Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vauva syntyy muutama kk ennen isoveljen koulun alkua, siis ekaluokkaa?

Vierailija
31.05.2007 |

Onko se isomman lapsen kannalta hyvä vai huono ajoitus?

Onko tästä kokemuksia, kärsiikö ekaluokan aloitus ja lapsen kasvanut tarve tuelle kotoa, jos äiti onkin kotona hoitamassa vastasyntynyttä pikkusisarusta? (vs. töissä tavalliseen tapaan)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähdä miten käy, mutta mulla la heinäkuun alussa ja poika aloittaa elokuussa koulun. Olen todella iloinen tästä ajoituksesta kyllä itse ja samoin varmasti poikakin. Lisäksi meillä isi (pojan isäpuoli) meinaa ottaa isyyslomansa kun koulu alkaa, joten on sitten tuplamimiehitys vielä alkuunsa.

Vierailija
2/8 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyykö lisää kokemuksia? Varsinkin kiinnostaa, jos jollain on ollut ongelmia, hankalaa tms, että mikä ja miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista olleeni mustasukkainen, vaan tykkäsin hoitaa vauvaa. Muita sisaruksia ei siis ole meidän välissä syntynyt. Siinä mielessä kai ihan hyvä ajoitus vanhemmilta. Oli myös kivaa tulla kotiin, kun äiti oli aina kotona, toisin kuin monilla muilla luokkakavereilla. Silloin ei ollut mitään iltapäivähoitoja ekaluokkalaisille. Myös aamulla äiti herätteli kouluun, eikä tarvinnut opetella kelloa ihan heti.

Vierailija
4/8 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti on kotona aamuisin saattamassa kouluun ja vastassa kun koulu loppuu ja iltapäivät saa olla oman kodin rauhassa. Minäkin joskus epätoivoissani suunnittelin komatta lasta vain, että voisin olla kotona esikoisen aloittaessa koulunsa :-)

Vierailija
5/8 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aikaa olla rauhassa, ja tehdä läksyt yhdessä, kotiinkin oli kiire katsomaan pientä siskoa. Oli varmaan elämäni paras lasten ajoitus. 7 vuotta on hyvä ikä ero, meillä jo 17, ja 24 vuotiaat, aina tulleet hyvin toimeen, musisoivat yhdessä päivittäin.

Vierailija
6/8 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toiveissa vauva, ja jos raskaudun seuraavan puolen vuoden sisällä, niin esikoisemme on aloitteleva koululainen vauvan syntyessä, nyt siis menossa syksyllä eskariin.

Ja olemme just miettineet paljon että onko ajoitus ihan hullu hänen kannaltaan. Siis että pitäisikö asiaa lykytä koulun aloittamisen yli vuodella tms. Joten todella ihana kuulla, että se on toiminut teillä :)

ap

Vierailija
7/8 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi siis syntyy (alku) kesästä, niin koulunsa syksyllä alolittava ehtii jo hyvin tottua siihen vauvaan. Pienillä lapsilla on hieman erilainen aikakäsitys kuin meillä aikuisilla. Olen myös samaa mieltä kakkosen kanssa siitä, että on vain mukavaa sille koululaiselle, kun äiti on kotona laittamassa kouluun ja odottamassa koulusta tultua. Jos vain suinkin vauvan hoidolta saat onnistumaan, koita järjestää pieni kahdenkeskinen hetki koululaisen kanssa aina koulupäivän jälkeen. Syökää vaikka välipala yhdessä ja jutelkaa päivän tapahtumista. Itse muistan omasta lapsuudestani todella ihanina ne päivät, kun vuorotyössä oleva äitini oli yövuoron jälkeen iltapäivällä kotona kun tulin koulusta kotiin. Joimme kahvit yhdessä (Nykyään ei tosin taideta suositella kahvia ekaluokkalaiselle :-) ja juttelimme " kuin aikuiset" .

Vierailija
8/8 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupäivät ovat lyhyitä ekaluokkalaisilla ja on kiva kun on joku kotona vastassa, ja pääset myös vaunujen kanssa saattamaan ja hakemaan koulusta. Lisäksi ei tule suurta hätää jos lapsella on unohtunut avaimet kotiin.

Ja kun vauva on jo muutaman kk ikäinen kun koulu alkaa, uutuudenviehätys on jo mennyt ja kouluunkin malttaa pikkupikkuvauvan luota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän