Minkä ikäinen painaa 18 kiloa?
Anttilan kuvastossa on kaupan 0-18kg:n turvaistuin, ja mietin olisiko järkevää ostaa sellainen meidän 3kk/5,5kg tytöllemme. Miten kauan tuollaisella istuimella olisi käyttöä, ts. minkä ikäisenä suunnilleen lapset painavat tuon 18 kiloa?
Nykyinen vauvakaukalo jää kohta pieneksi.
Kommentit (7)
hän on tosi hoikka eikä missään nimessä pituutensa takia mahtuisi mihinkään istuimeen. Varmaan 4-vuotiaaksi menee maksimissaan tuollainen istuin, silloin alkaa jo pituutta olla joka tapuksessa liikaa vaikka painoa ei vielä oliskaan.
4-vuotias poikamme painaa nyt 14 kg (mutta ei mahtui mitenkään pituutensa takia istuimeen), 2-vuotiaamme painaa 11kg. Meillä pitkät ja hoikta lapset, luulen, että periaatteessa tuo istuin on tarkotettu neljään ikävuoteen asti.
2plussan puolella joskus joku niistä kyseli, ja vain moitteita istuimista sai.
Lisäksi toisessa mallissa joudut kääntämään lapsen kasvot menosuuntaan jo 10-kiloisena, toisessa asentamaan heti kasvot menosuuntaan (tämä olikin vain yli 9-kiloisille). Ei kannata maksaa 120 euroa ko. istuimesta, alle kolmellasadalla saat jo laadukkaan, pitkäikäisen ja ennenkaikkea turvallisen istuimen, jota on testattu myös puolueettomissa testeissä.
Lapsen turvallisuuteen sijoittaminen kannattaa. Ostakaa laadukkaampi istuin. Ei tule maksamaan paljon vuotta kohti kun ajattelee pitkää käyttöikää.
Ne vyöt oli hankala laittaa kiinni, sivutörmäyssuojaa ei ole juuri lainkaan, hankala kiinnittää autoon..Ostettiin aikaan mummolakäyttöön, kun käyttöä siellä tosi vähän. Mutta kun ostettiin oma auto, myin tuon pois ja ostettiin 200¿ istuin lastentarvike pikku hurmurista (britax evolva, ilman leveydensäätöä) Olen ollut PALJON tyytyväisempi! =)
Mun 4.5-vuotias poika painaa 16 kg, on kyllä hoikanpuoleinen... Joten sanoisin, että ainakin 4-5 vuotta menisi tuo istuin ja mahdollisesti paljon pidempääkin. Kun lapset on niin eri painoisia :)