Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko surkea äiti?

Vierailija
28.05.2007 |

Musta tuntuu, että en selviä kunnialla illoista kolmen lapsen kanssa. Lapset ovat siis 5, 3 ja lisäksi vauva.

Musta on niin stressaavaa illalla, kun isommat eivät suostu tottelemaan ja vauva huutaa hulluna. Tunnin kuuntelin isompien kälätystä lastenhuoneessa, kävin 5 kertaa sanomassa, että nyt hiljaisuus, mutta eivät totelleet. Sitten raahasin isomman 5 min arestiin kylpyhuoneeseen, jotta keskimmäinen saisi nukahdettua. Isompi alkoi tietysti itkemään, tuli niin paha mieli itselle. Lisäksi iltasatu jäi lukematta, kun en mun ääni ei kuulunut vauvan huudon yli. Mä olen aivan hiestä märkä, ollut itse asiassa koko päivän. Kämppä on täynnä pyykkejä, työhuone täynnä muovailuvahan muruja, keittiö siivoamatta ja lasten majaleikit pihalla. Musta tuntuu, että multa ei tule enää kunnolla maitoakaan, kun olen niin paljon tänään hikoillut.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oda ja syödä.- Pyydä mummo tai joku välillä apuun. Tiedän oikeesti että illat voi olla kamalaa souta

Vierailija
2/8 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies rakentaa ja on pois kotoa lähes jokapäivä n. klo 08-21. Meillä tosin on vain kaksi lasta, molemmat alle 3v. Kun tämä tilanne alkoi, minulla oli juuri samanlaiset fiilikset kuin sinulla. Sitten yhtäkkiä kaikki vain helpottui. Aloin ottaa rennommin. Kun olen saanut lapset nukkumaan, en esim. siivoa enää mitään. Ainoastaan nautin olostani. Olen jotenkin tottunut kaaokseen ympärilläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on just tuollaista 3 veen ja 1,5 veen kanssa. Isompi kälättää, leikkii ja pitää pienempää hereillä. Ramppaa useita kertoja vaihtamassa yövaippaa, kun pissa tullut. Olen huomannut, että paras taktiikka on olla kiinnittämättä enempää huomiota. Jos pitää vaippa vaihtaa tai isompi tulee jotain selittämään, vaihdan vaipan sanomatta mitään, sanon joo joo ja nyt nukkumaan. Kaikenmaailman arestit ja muut rangaistukset vaan pitkittää nukkumaanrauhoittumista, kokeiltu on nekin.

Vierailija
4/8 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton veljeni tuli kylään ja vähän siinä nauraen heitin, että ei kestä käydä missään kun on kaaos valmiina kotiutuessa. Noh, " tosikkoveli" siihen pätevänä, " on se ny kumma miten mummoki ennen pärjäsi 10 lapsen kanssa ja sinä et kahden kanssa selviä" . Siis, aargh! Mitäpä tuohon sanoo, " aika muuttuu eskoseni" .

Koeta levätä kaikissa mahdollisissa väleissä. Pari päivää kun otat ihan rennosti, älä välitä mistään sotkuista. Itse saan ainakin kummasti puhtia pienestä välinpitämättömyydestä!

:)

Vierailija
5/8 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta pienellä ikäerolla ja mies yleensä 2 iltaa viikossa poissa. Kun nuorimmainen oli ihan vauva, meni iltarutiinien oppimiseen kolmatta kuukautta. laitan nuorimmaisen nukkumaan ja sitten luen sadun isommille. Nukutan keskimmäisen laulamalla sitten on esikoisen vuoro jos hän ei ole vielä nukahtanut. Esikoinen tietää, että äiti tulee sitten kun keskimmäinen nukahtaa. Tämä ei toimi aina, mutta yleensä kylläkin. Iltarutiinit on erilaiset sitten kun isäkin on kotona. Nuorimmainen on tosi helppo nukahtamaan. Viedään omaan sänkyyn ja sanotaan hyvää yötä. Meillä auttoi myös se, että ykkönen ja kakkonen laitettiin omiin huoneisiinsa.

Vierailija
6/8 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kahdenkin lapsen kanssa oli rankkaa, kolmonen oli " vahinko" ja aborttiin en pystynyt. Tiesin, siis mitä on edessä, mutta halusin pitää vauvan.

Kiitos kannustavista kommenteista!

ap

Vierailija
7/8 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä on välillä ihan pommin jäljiltä. Vaikka kuinka siivoat niin saat alottaa alusta ku lopetat. Olen lopettanut asialla ressaamisen. Eikä mieskään enää asiasta mainitse, kun oli kotona muutaman kuukauden vaan välillä ihmettelee kuinka pystyn tekemään monta asiaa yhtä aikaa. Yleensä ennen iltapalaa siivotaan päivän sotkuja. Imuri on aina lähettyvillä, ei kerkee menemään kaappiin kun sitä tarvitaan. Oma aikani alkaa klo21, jos ei lapset ole kipeenä tai ... Istun sohvalla ja katon telkkaria. Yleensä tää on päivän eka lepotauko.

Vierailija
8/8 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, teillä on nyt tuollainen kausi päällä, koita ajatella että se parin kk:n päästä helpottaa.

Koita pitää kiinni rutiineista, ja aikaisesta nukkumaanmenosta, sillä on siitä sitten jatkossa hyötyä, että lapset ovat tottuneet menemään ajoissa ja kohtuullisella vaivalla nukkumaan eivätkä rieku koko iltaa.