Kannattaako vaihtaa Racet Gracoon
Omistan Brion Racet ja olenkin miettinyt, että vaihtaisin ne johonkin Gracon malliin. Racet ei mene edes mielestäni pieneen tilaan vaikka niitä on siitä mainostettukin ja ovat aika painavat? Toisaalta onko Gracot hankalat työntää talvella ja kestääkö hyvin kulutusta, kun ovat niin keposen näköisiä? Ja näyttää ettei niihin edes esim. kolmevuotias enää mahtuisikaan?
Vielä lisäkysymys: Racejen leceys pitäisi olla 54 cm, mutta omani ovat takarenkaista mitattuna 61,5 cm leveät. Onko tämä kaikissa sama vai onko minulla jokin leveämpi malli?
Kommentit (3)
Minä tykkään enemmän Scootereista, ne menevät vakaammin eteenpäin ja ehdottomasti lumessa paremmin kuin matkikset. Meillä oli Jovi Iot, joista sai kyllä etupyörät lukittua kulkemaan suoraan, mutta mm. mukulakivillä lukot eivät pysyneet.
Rattaita säilytän auton perässä, mutta käytämme niitä kyllä päivittäin ulkoillessa nyt kun esikoinen kävelee jo pidempiä matkoja eikä tuplia aina tarvita. Tilaa ne vievät vain hiukan enemmän kuin nuo Jovi Iot, painoakaan ei tule paljon lisää.
Uusi auto piti tässä ostaa että kolmaskin lapsi mahtuu kyytiin, ja jos olisimme päätyneet tila-autoon (joissa yleensä tavaratilaa vähän). olisin ostanut juuri sateenvarjorattaat autossa pidettäviksi. Mutta Scooterit olisin silti pitänyt. Onneksi löytyi hyvä farmari, johon rattaat mahtuvat edelleen (mahtuivat kyllä hyvin edelliseen, viisioviseen autoonikin).
Eli jos käyttäisit matkiksia vain kauppareissuilla ym. (autolla kaupan lähelle), niin mikä ettei matkiksetkin olisi hyvät. Mutta jos talvellakin pitää päästä eteenpäin tietä pitkin, Racet ovat mielestäni käytännöllisemmät.
Meillä on Racet nykyään ainoina rattaina, tai siis löytyy kyllä halpissattarit, mutta ei matkarattaita. Niitäkin meillä ollut aika monet, ja en enää sellaisia meille halua. Mielestäni Racet on kevyet nostaa autoon jne, mutta leveät ne kyllä ovat. Takarenkaat ovat tosiaan leveämmät, kuin eturenkaat. Ainoat, mihin olen ajatellut, että voisin rattaat vaihtaa olisi Brio Pony avorattaat. Olen totaalisen täysi matkarattaita, joiden eturenkaat eivät koskaan ole totelleet minua.. =)
Ponyissa olisi ainut miinus selkänoja, kun ei mene kuin pieneen lepoasentoon. Mutta ehkä kohta ei ole paljoa enää tarvetta saada lasta nukkumaan rattaisiin, kun ikää tulee syksyllä 2 ja edessä on päiväkotiin meno.. =)
Kysymys on vähän sama, vaihtaisiko auton potkulautaan. Ovat siis eri sarjoissa nuo Racet ja Gracon matkikset.
Jos tarvitset rattaat ympärivuotiseen käyttöön kaikkiin Suomen oloihin, tuskin Gracoilla pääset. Mutta jos käytät rattaita satunnaisesti kaupungilla ja matkoilla, et ainakaan isommalle lapselle tarvitse kummempia rattaita.
Yleisesti matkarattaiden painoraja on 15kg, mutta Gracoistakin lähtee tarjotinosa irti, jolloin sinne sopii hyvin isompi ja painavampikin lapsi.
Itse en Gracoja ottaisi, meillä on matkarattaina Maclarenit, joihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Tykkään siis sateenvarjomalliin kasaan taittuvista rattaista (Gracoista melkein kaikki mallit taittuvat matkalaukkumalliin).