Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmas lapsi?

Vierailija
30.05.2007 |

Onko paljon rankempaa kuin kahden kanssa. Iät olisivat 5, 3 ja vauva?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän niinkuin suunnittelematta.

On ollut niin helppo ja ihana vauva ja lapsi aina, että ollaankin puhuttu, että mitä jos tuota kolmosta ei meillä olis...

sairasteli pienenä melko paljon, mutta on niin aurinkoinen ja ihana.

Nyt kun on jo leikki-iässä, on poikakolmikkomme jatkuvasti kolmistaan leikeissään. Ja minä seuraan heitä ylpeinä ja haikeina kun kasvavat.

Ja sitten kuumeillaan nelosta... =)

ps. joku viisas on joskus sanonut, että kukaan ei koskaan kadu tehtyjä lapsia, mutta niitä tekemättömiä katuu useampikin. aikas hyvin!

Vierailija
2/12 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sisarukset 4.5v ja 1v10kk, kun vauva syntyi. Meidän kolmonen on todella helppo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP nostaa. Ap on siis mies, jonka vaimo juuri ehdotti kolmatta lasta.

Vierailija
4/12 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOI! Meillä on lapset 6v, kohta 2v ja 9kk. Eli nuorimman ja keskimmäisen ikäero on vain 1v2kk! Mutta tyytyväinen olen =)

Ihania ovat lapsemme ja rakastan heitä paljon. Ei ole ollut oikeestaan hankalaa (tietenkin joskus) mutta nopeesti tottuu siihen et on kolme lasta ja sitten kaikki meneekin rutiinin omaisesti, usko pois ;)

Vierailija
5/12 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lasta, toinen 2 ja toinen tulee ens kuus 1- vauva syntyy lokakuus. Kyllähän siinä työtä on mut kuitenkin se o vain pieni hetki hetki ku lapset pieniä. Asennetta:) Tottakai toivon, että vauva olis terve ja kaikki saatas olla terveitä niin arki o varmasti helpompaa...

Vierailija
6/12 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kamalan hirveä vuosi takana. Ihme että hengissä on selvitty. Vauvalla on ikää nyt 7 kk. Jos olisin ollut kaukaa viisas olisi isommat lapset olleet edes puolipäivähoidossa viime talven. Minä ollut väsynyt ja kiukkuinen, lapset vaatisivat oman huomionsa mutta kun ei jaksa.... Koti on aivan levällään kun en ehdi tavaroita paikoilleen laittamaan ja siistimään joka välissä.

Vierailija
7/12 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa nyt on kuin oli aikanaan 2 v ja vauvan kanssa. 5 v ja 3 v osaavat syödä itse, pukea itse, hoitaa vessajutut yms. Eli ei tarvitse revetä moneen paikkaan yhtä aikaa. Lisäksi tuon ikäiset voi laittaa aamupäiväksi tarhaan, kerhoon tai puistotädille.

Vierailija
8/12 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat lapset on kohta 3 v. ja syksyllä 6 v. Tosi kivasti on menny, paljon helpommin kun kakkosen syntyessä. Tietysti yövalvomiset väsyttää jne...Mutta joka päivä meinaa pakahtua onnesta kun katselen että onko noi kaikki 3 ihanaa tosiaan meidän :-)

Vierailija
9/12 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iässä. 3 lasta ei kyll todellakaan mene samalla kuin 2!!

Meillä 3. on ollut kaikkein eniten vanhempien energiaa kuluttava! Eli aivan ihastuttava sekä erittäin rasittava.

Nyt tämä vauva on 7v ja tytöt teinejä... tämän 7v mielestä 14 v isosisko on " niin vanha kun ei se jaksa tulla mun kaa trampalle!"

Vierailija
10/12 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmilapsiset tutut kyllä useimmat sanovat, että kolmas on ollut kaikista helpoin ;D.

Yksi tuttu äiti sanoi, että muutos yhdestä lapsesta kahteen oli radikaalimpi ja rankempi, kuin kahdesta kolmeen (vaikka toinen ja kolmas aika pienellä erolla).

