Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~Torstaita, Marraskuiset!!~~

31.05.2007 |

Täällä sitä paniikissa istuskellaan..meinasin sitä hammaslääkäriaikaa koittaa soittaa nyt heti aamusta..Mulla on oikeesti maha ihan sekaisin kun jännittää niin paljon. Taitaa olla sekoomassa tämä..Eihän siinä mitään pelättävää oo, mut minkäs teet kun pelottaa/jännittää..

Nyt en oo enää tuntenut, ainakaan samalla tavalla niitä " liikkeitä" ..en tosin tiiä oliko ne niitä alunpitäenkään..vai mitä lie..

Ei kyl irtoo mitää älyllistä, taijan mennä aamupalalle:)

Milenna ja Onni 16+5

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tunnistan tunteen kyllä itsekin. Varsinkin lääkärille on jotenkin vaikea soittaa, kun pelkää, että sönkkää jotain typerää.

Vakuutuksista: Meillä on Pohjantähdessä, kun silloin 6 vuotta sitten saimme sieltä parhaat edut ja vakuutuksen lapselle ilman omavastuuta. Hinnasta en kyllä tiedä, kun mies hoitaa nuo raha-asiat. Toisaalta, meillä on kyllä tullut käyttöön, kun heti ekana vuonna meni lääkkeisiin niin paljon rahaa, että kelankin maksimikorvaukset tuli täyteen. (Siis tarkoitan sitä, kun se on jotain 500 euroa tms. mitä tarvitsee itse laittaa lääkkeisiin ja sitten kela korvaa loput lukuunottamatta pientä omavastuuta.)

Kylläpä kadehdin teitä esikoisen odottajat :) Muistan miten ihanaa oli, kun kaikki oli uutta ja oli pakkokin ostaa vauvalle etukäteen tarvikkeita (tosin rahanmeno ei silloinkaan miellyttänyt). Nyt on vaunut tallella, sänky, vaatteita vaikka muille jakaa. Yhden bodyn olen ostanut Viron reissulta. Äitiyspakkaustakaan emme taida ottaa, kun miehen mielestä se ei ole järkevää. No ei olekaan, mutta olisi se niin ihana...

Terkuin Rila ja Hippu 15+6

Vierailija
2/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paleleeko muut vielä tässä vaiheessa? tuntuu etten pääse koskaan eroon alkuraskauden oireista! alusta saakka olen palellut ja eilen illalla palasin ihanan tuttu pahoinvointi kuvioihin ja niin sitä mentiin taas oksulle. pientä piristystä vuotojen ja kipujen keskellä toi eilen postista hakemani sydänäänien kuuntelulaite =). siinä sitä sitten maattiin koko perhe sängyllä kukin vuorollaan kuunnellen pikkusen sydäntä ja potkujen ääniä.

hammaslääkäristä sen verran että tunnustan olevani hampilekurifoobikko! minua ei saa kirveelläkään hammaslääkärin tuoliin saati odotushuoneeseen. pari vuotta sitten kävin hammaslääkärissä hoidattamassa kaikki hampaat kerralla kuntoon... kröh.. nukutuksessa joka maksoi omaisuuden mutta sainpahan mielenrauhan... tiedän nyt pitäisi käydä tarkistuksessa mutta sinne minua ei saa kukaan ellei anna nuija nukutusta =) omatuntoa kyllä soimaa tää mutta ei voi mitään.

tulispa aurinkoiset kelit että ei tarvitsisi villakerrastoa pukea joka päivä päälle =( toivossa on hyvä elää

T: liinu-liisa rv 16+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mukava" kuulla etten oo ainut pelkoinen..Piti vielä odotella vaikka just 8 jälkeen otin puhelimen kouraan ja soitalsin. Meinasin jo siinä ootellessa että laitan kiinni, kun " eivät ehdi vastaamaan" , mut ennen kuin kerkeisn lopettaa, nii siellä vastattiinkin..ja vasta 18.päivä ens kuuta sain ajan. Apua, siihen asti on nyt paniikki päällä:( No, toivottavasti ei..

Mites Liinu-Liisa sait nukutuksen hammaslääkärin ajaksi? Sehän kuulostais hyvältä, tosin eivät taida kunnallisella alkaa ketään nukuttelemaan, ja oiskohan tuo raskausaikana turvallistakaan? Se puudutuspiikin laitto on kyl eka ällötyksen aihe siel..tuntuu inhalle:( Kaipa se on vaan kestettävä pelkällä puudutuksella kuitenkin..

Vierailija
4/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kunnallisella puolella ei nukutusta heru, joten mä menin yksityiselle =S maksoi maltaita todellakin ja useammassa erässä sitä maksoin sit pois. mut kunnallisella puolella on mahdollisuus saada ilokaasua pyydettäessä ja siitä pelosta on hyvä mainita jo aikaa varatessa. ilokaasusta ei omasta mielestä ole sikiölle mitään haittaa koska se suodattuu pois melki saman tien eli vaikutus on hetkellinen. kannattaa kysyä.

Vierailija
5/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinu-liisi/liisa (miten nimet voi näin äkkiä unohtaa); mä olen tosi vilukissa normaalisti, mut nyt kuljen suurinpiirtein alasti ja kaikki lävet pitää olla auki ja silti tuntuu et on lämmin =)

Olin eilen illalla koirulin kanssa koirapuistossa ja siellä yks iso labradorinnoutaja hyppäsi suoraan mun masua vasten, sattui aika kipeästi ja pelästyin ettei vaan käynyt pahasti.

Illalla saunassa tunsin liikkeitä et kai siellä kaikki ok.

Eiköhän kohtu aika hyvin suojaa iskuilta ja kun on tota rasvakerrosta vielä lisäksi. Mutta kyllähän tommoisista pelästyy ja kun edes osannut varoa et se hyppää mua vasten.

Olossa ei muuten valittamista, kun toi vatsa nyt alkais toimimaan, finnitkin ovat kaikonneet suurimmaksi osaksi, yöt nukun kuin tukki välillä hyvän asennon löytyminen on vaikeaa kun vatsa vähän painaa.

Huomattavasti virkeämpi olen päivisin ei tarvitse enää päikkäreitä nukkua.

Pirteyttä ja jaksamista kaikille!!

oikku ja pähkinä 16+5

Vierailija
6/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä neuvolasta! Kaikki ok, sydänäänet kuulin nyt ensi kertaa tässä raskaudessa, syke 140-150. Vajaa 2 v. poika oli kyllä tosi söpön näköinen kun siinä vieressä katseli ihmeissään sitä sydänäänten kuuntelua. Vähän jännitin, että miten tuo poika käyttäytyy siellä neuvolassa mutta hyvinhän se meni, vasta loppupuolella alkoi räplätä th:n tietokonetta yms.

Painoa multa oli lähtenyt 0,5 kg ekan nlakäynnin jälkeen. Syön kyllä hyvin ja parin kolmen tunnin välein, eli varmaan sen pahoinvoinnin syytä tuo painon tippuminen. No eiköhän sitä ehdi tässä vielä kertyä omaksi ja vauvan tarpeiksi.

Mulla on maha putkahtanut nyt aika selkeästi ulos, eli jos ei ole löysiä vaatteita niin ei voi erehtyä. Töihin en ole vielä ilmoitellut, mutta aattelin soitella sinne viimeistään kesäkuun lopussa rakenneultran jälkeen.

Vakuutuksista on täällä ollut puhetta: aiotaan ottaa vakuutus jo ennen vauvan syntymää (muistaakseni se pitää ottaa 3 kk ennen laskettua aikaa). Ainakin esikoisella se on kannattanut, kun on pitänyt käydä aika paljon lääkärissä. Tietysti kaikkein parastahan se olisi, jos se jäisi käyttämättä!

tosca ja masu 16+3

Vierailija
7/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisiks viimestä päivää töissä ennen lomaa (paitsi kevätjuhla). Päätä särkee ja väsyttää. Koko päivän oon käyny monistepinoja läpi ja siivonnu kaappeja. ällöttää. Pitäis jaksaa vielä kaupungille ostaan tyttärelle sukkiksia, vaikka huvittais mennä nukkuun kotiin. no, ehkä tästä terästäydyn ennen lähtöä. Muuten vointi hyvä paitsi suussa maistuu pahalle.

Eipä näköjään tullut tänään kovin positiivista viestiä. Ehkä huomenna taas innokkaammin. Viikot 16+4.

Vierailija
8/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vihdoinkin pahaolo kaikonnut melkein kokonaan. Nyt varmaan pääsee nauttimaan siitä ihanasta keskiraskaudesta :). Jännittää kyllä jonkin verran ensi viikkoinen lapsivesipunktio, mutta ihanaa nähdä taas vauveli ultran kautta kun siihen tutkimukseen kuuluu kai aika perusteellinen ultrauskin. Olen aika luottavaisin mielin siitä että kaikki on hyvin, mutta haluan nyt vain tämän varmistuksen ikäni takia. Onko kukaan muu teistä käynyt tai menossa lv-punktioon?

Tuntuu että maha ei ole vielä oikein pullahtanut (maha on melkein huolestuttavan pieni vielä), siinä mielessä hyvä että voi käydä äitiysvaateostoksilla parin viikon päästä alennusmyynneissä vasta :). Kävin tässä yks ilta etukäteen katselemassa ja kyllä ovat sitten kalliita, ainakin erikoisliikkeissä.. Onneksi nyt on muoti aika väljää että ainakin yläosia löytää helposti ihan tavallisistakin kaupoista. Pariin äippähousuihin kyllä joutuu investoimaan.. Mut onko teillä muilla ongelmaa niiden ylhäällä pysymisessä? Mulla on tosin edellisestä raskaudesta jäljellä vain halpoja h&m-äitiyshousuja, joita jouduin vielä loppuraskaudessakin käyttämään henkseleiden kanssa, mikä oli aika hankalaa...

Toivotaan kaunista ilmaa viikonlopuksi! Me lähdemme ystäväperheen kanssa Korkeasaareen. Hyviä vointeja kaikille!

t. Mauku rv 15+5

Vierailija
9/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jo melkein hävettää koko ajan täällä pomppia..

Oikku; Toivotan ettei masukille sattunut mitään..varmaan kyl säikyttää tuollainen.

Vakuutuksista; Me ei olla vielä mietitty..ainakin miun veljellä se on ollut tarpeellinen kans, kun hälle puhkes astma jo pienenä ja lääkkeitä joutuu ostamaan. Eihän sitä koskaan tiedä mitä tuollaista sattuu, jotain sairauksia tms.

Miten pitkiä pätkiä teijän mahassa jumpataan kerralla? Oon tässä varmaan 10min jo tunnustellut kun tuntuu jotain liikettä olevinaan, mut voiko näin pitkään? Ja kun ei selviä potkuja tuu, vaan enemmän semmoista myllerryksen tuntua..liekköhän nää ees niitä liikkeitä?

Löysin muutes kaupasta yhden rautavalmisteen (mulle kun ei Retafer ainakaan sopinut-->masu kipee) jossa on foolihappoakin mukana..siinä ainakin luki että ois vatsaystävällinen, mut saa nähdä. On kuulemma ihan raskautta yrittäville ja raskaana oleville+imettäville suunniteltu valmiste. Jospa se vähän auttais tuohon alhaiseen hemppaan.

Milenna ja Onni 16+5

Vierailija
10/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh... Kävin tuolla jo kyselemässä kun epäilen että supistelut on jo alkaneet. Ei kiva. Olen nyt vain hoo moilasena että pitäisköhän sitä vaan levätä ja kattella vai soittasko johonkin... Eipä sitä paljoo olisi tehtävissä silti näillä viikoilla vaikka jotain oisikin.

Verenpaine on lattiassa, eilen 80/56 ja myönnettäköön että ajoittain hieman hutera olo =). Ja tuollekkaan mokomalle kun ei voi tehdä mitään!

Vakuutuksista: Meitin pojalle otettiin vakuutus vasta 6kk iässä. Miein että pitäisikö tälle syntyvälle ottaa vakuutus jo ennen syntymää, mutta kun vaaditaan äidin terveystietoja 5v ajalta kun sitä hakee. Ja mulla niitä lappuja on kyllä turhan paljon...

Kai täytyy mennä oikoseen kun tuo maha vaan supistaa. Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Vierailija
11/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viime aikoina iltaisin lukemassa koko pinon, mutta en ole viitsinyt sinne hännille enää mitään kommentoida. Minullakin vain kaksi työaamua edessä ja luokan hyllyjä olen tyhjennellyt. Yhtään ei tunnu lomalta, mutta eihän nyt vielä olekaan loma.

Odotan tällä hetkellä kuin kuuta nousevaa, että tuntisin vauvan liikkeitä, sillä sen luulisi helpottavan tätä epävarmuutta, joka aina hiipii takaisin, vaikka kuinka päättäisi, että nyt en enää jännitä, vaan nautin. Olo on täysin oireeton. Ihanaa, kun enää ei okseta ja vielä ei supistele. Kohta se alkaa.

