Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä komppaa ulkopuolelle jättäjää

Vierailija
08.09.2026 |

Kaikissa koulu, harrastus ja työyhteisöissä on ihmisiä, ketkä haluaa jättää jostakin syystä aina jonkun ulkopuolelle. Nämä ihmiset kokevat itse olevansa täydellisiä ja juuri oikeanlaisia ihmisiä. He valittavat toisten lapsista seläntakan ja vaativat, että asiat tehdään heidän tavalla. Jos komppaat ihmisiä, jotka haluaa jättää muita ulkopuolelle niin olet itsekin syyllinen kiusaamiseen ja pidät yllä suomen yleisintä kiusaamisen muotoa. Joskus syy voi olla todella pienikin. Liisi ei tykkää Viivistä joten viivi ei saa olla harrastusryhmässä. Viivi yritti puhua ja olla mukana, mutta Liisi haluaakin olla johtaja ja se joka päättää milloin itse kukanenkin saa puhua. Liisin vanhempi lietsoo muihin me vastaan tuo yksi ajatusta, jossa "muut" näyttäytyvät viattomilta vaikka oikeasti itse ovat ensimmäisenä vaatimassa, että heidän omien lastensa tekemiin virheisiin suhtaudutaan armollisesti, kannustaen ja suosiolla kunhan vain viivi ei sitä vanhempineen saa. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä komppaaja on aina kullanarvoinen bändihommissa.

Vierailija
2/9 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saanut harrastusketjussa tarpeeksi huomiota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkö tyhmä ja ilkeä kommentti.

Ap on oikeassa, ulkopuolelle sulkeminen on yksi kiusaamisen muoto. Jota tapahtuu työpaikoilla ja lasten keskuudessa. Kun et asetu kiusaamista vastaan, olet itsekin kiusaajien joukossa.

Vierailija
4/9 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa, ulkopuolelle sulkeminen on yksi kiusaamisen muoto. Jota tapahtuu työpaikoilla ja lasten keskuudessa. Kun et asetu kiusaamista vastaan, olet itsekin kiusaajien joukossa.

Se on kyllä vähän jotenkin noloa vastailla itselleen ja kehua olevansa oikeassa.

Vierailija
5/9 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja etenkin AIKUISTEN keskuudessa

Vierailija
6/9 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jään suosiolla ulkopuolelle esimerkiksi töissä. Muut joutuvat tällöin tekemään enemmän, koska minulle ei asioista kerrota.

Otan tämän vain positiivisena asiana ja ajattelen, ettei asia varmastikaan ole kovin tärkeä, koska heidän mielestään minun ei tarvitse siitä tietää.

Vierailija
7/9 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä vähän jotenkin noloa vastailla itselleen ja kehua olevansa oikeassa.

Narsistille ja teinille kaikki on noloa.

Vierailija
8/9 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että olen aina inhonnut kaikkia ryhmäleikkejä. Kuulun myös niihin, jotka omasta halustaan jäävät ns. "pakollisten juttujen" ulkopuolelle töissä ja harrastuksissa ja joka ikinen verta v-tuttaa nämä "no mut ku kaikkien pitää osallistua ja olla mukana, ei saa jäädä ulkopuolelle" -rääpijät. Ymmärrän, että asiallista on, jos jokainen HALUKAS saa osallistua, mutta jumalaare antakaa meidän ei-ryhmäleikeistä innostuvien olla rauhassa.

Vierailija
9/9 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi