimeks puhkaisemaan kalvot kun ei synnytys lähtenyt etenemään ja niin teen nyttenkin jos samalle näyttää. syntyy varmasti lapsi pian siitä puhkaisusta, kivuliaammat supparit tulee kyllä mut pian se on ohi.

Vierailija
11/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis tiedä mitään noista pahoista supistuksista vesien menon jälkeen :) No, ihan tarpeeksi kärvistelin kotona ennen sitä mielestäni (12h).

Vierailija
12/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

b) kun kalvot oli puhkaistu (kahdesti olen sen kokenut) niin käynnistyi sillä samalla sekunnilla ihan mielettömät supistukset, poltot ja kivut. Voin kuvitella, että kaasuliekillä persuuksen polttaminen voisi tuntua samalta.

Vierailija
13/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos kätilö tökkäisee väärään kohtaan...

Vierailija
14/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.3

Vierailija
15/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti puhkaistu ja ei tunnu missään.

Vierailija
16/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden synnytyksen kokemuksella voi sanoa, että kalvojen puhkaisu ei satu, mutta siitä alkavat todelliset supistukset, ja kivuliaat sellaiset. Meillä on synnärin ylilääkäri kalvojenpuhkoja, tietää jo että kun hän tulee huoneeseen, kivut alkavat. Hän puhkaisee hanakasti kalvot, jos on auki vähintään 6cm.

Veden meno käynnistää supistukset toden teolla, siihen kannattaa valmistautua ja opetella rentoutumaan, selviämään askel askelleelta jokaisesta supistuksesta, säästäen voimia ponnistukseen. Tosi fiksut kätilöt kyllä kertovat sinulle, miten teet tästä tilasta osan itseäsi, antaen supistuksen vain tulla ja mennä, tietäen, että jokaine supistus avaa paikkoja vähentäen repeämisvammoja. Minulla on ainakin sattunut tosi hyvä kätilö molemmilla kerroilla. Viimeisessä synnytyksessä ei yhtään tikkiä! Tuohon kannattaa valmistautua, yhtäkkisenä kipuna nuo supistukset... kuin menkkakipu potenssiin sata!

Vierailija
17/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis puhkaisu ei satu, mutta siitä suppareiden voima viisinkertaistuu

Vierailija
18/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.9

Vierailija
19/19 |