Mitä mun ' sairaalakassista' puuttuu?
Siellä on nyt:
- neuvolakortti
- kamera (+varapatterit)
- kännykkä (+laturi)
- avaimet
- rahapussi
- imetysliivit
- liivinsuojuksia
- hygienia (shampoo, hammasharja ja -tahna, dödö, sheiveri, hiusharja, muotovaahto, huulirasva)
- tutti vauvalle
Kommentit (10)
Niitä ei kaikista sairaaloista saa.
jos haluaa jotakin meikkiä laittaa niin niitä sitten.
Et voi tietää (elle sunniteltu sektio) missä vaatteissa päädyt sairaalaan + kuinka puhtaissa, eli ottaisin omat kotiutumisvaatteet mukaan.
Myös vauvan vaatteet katsoisin valmiiksi (ja miksi ei saman tien mukaankin), ellet sitten luota iskään... Meidän tutun mies toi vauvalle sairaalaan 74 cm vaatteet, kun ne oli olleet jotenkin näkyvillä ja näytti tosi pieniltä :)
Omat tossut voi olla mukavat. Ja joissain sairaaloissa ei edes riitä kaikille, koska niitä varastetaan sieltä mukaan! Samoin omat sukat, sairaalan sukat on aika kamalia (ainakin kättärillä sellaisia putkia, joissa ei ole kantapäitä).
ne sairaalan putkimallit on aika kamalia.
Joku sanoi, että sairaalasta voi lähteä samoissa vaatteissa joissa tuli - no mun housut olivat ainakin ihan lapsivedessä kun saavuin sairaalaan... Mutta isähän (tai joku) voi tuoda vaatteet äidillekin.
-oma aamutakki ja kengät
-pikkareita
-meikit (kiva laittaa vähän edes kun vieraita tulee ja otetaan paljon kuvia)
-lukemista...kirjoja ja lehtiä kasapäin. Aika käy pitkäksi kun vauva nukkuu n. 18h vuorokaudessa
-korvatulpat naapurin varalta :)
-herkkuja
En muista mainitsitko jo korvatulpat? Ne ottaisin mukaan.
Siis päivät meni siellä sairaalassa vauvaa ihmetellessä, imettäessä, vieraiden kanssa seurustellessä ja vauvaa hoitaen. Ei siinä paljoa aikaa jäänyt millekään lukemiselle. Ja oikeastaan olin aika väsähtänyt myös että välillä ihan lepäilin ja nukuin vaan.
Enkä mitään herkkuja ottanut mukaan, niitä vieraat toivat sitten ihan riittämin. Ja synnytyksessä oli kyllä muutakin tekemistä kun popsia herkkuja.
Ei siitä sairaalakassista mitään puutuu, ja jos miehesi ei ole mikään täystampio, niin osaa tuoda kotoa loput tavarat.
Toisen lapsen kohdalla kaikki on helpompaa. Tosiasia on et vastasyntyneet nukkuu kokoajan jos niiden antaa nukkua eikä kanna sylissä koko ajan. Antaa vain nukkua. Tokan jälkeen olin sairaalassa viikon ja kyllä mä yhden kirjan päivässä ehdin hyvin lukea vaikka vieraitakin lappas.
Ja kannattaa käyttää niitä sairaalan pöksyjä. Onhan ne rumia, mutta eivät purista mistään ja ne järkyn suuren pötkövaipatkin pysyy paikallaan.. Ja omia jos käyttää, niin niitä saa olla sitte paljon, kun jälkivuodon kans ekoina päivinä on aika sotkusta hommaa..
Imetysliivit ja reilusti liivinsuojia!!
3