Vierailija
11/12 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt lapset 4v, 2,5v ja 4vkoa. Keskimmäisellä on uhma mikä tuo oman säväyksensä, mutta täytyy sanoa, etten osannut odottaa tämän olevan näin helppoa. Arki pyörii noiden kahden vanhemman lapsen rytmin mukaan ja vauva kulkee mukana kun ei nuku tai syö.

Toki mustasukkaisuutta, raivareita ja jäähyjä on tullut. Esim. eilen vanhimmaiseni sanoi suoraan, että häntä harmittaa, kun vauva on niin paljon sylissä. Koitin kuitata tämän sillä, että vauvalla ei paljon muita iloja elämässään ole, kun ei hän voi leikkiä leluillakaan vielä. Halailuja nuo kaksi vanhempaa tarvitsevat ja tappelevat vapaista sylipaikoista, mutta hellyyttä ei meillä kyllä säästellä. Koti ei kyllä sitten kiillä pullan tuoksuisena, mutta eipä nuo lapset joka likatahraa tule mulle huomauttamaankaan. Enemmänkin tullaan kysymään, voinko lukea tai leikkiä heidän kanssaan.

Sadepäiviä välillä rauhoitetaan dvd-elokuvilla, mutta paljon meillä helpottaa se, että heillä on seuraa toisistaan. Päiväunet kolmikko nukkuu minun tyranniasenteeni ansiosta yhtä aikaa, joten äiti saa hiljaisen hetken. Jos ei lapsia väsytä, niin sitten täytyy olla ainakin hiljaa omassa sängyssä lepäämässä.

Vauva on kyllä todella helppo, mikä helpottaa varmaan tosi paljon. En voisi kuvitellakaan elämää koliikki tapauksen kanssa. Harrastuksiin pääsen kerran viikossa, kun isä jää mielellään kolmikon kanssa kotiin. Rintamaitoa tulee onneksi niin hyvin, että lypsymaitoa on heille helppo jättää jääkaappiin.

Kolmen kanssa on vielä helppo kulkeakin, ei ole naimisissa tila-autojen kanssa. Siispä meidän lapsiluku on kyllä nyt täynnä.

Vierailija
12/12 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on lapset 2v3kk ja 2v6kk ikäeroilla, tällä hetkellä ovat kohta 7v, 4,5v ja juuri 2v täyttäneet.

vauvavuosi meni kuopuksen kanssa huomattavasti helpommin kuin keskimmäisen kanssa mutta oli silti varsin rankka. meilläkin on aina edellinen lapsi ollut sopivasti uhmaiässä uuden vauvan syntyessä joten siksi ehkä alku on ollut rankempi. mutta viime vuosi meni jo huomattavasti helpommin ja nykyisin tuntuu jo varsin löysältä aikaisempaan verrattuna ;) pojat leikkivät keskenään todella hienosti, kuopuskin on siellä joukon jatkona ihan täysillä bioniclet käsissä...

mutta kyllä meidän pojat myös tappelevatkin, melkein koko ajan tulee joko esikoiselle ja keskimmäiselle tai keskimmäiselle ja kuopukselle jotain kinaa ja sitten joku taas ulvoo ja itkee. ja tietty yleistä menoa ja meininkiä on enemmän kuin kahden kanssa, kolme riehuvaa ipanaa on aina enemmän kuin kaksi sellaista. kolmen lapsen kanssa täytyy kyllä pitää tiukempaa kuria kuin kahdelle, muuten koko homma karkaa käsistä!

ja onneksi sitä on itsekin kasvanut vanhempana tämän kolmannen lapsen myötä ja ainakin itse koen olevani huomattavasti parempi äiti kolmelle lapselle kuin kahdelle lapselle. jotenkin osaan nyt ottaa rennommin, kahden kanssa sitä jaksoi vielä stressata jostain lattioilla pyörivistä leluista, nyt niitä vaan potkiskelee mennessään pois tieltä tai nakkaa lastenhuoneen ovesta sisään...