Keskenmeno rv5??
Nyt se sitten taitaa tapahtua täälläkin.. :´( Alkuvuodesta oli ku ja nyt sit km... Ihan uskomatonta..
Tänä aamuna heräsin kipuun ja vuotoa alkoi vähäsen.. Kierto on ollut todella epäsäännöllinen, mutta luultavasti kyseessä on noin rv 5+jotain.. Miten on muilla sujunut näin varhainen km? Kauan vuotoa kestää ja onko se ollut runsasta? Toivon todella, että tästä selvittäisiin ilman lääkärissä käyntiä.. Entä kauan yhdynnästä on hyvä pidättäytyä?
Kertokaahan kokemuksianne!
Kommentit (4)
... pieni vuotohan ei välttämättä edes tarkoita keskenmenoa!!!
Pidän peukkuja, että kyse onkin jostain harmittomasta vuodosta.
Vai mikä sinun tilanteesi on nyt?
Sain keskenmenon 30.5.07 rv 5+2, joka alkoi rusehtavalla, todella niukalla vuodolla. Vuodon muututtua punaiseksi menin lääkäriin ja siitä lähetteellä keskussairaalaan, joss ultrassa totesivat kohdun tyhjäksi. Hcg-arvot olivat koholla, mutta eilen tehdyssä testissä ne olivat jo huimasti laskeneet. Vuotoa on tullut koko ajan vähemmän kuin kuukautisissa, mutta mukana on ollut muutakin kuin verta...Vatsakipujakaan ei juuri ole ollut.
Kätilö kehoitti odottamaan yhdet kuukautiset, mutta emme aio odottaa. Minulla on kierto vain pidentynyt tänä vuonna ja nyt oli ovulaatio kp33, joten en todellakaan aio odottaa kuukautisia, vaan yrittämisen aloitamme heti, kun tämä kiusallinen vuoto loppuu. Ainoa mitä itse mietin on, että miten laskea ovulaation ajankohtaa. Siksi on varmaan taas ostettava ovistikkuja ja aloittaa koko touhu alusta.
Rizza
Kiitos teille vastanneille ja pahoittelut myös teidän keskenmenoille!
Valitettavasti tässä taidettiin sitten keskenmeno kokea.. Ei sitä kovin helposti haluaisi myöntää, mutta näin tässä sitten taisi päästä käymään. Voisin olla toivekkaampi, jos vuodon mukana ei olisi ollut kovia kipuja, mutta koska oli yritän hyväksyä km:n. Mulla vuoto ei ole missään vaiheessa ollut kuukautisvuotoa runsaampaa, ja sitä kestikin vain kaksi päivää, nyt enää vain muutama tippa tullut pyyhkiessä. Tästä syystä olo onkin kaikkein epävarmin.. Jotenkin haluaisi varmistuksen, että km on tapahtunut, vaikka sen itse tietäisikin.. Eli pääsisipä vaikka verikokeisiin käymään, jotta tietäisi, että hcg laskee, mutta ei, kunta ei suostu enkä haluaisi enää yksityiselle maksaa turhasta.. Tietääkö kukaan miten pian raskaustesti voi näyttää negaa km:n jälkeen? Näin aikaisessa vaiheessa kohtu taitaa tyhjentyä yleensä itsekseen ilman komplikaatioita?? Pelottaa, että km aiheutuu jotain, jos vaikka kohtu ei tyhjnekkään.. Tästäkin syystä olisi hyvä päästä käymään tarkistuksessa, mutta kun ei niin ei..
Itsekin aion jatkaa yritystä ilman kk odotusta, sillä myös mulla kierto on epäsäännöllinen ja kovin pitkä..
Ja pahoittelut keskenmenosta.
Itselläni on takana kolme perättäistä keskenmenoa, viimeisin oli maaliskuussa myös vkolla 5. Vuotoa kesti alle viikon, oli hieman runsaampaa kuin tavalliset kuukautiset. Kävin lääkärissä, noin vko keskenmenosta, koska aika oli varattu alkuraskuden ultraan. Kohtu oli tyhjentynyt kokonaan, ja näytti " siistiltä" ... Lääkäri antoi neuvoksi odottaa yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä. Eli ehkäisyä piti käyttää. Me uhmasimme ohjettä tällä kertaa ja kun vuoto oli lakannut aloitimme uuden yrityksen. Eli yhdyntää emme aloittaneet ennenkuin vuoto oli lakannut, mutta kuten sanoin, se kesti minulla vajaan viikon. Tulin heti uudelleen raskaaksi, tänään alkoi viikko 10. Pikkuhiljaa alan uskoa, että meille tulee vauva... vaikkakin eka keskenmenoni oli viikolla 20+5, joten huokaisen vasta kun vauva on sylissäni.
Mielestäni lääkäriin ei tarvitse mennä, jos vuotoa ei tule ylenmäärin, eikä ole kipuja. Itse en varmaan olisi mennyt, jos se aika ei olisi ollut jo valmiiksi varattuna. Toisaalta, koska tämä oli jo kolmas km, olisin ehkä sitten kuitenkin halunnut käydä lääkärillä, vaikea arvioida näin jälkikäteen..
Kaikkea hyvää sinulle!!!