Kun synnytys kaynnistetaan ennenaikaisesti esim. diabeteksen takia niin missa vaiheessa kohdunkaulaa aletaan kypsytella ja miten?
Eli lääkäri sanoi että minun synnytys käynnistetään rv. 36-38 koska olen diabeetikko. Mietin tähänkin syytä eli miksi se käynnistetään vaikka kaikki on mennyt hyvin? Vauva on pienikokoinen joten sokerivauvakaan ei ole tulossa.
Missähän vaiheessa tosiaan aletaan sitten kohdunsuuta kypsytellä vai miten se synnytyssaadaan käyntiin? Kohdunkaula on täyspitkä ja mitään merkkejä ei ole että vauva syntyisi ennenaikojaan.
Kommentit (4)
lääkkeeíllä kypsytellään, sellaisella kuin Mifegyne(jota käytetään myös rask. kesk.) sitten Cytotecit ja oksitosiini i. v
Raskausdiabetes oli, en muuten ole diabeetikko. Nää diabetesraskaudet halutaan käynnistää viim. laskettuna aikana. Meilläkin ihna norm. kokoinen vauva ja muutenkn kaikki ok. Myös keuhkojen kypsyys.
Ma sain emättimeen zytotec tbl, en muista oliko 4 tunnin välein vai kuinka. Niistä ei oikeastaan tullut kuin pientä jomottelua.
Tiistaina puhkaistiin kalvot ja sain oksitosiinitipan vauhdittamaan tipan, ei áuennut paikat. Siinä vajaan vuorokauden kärvistelin ja sitten viimein ke-aamuna tehtiin sektio(kiireellinne)..
Mulla oli raskausdiabetes ja käynnistettiin rv 40+2. Sain pillereinä lääkkeet. Vedet meni kun oli 12 tuntia käynnistelty ja siitä alko helvetilliset supistukset. 8 tuntia kärvistelin ja sitte rupes vauvan sydänäänet laskeen --> hätäsectio.