Kotona pitäisi ruveta siirtämään talvivaatteita varastoon ja tutkimaan varastosta, mitä esikoisen vaatteita löytyisi kakkoselle. Se tarkoittaa todellista mylläystä, johon ei meinaa löytyä voimia, vaikka joka päivä päätän, että tänän minä sen hoidan. Ehkä sitten ensi viikolla...

Pepi 16+2

Vierailija
12/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään peruutusajan kun soittelin neuvolaan aamulla. Mulla on supistellut aikasta tiuhasti jo sunnuntaista lähtien. Ei siis mitään synnytyssupistuksia vaan sellaista alavatsan kovettumista joka säteilee selkään ja nivusiin. Viime raskaudessa jäin sairauslomalla aika aikaisin just näiden supistusten takia. Silloin alkoivat tosin myöhemmin. Lääkäri tarkisti, että kaikki on ok, eli kohdun suu oli kiinni ja napakka. Kohtu on oikeassa kohtaa ja sopivan pyöreä. Eli kaikki hyvin! Sanoi, että ei vaikuta keskenmenolta, vaikka tosi aikaisessa onkin supistelut. Tosin lääkäri käski ottaa rauhallisemmin ja soittamaan heti jos tulee kivuliaita supistuksia. Kyseli tarkkaan mitä teen ja olisi kirjoittanut sairauslomaa, mutta en minä malta olla pois töistä. Pitää vaan ottaa rauhallisemmin.

Onneksi täältäkin löytyy tuo doppleri niin voi tarkistaa itse, että sydämenäänet kuuluvat. Lääkäri oli kovin kiinnostunut ja kyseli mistä tuollaisia saa. Netistähän niitä!

Rv 16+

Vierailija
13/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun aurinko paistaa, mutta tuuli on kylmä. Meillä on n.16 astetta lämmintä.

Joku kertoi että akne vaivaa, vai luinko väärin. Mulla ainakin akne on muutaman viikon lepotilan jälkeen noussut uudelleen pintaan:(

Kävin maanantaina parturissa ja josta olen unohtanut kertoa niin multa löytyi hiuksien seasta harmaita hiuksia!!!!! Onko kellään tullut myös harmaita hiuksia???

Täällä töissä istuskelen puoleen yöhön asti. Viettäkää mukava ja aurinkoinen ilta!

-tulppa ja hiplaaja-

rv 17+1

Vierailija
14/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vierähtänyt jo monta päivää niin, etten ole ehtinyt lainkaan kirjoittaa. Iltaisin olen tosin pikaisesti lukaissut pinon läpi. Itselläni on samoin kuin parilla muullakin täällä, että lauantain kevätjuhlaan ne kiireet loppuvat kuin seinään. Mutta on tämä viimeinen viikko aina aika vilskettä tuolla koulumaailmassa.

Uusille tervetuloa mukaan kirjoittelemaan!

[b]Toscalla[/b] oli hyviä neuvolakuulumisia, onnea! Minulla on sama juttu, että painoa on edelleen n. kilon verran vähemmän kuin ekassa neuvolassa. Nyt se tosin oli taas hitusen noussut toisesta neuvolakäynnistä.

Siis [b]omaa napaa[/b] vähäsen, eli olin tänään kolmatta kertaa neuvolassa ja siellä oli kaikki mainiosti :-) Sydänäänet kuuluivat hyvin ja liikkeet samaten. Niin ihanaa ja helpottavaa. Tällä tiedolla taas jaksetaan pari viikkoa ja sitten *toiveikkaana* niitä liikkeitä kai voisi jo alkaa tuntemaan. Masu kasvaa pikku hiljaa selvemmäksi, se on myös mukavaa.

Kesäkuun korvalla,

RvaRuljanssi ja Nuu 14+2

Vierailija
15/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kaikille!!! Täällä olisi yksi marrasmasu lisää teidän joukkoonne.

Eli kerron vähän: Odottelen tässä toista lastani, Esikoinen on poika ja tällä hetkella 1,v ja vajaa kuukaus päälle, elikkä ikä eroa tuleen huimat 1,v ja 6kuukautta. Laskettu aika olisi 26.11.07.

Mitään raskaus oireita ei ole ollut no ei ollut kyllä esikoisestakaan että helpolla on päästy tähän saakka.

hyviä vointeja teille kaikille

ansku ja tappis 14+2

Vierailija
16/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusille tervetuloa.! Kyllä tänne joukkoon mahtuu oikein hyvin ja mukavaa kun on aktiivsta keskustelua !

Tänään mulla oli vika sairaslomapäivä ja aamupäivällä kipaisin kaffella yhden tutun luona ja pidinpäs 3 kk vanhaa vauvaa. Vau miten ihanan syötävä se oli ja kuinka hellyyttävästi nukkui sylissä kun kahviteltiin..

Kaupan kautta kotiin ja ruuan laittoon ja sitten iltasella oltiin koululaisten kevätjuhlassa ja ai että mua alkoi itkettää nuo lasten ihanat esiintymiset ja lopuksi se suvivirsi!Mä en yleensä ole mikään herkkis mutta nyt tämä odotusaika on tehnyt musta oikein itku-iidan !!

Kuopukset tuolla tekee yksissätuumin eskaritehtäviä ( saivat eskarikirjat tänään kotiin ) kun huomenna on virallisesti vika eskaripäivä ja yritin jo sanoa että iltapalaa, pesulle ja nukkumaan !!

Itsekkin kömmin kohta viilentävään suihkuun, tänään olen hikoillut aivan kamalasti vaikka onkin ollut viileämpi päivä !!

Mukavaa illanjatkoa kaikille !!

Isotikru+tikrunpentu rv 15 tasan jee !!

Vierailija
17/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä vierähti taas nopeesti: esikoisella oli kerhossa naamiaiset ja tottakai tyttö halus olla prinsessa kuten puolet tytöistä kerhossa ;) Itellä on ollu taas veto veks ja nälkäki vaivaa koko ajan...kohta taas jääkaapille. Huomenna meen kaverin kaa syömään ja sen jälkeen PMMP:n keikalle. Ihanaa mennä mut mitenköhän jaksan ku en normaalistikaan nyt jaksa valvoo yli puol yhentoista? Jospa sais pienet päikkärit otettuu huomen...

liinu-liisa: Mullakin paha olo jatkuu. Parina aamuna on ollu ihan kaamee olo eli voimat on kadonnu ja on oksettanu vaikka oon jo ehtiny syödäki jotain. Pitkin päivää on edelleen naposteltava ja juotava paljon vettä ettei paha olo iske. Ja ku kaiken koittaa kotona vielä illalla tehä ni ku tytöt on menny nukkuu ei jaksa enää mitään...

tosca: Hienoa ku kuulit sydänäänet ekaa kertaa :) On ne vaan niin ihanat äänet et itku meinaa aina tulla ku ne kuulee! Tänään esikoisen kaa kuunneltiin aamulla kotidobblerilla :)

milenna: Mä oon tuntenu vasta hentoja potkuja ja liikkeitä aina toisinaan eli ei oo pitkäkestosta jumppaa vielä. Sulla tosin viikko enemmän ku mulla joten kai nää tästä pian voimistuu.

eppuliina ja Shakatak: Ikävää et teil on supisteluja jo nyt :( Toivottavasti helpottaa!

tulppa: täällä on ainaki otsa kukkinu jo ihan alkuraskaudesta lähtien. No eipä haittaa kuhan kaikki vauvalla on hyvin!

Tarald ja tiitiäinen 15+5

Vierailija
18/18 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Anskulle!

Mulla on kans naama ja rintakehä kokonaan pienten näppyjen peitossa, tosi ei-kivaa:( Liekkö finnejä vai mitä lie, rintakehä etenkin viel kutiaakin..

Ikävää että joillakin jo suppareitakin..mulla kans eilen illalla sänkyjumpan jälkeen tuntui alamaha kovempana kuin normaalisti, voiko se olla semmoinen kivuton supistus? Mulla jäi viime raskaudessa nuo supparit vähän arvoitukseks, kun niitä ei tullut kuin oksitosiinillä avustettuna(käynnistys rv 41+3) ja silloinkin tunsin vain kivun, en älynnyt sitä mahaa tunnustella..

Miulla tosiaan on tuntunu pitkin päivää nyt semmoista myllerrystä..uskomatonta jos se on sitä liikettä!=)

Mut, nyt tyttöö nukuttaa..