Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperomme putosi ikkunasta =(

Vierailija
30.05.2007 |

Asumme luhtitalon toisessa kerroksessa, ja meillä on ikkunat, jotka aukeaa eri tavalla kuin normaalit ikkunat, alhaalta ylös. Niissä on lukitus, joka estää niitä aukeamasta selkosen selälleen, mutta jos haluaa tuulettaa kunnolla, on lukitus avattava.

Itse vahdin aina lasta kuin haukka, jos ikkunat on kokonaan auki. Mutta eilen sitten pääsi vahinko käymään =( Mies oli ennen töihin menoaan avannut keittiön ikkunan kokonaan, poistaakseen ruuankäryt, ja minä en tiennyt siitä (olin lapsen kanssa parvekkeella laittamassa pyykkiä). Mies lähti töihin, ja minä jäin parvekkeelle, taapero meni sisälle, ripustin juuri lakanaa enkä päässyt heti perään (tyhmä minä).

Meni ehkä 30 sekuntia, kun kuului kovaa pelästynyttä itkua. Ensin luulin että se on naapurin kaksivuotias joka itkee, koska ääni kuului ulkoa. Sitten tajusin, että herranjumala, oma lapsenihan se on. Hän oli kiivennyt keittiössä tuolille (jonka mies ilmeisesti oli jättänyt ikkunan eteen), kurotellut ulos ikkunasta, ja pudonnut.

Pelästyin tietysti ihan hirveästi, ja ryntäsin ulos. Lapsi oli tippunut nurmikolle multakasaan, josta taapersi itkien syliini. Pahin pelkoni väistyi, sillä lapsihan käveli ja näytti käsillään että tahtoo syliin, ei ollut ainakaan halvaantunut, eikä raajoja poikki. Kävimme kotona siistiytymässä (lapsi oli vain vaipassa, itselläni shortsipyjama) ja hakemassa lompakon, ja lähdimme sairaalaan. Lapsi tutkittiin, hän oli tarkkailussa aamuun asti, mutta mitään vammoja ei ole.

Onni onnettomuudessa, että hän tippui multakasaan nurmelle. Jos alla olisi asfalttia, meillä ei varmaan enää olisi tuota kultaista lasta =(

Inhoan itseäni, kun en lähtenyt heti lapsen perään vaan jäin parvekkeelle kun hän meni sisälle. Olen raivoissani myös miehelle, joka avasi ikkunan sanomatta minulle, eikä sulkenut sitä lähtiessään. Onneksi ei kuitenkaan käynyt pahasti. Tämän jälkeen en päästä tuota lasta näkyvistä sekunniksikaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus sekä äidille että lapselle!

Vierailija
2/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ettei kuinkaan käynyt!

Turha syytellä miestä tai itseä, vaan yrittäkää ottaa opiksenne. Ja silti, vaikka kuinka varovainen olisi, jotain yllättävää voi sattua. Avoimet ikkunat ja autot ovat kyllä aina huolestuttavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä elä itsesyytöksessä.. vahinkoja sattuu ja niistä oppii.

Hyvä äiti sinä olet, vaikka näin kävikin.

Vierailija
4/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaappi, niin sen voi poistaa.

millainen on tila, johon ei voi asentaa minkäänlaista liesituuletinta?

Vierailija
5/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ajoittain nouseekin pieni viha pintaan siitä, että hän jätti ikkunan auki. Yhtä syyllisiä olemme molemmat: minun olisi pitänyt tulla heti lapsen perässä sisään, eikä jäädä parvekkeelle lakanaa ripustamaan. Onneksi lapsemme selvisi tyhmyydestämme näin vähällä.

Meillä on liesituuletin, mutta se ei vie kaikkia käryjä. Ikkunat ovat sellaiset, että niihin on hankala asentaa hyttysverkkoa, niitä ei saa auki jos verkko on edessä, ja irroitettavan verkon saa kyllä lapsikin pois, tai tippuu sen läpi pihalle. Tämä asunto on tukahduttavan kuuma, nyt ei ole edes aurinkoista, ja silti on oltava ristiveto että sisällä pystyy olemaan. " Pakko" siis avata ikkunat, pahimmilla helteillä tänne paistuu tuulettimista huolimatta.

Tästä lähtien pidän huolen siitä, että taapero ei ole samassa tilassa avonaisen ikkunan kanssa.

Ap

Vierailija
6/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

millainen on tila, johon ei voi asentaa minkäänlaista liesituuletinta?

Vierailija
7/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa.

Vierailija
8/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
9/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaahan teksti uudestaan ja sitten kootut selitykset miki ei voi olla liesituuletinta ja millaiset ikkunat on. Tuoli oli siirretty avonaisen ikkunan alle.......

Vierailija
10/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia sattuu, miksi pitää heti jonkun huutaa provoa

Vierailija
11/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liesituuletin, jollain toisella tässä ketjussa ei sellaista ole (lueppas itse kirjoitukset uudestaan). Meillä on ruokapöytä ikkunan edessä, ja jos tuolia ei ole laitettu paikoilleen pöydän alle, se on tuuletusikkunan edessä. Mieheni istuu yleensä sillä tuolilla, eikä kyllä aina pöydästä noustessaan laita tuolia takaisin pöydän alle. Astiansa sentään korjaa ;)

Ikkunat on Traryd Fönster-merkkiset, ja ne aukeavat siten, että alaosa aukeaa leveyssuunnassa, ikkunaa työnnetään alhaalta auki. Avoinna ollessaan ikkuna siis on auki sekä alhaalta että ylhäältä, keskeltä kiinni, alaosa aukeaa ulos ja yläosa sisään. Ikkuna on avoinna ollessaan koillinen-lounassuunnassa sivusta katsottuna. Vaikea selittää. Sekä pieni että iso ikkuna aukeavat samalla lailla ilman erillisiä kahvoja, tuo oli siis pikkuikkuna josta lapsi putosi (minäkin mahtuisin siitä).

Ap

Vierailija:

Lukekaahan teksti uudestaan ja sitten kootut selitykset miki ei voi olla liesituuletinta ja millaiset ikkunat on. Tuoli oli siirretty avonaisen ikkunan alle.......

Vierailija
12/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja sattuu ja onneksi on nuo suojelusenkelit yleensä mukana menossa!

Älä syytä itseäsi äläkä miestäsi - hänelläkin on varmasti tosi kurja olo tapahtuneesta ja syyttelee ihan itse itseään uskoisin niin!

KUn vaan meistä jokainen muistaisi sen, että tämä kaikki voi joskus olla tosi pienestä kiinni - eli nauttikaa joka hetkestä!

Vierailija
13/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. trarydfonster. se/v_vara. html

Ap (kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa)

Vierailija
14/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen lääkäri. Suoraan satumaasta......

Vierailija
15/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pää kolahtaa, mahdollinen aivoverenvuoto voi tappaa, ja kun putoo ikkunasta niin kai kallokin saa kolauksen.

Vierailija:

Vierailija
16/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija:

Vierailija
17/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni tarkkaillaan 8 tai 12 tuntia

Vierailija
18/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kirjoittelee tänne jos tollaista oikeasti sattuu.....

IDIOOTIT HUOMIONKIPEÄT HUONOT ÄIDIT JOIDEN PITÄÄ KYSYÄ TÄÄLLÄ JOS ULKONA SATAA PITÄÄKÖ LAPSELLE LAITTAA SAAPPAAT JALKAAN.

Vierailija
19/19 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki käy täällä vain huutamassa provoa ja haukkumassa asiallisesti kirjoittavia idiooteiksi, kuten sinä teet.

-itse aviokriisistään kirjoittanut (provoksi epäilty) joka kyllä osaa itse päättää miten pukee lapsensa-

Vierailija:

Kuka kirjoittelee tänne jos tollaista oikeasti sattuu.....

IDIOOTIT HUOMIONKIPEÄT HUONOT ÄIDIT JOIDEN PITÄÄ KYSYÄ TÄÄLLÄ JOS ULKONA SATAA PITÄÄKÖ LAPSELLE LAITTAA SAAPPAAT JALKAAN.