Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen äiti ja synnytin kaikki 3 lastani sektiolla. Kysymyksiä?

Vierailija
29.05.2007 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä enempää lapsia? mulla takana 2 sektiota ja viimeksi leikkaava lääkäri puhu, että yhen enää sais tehä ja nyt täytyy useampi vuosi pitää väliä.

Vierailija
2/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä takana hätäsektio ja suunniteltu sektio ja haaveissa silti vielä ainakin yksi lapsi lisää....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lupa tehdä enempää lapsia.

Valitettavasti.

Kaksi ensimmäistä oli hätäsektiota ja kolmas tehtiin, koska oli perätilassa.

Vierailija
4/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sektiohaavan kestävyys arveluttaa :(

Vierailija
5/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla edessä pian toinen sektio. Tekevätkö lääkärit uuden haavan vanhan päälle, vai johonkin toiseen kohtaan? Mikä on käytäntö, tiedätkö?

heather

Vierailija
6/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas raskaus ei ollut riski, lääkärien mukaan.

Kakkosen syntymästä kulunut 2 vuotta ja 5kk kunnes tulin kolmannen kerran raskaaksi.

Vierailija
7/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan väheksynyt sektioita, mutta ihmettelen miksi sitä verrataan synnytykseen?

Vierailija
8/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin uusi sterilisaatio tähystyksellä!

Vierailija
9/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ole koskaan väheksynyt sektioita, mutta ihmettelen miksi sitä verrataan synnytykseen?

Vierailija
10/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa:

Minulla tehtiin hätäsektioleikkaukset samaan viivaan. Kun ensimmäinen hätäsektio oli tehty ja tulin uudelleen raskaaksi, pyysin, että en saisi lisäää arpia mahaani.

Puhu asiasta neuvolassa!

Vierailija
11/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhasta arvesta. vanha arpi oli aika paksu ja kova, se leikattiin kokonaan pois ja uusi haava on paljon siistimpi ku ensimmäinen.

Vierailija
12/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen yksi vaiheista on ponnistus, sektiossa tätä ei tule.

Sektiossa (mikä ei ole yhtään huonompi tapa) äiti ei itse ponnista lasta maailmaan, vaan lekurit tekee sen.

Äiti on puudutettuna ja hänet ommellaan sektion jälkeen. Haavatkin ovat jossain muualla kuin siellä alhaalla.

Tuossa on muutama ero synnytykseen ja sektioon. Sektio ei vain millään tavalla kuulosta synnytykseltä, vaan pikemmin leikkaukselta.

Ei millään pahalla.

T:se sektiosta sanonut

Vierailija
13/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanooko lapsi joskus, että " minä en ole syntynyt, koska äitini ei puskenut minua maailmaan alakautta??"

Vierailija
14/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ohi vastaan, että sinunkin papereihisi on varmaan merkitty synnytyksen kesto. Se ei ole sama kuin ponnistusvaiheen kesto. Synnytys voi päätyä ponnistukseen, imukupilla ottoon, pihdeillä ottoon, tai sektiolla ottoon. Selektiivinen sektio on tapahtuma, jossa mennään suoraan leikkaukseen, eli synnytys supistuksineen ja avautumisineen jää väliin.

Vierailija
15/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ponnistelin monta tuntia ennen kuin minut kiidätettiin hätäsektioon vauvan hätätilan ja etenemättömän synnytyksen vuoksi.

Olen mielestäni synnyttänyt.

Vierailija
16/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin mielipiteeni!

Vierailija
17/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sanooko lapsi joskus, että " minä en ole syntynyt, koska äitini ei puskenut minua maailmaan alakautta??"

Vierailija
18/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on tuntemuksista. Minun mielestäni sektio ei ole synnytys.

Äiti joka synnyttää tunti kausia ja kiidätetään hätäsektioon, hän varmasti tuntee synnyttäneensä, vaikka viimekädessä lapsi pelastetaan leikkaamalla hänet ulos. Mutta äiti siis on konkreettisesti synnyttänyt.

Itse en ole synnyttänyt, vaan lapseni on syntynyt sektiolla. Tämä siksi että kyseessä oli suunniteltu sektio. En siis henkisesti valmistautunut synnyttämiseen. Enkä koe synnyttäneeni sanan varsinaisessa merkityksessä. Olen ollut raskaana ja lapseni on syntynyt, muta sektiolla, mikä oli todella kaunis syntymä. Ja lapsi syntyi vahingoittumattomana.

Vierailija
19/19 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija: