Te jotka ette ole löytäneet onneliisuuttanne suomessa ja häipyneet ulkomaille, mistä maasta se onnellisuus sitten löyty?
Ja mitä kaikkea siinä maassa on paremmin? Tai siis syy miksi olette onnellisia siellä eikä suomessa.
Kommentit (57)
Jenkeistä. Ystävällisiä auttavaisia ihmisiä maa täynnä!
Kokemuksesta tiedän että arki on ihan samaa paskaa kaikkialla. Ainoa mikä voi olla muualla parempi on ilmasto, ja sekään ei välttämättä ympäri vuoden. Onnen voi löytää missä vain, jos saa tehdä työkseen jotain mistä oikeasti pitää tai olla tekemättä työtä ja silti olla taloudellisesti turvattu. On myös tärkeää olla rakkaita ihmisiä ympärillä, tosin toiset ovat mieluummin yksin.
Mä yritin etsiä nuorena onnea ulkomailta. Oli sellainen levoton ja epämääräisen tyytymätön olo, vaikkei mikään periaatteessa ollut huonosti. Ajattelin sen johtuvan milloin ilmastosta, milloin liian pienistä piireistä. Tuli asuttua Lontoossa, Madridissa ja Irlannin Corkissa. Viimeisin noista oli Madrid. Silloin olin niin yksinäinen, että aloin vähän alkoholisoitua. Tissuttelin viiniä kämpässäni yksin iltaisin - päivät toki selvin päin ja töissä. Siinä vaiheessa tajusin sen, että ongelma on mun mielessä, eikä ole juurikaan parempi itkeä palmun kuin kuusen alla. Palasin 10 vuoden seikkailujen jälkeen ja aloitin psykoterapian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin vuonna 1971 Saksaan ja jäin sinne neljäksi vuosikymmeneksi. Muuttaessani sinne sain hyvän työpaikan heti. Tuolloin ei paljon ajateltu mitään onnellisuuksia vaan sitä, että sai työpaikan, vaatimattoman asunnon alkuun. Suomestahan mentiin yleensä vielä Ruotsiin noihin aikoihin. Eläkkeelle päästyäni muutin sitten 60 vuotiaana Italiaan. Suomi ei olisi tullut kysymykseenkään koska olen niin vieraantunut suomalaisesta elämäntavasta.
Miksi kirjoittelet suomalaisella keskustelupalstalla? Integroituminen vissiin jäänyt vähän puolitiehen?
Pösilö. Internet ei tunne maanrajoja.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta etelä-amerikasta? Chile, El Salvador, Uruguay, Paraguay, Argentiina? Minua kiinnostaa nuo maat. Sekas..kiö vassari Brasilia ei kiinnosta, eikä sen kaltaiset maat.
Chile ja paraguay ovat tylsiä paikkoja joissa on vähän kauniita naisia. Chilessä oli joka paikassa jotain huijareita jotka kerjäsivät rahaa koulutukseen ja sitten vihastuivat kun ei annettu. Taksit myös kusetti.
Paraguay oli aika kallis, poislukien hotelli, kiitos valuutan joka on raketoinut ylös. Ihmiset paraguayssa olivat ihmeen varautuneita lattarimaaksi. Toki suomalainen tuppisuu saattaisi tykätä siitä.
El salvador voisi olla hyvä paikka. Halpa toistaiseksi kun kaikki turistit eivät ole löytäneet sitä vielä. Tosin naiset eivät sielläkään ole kovin kauniita, mutta mukavia ainakin ne jotka olen tuntenut.
Ja eiköhän nuo lattarimaat nyt kaikki ole sekasikiömaita. Uruguay ja argentiina ovat niistä puhtaampia. Etelä brasilia on myös varsin eurooppalainen. Mielestäni parempi kuitenkin sekasikiömaa jossa valkoisia pidetään parempina, kuin suomi missä naisten sakset eivät millään pysy yhdessä kun tulee joku äh läm tai suklaamela roskatason mies vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin vuonna 1971 Saksaan ja jäin sinne neljäksi vuosikymmeneksi. Muuttaessani sinne sain hyvän työpaikan heti. Tuolloin ei paljon ajateltu mitään onnellisuuksia vaan sitä, että sai työpaikan, vaatimattoman asunnon alkuun. Suomestahan mentiin yleensä vielä Ruotsiin noihin aikoihin. Eläkkeelle päästyäni muutin sitten 60 vuotiaana Italiaan. Suomi ei olisi tullut kysymykseenkään koska olen niin vieraantunut suomalaisesta elämäntavasta.
Miksi kirjoittelet suomalaisella keskustelupalstalla? Integroituminen vissiin jäänyt vähän puolitiehen?
Pösilö. Internet ei tunne maanrajoja.
Niinpä. Olen eri, mutta minä ainakin kirjoittelen ja luen täällä juttuja ylläpitääkseni kielitaitoa. Koska muuten käytän suomea lähinnä kun äiti soittelee, ehkä kerran viikossa. Kotona puhutaan englantia, töissä puhutaan englantia. (Asun Irlannissa ja puoliso on irlantilainen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta etelä-amerikasta? Chile, El Salvador, Uruguay, Paraguay, Argentiina? Minua kiinnostaa nuo maat. Sekas..kiö vassari Brasilia ei kiinnosta, eikä sen kaltaiset maat.
Chile ja paraguay ovat tylsiä paikkoja joissa on vähän kauniita naisia. Chilessä oli joka paikassa jotain huijareita jotka kerjäsivät rahaa koulutukseen ja sitten vihastuivat kun ei annettu. Taksit myös kusetti.
Paraguay oli aika kallis, poislukien hotelli, kiitos valuutan joka on raketoinut ylös. Ihmiset paraguayssa olivat ihmeen varautuneita lattarimaaksi. Toki suomalainen tuppisuu saattaisi tykätä siitä.
El salvador voisi olla hyvä paikka. Halpa toistaiseksi kun kaikki turistit eivät ole löytäneet sitä vielä. Tosin naiset eivät sielläkään ole kovin kauniita, mutta mukavia ainakin ne jotka olen tuntenut.
Ja eiköhän nuo lattarimaat nyt kaikki ole sekasikiömaita. Uruguay ja argentiina ovat niistä puhtaampia. Etelä brasilia on myös varsin eurooppalainen. Mielestäni parempi kuitenkin sekasikiömaa jossa valkoisia pidetään parempina, kuin suomi missä naisten sakset eivät millään pysy yhdessä kun tulee joku äh läm tai suklaamela roskatason mies vastaan.
Kiitos kommentista! Erittäin hyvä oli! Uruguay ymmärtääkseni on Euroopan tasoa turvallisuudessa, mutta yhtä kallis? Minulla on bitcoineja ja muita kryptoja, joten El Salvador voisi toimia kanssa? Aika jännä, että Paraguayta sanoit kalliiksi, kun minulle on kerrottu, että se on hieman vaarallisempi ja liberaalimpi paikka kuin Uruguay, mutta halvempi. Argentiina kiinnostaa kanssa, jos oikeisto-linja siellä jatkuu, tarkoittaen, ettei olisi samanlaista poliittista/julkisen sektorin loi...5...eläjää kuin mitä Suomesta löytyy pilvin pimein. Ja sieltä ainakin löytyy paljon naudanlihaa syötäväksi! En tykkää tästä Euroopan meiningistä, että verot tappiin, kaikki kehitysmaalaiset vaan sisään elämään valtionvelkaa lisäämällä, kaikkea nykyään valvotaan, rahaakaan ei voi kohta enää siirtää kun "rahanpesu-lait", ihan siis vainoharhaista, digi-id, digi-euro, EU-maiden vaaleihin puuttuminen jos joku äänestää väärin...mutta olen kyllä aika burgeri ja erikoinen yksilö, myös kalpea-ihoinen, niin en tiedä miten muhun suhtaudutaan noissa maissa. Ainakin Suomessa tarpeeksi haukuttu ja syrjitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentista! Erittäin hyvä oli! Uruguay ymmärtääkseni on Euroopan tasoa turvallisuudessa, mutta yhtä kallis? Minulla on bitcoineja ja muita kryptoja, joten El Salvador voisi toimia kanssa? Aika jännä, että Paraguayta sanoit kalliiksi, kun minulle on kerrottu, että se on hieman vaarallisempi ja liberaalimpi paikka kuin Uruguay, mutta halvempi. Argentiina kiinnostaa kanssa, jos oikeisto-linja siellä jatkuu, tarkoittaen, ettei olisi samanlaista poliittista/julkisen sektorin loi...5...eläjää kuin mitä Suomesta löytyy pilvin pimein. Ja sieltä ainakin löytyy paljon naudanlihaa syötäväksi! En tykkää tästä Euroopan meiningistä, että verot tappiin, kaikki kehitysmaalaiset vaan sisään elämään valtionvelkaa lisäämällä, kaikkea nykyään valvotaan, rahaakaan ei voi kohta enää siirtää kun "rahanpesu-lait", ihan siis vainoharhaista, digi-id, digi-euro, EU-maiden vaaleihin puuttuminen jos joku äänestää väärin...mutta olen kyllä aika burgeri ja erikoinen yksilö, myös kalpea-ihoinen, niin en tiedä miten muhun suhtaudutaan noissa maissa. Ainakin Suomessa tarpeeksi haukuttu ja syrjitty.
Tuo paraguayn valuutan raketoiminen on uusi juttu, ennen sitä se maa varmaan oli halpa.
Salvadorilla ei tietääkseni ole mainetta veroparatiisina, joten jätän kommentoimmatta sen puolin. Hondurasissa on se prospera vapaa alue, sinun kannattaisi tutkia sitä. Kuulemma tyyliin viikko siellä läsnäolo vuodessa riittää.
Uruguayssa en ole käynyt. Itse kokeilisin argentiina ennen sitä. Varmaan ovat aika samantapaisia mutta argentiina on halvempi. Rosario ja cordoba ovat yliopistokaupunkeja joissa on kuulemma mielenkiintoinen naistarjonta. Buenos aires on myös hyvä expat sinkkumiehelle.
Panama on toinen veroparatiisi missä olen käynyt. Kuten paraguay, se oli tylsä paikka mutta erilainen. Vaikutti vieläkin paraguayta tylsemmältä ja naiset jopa sitä vähemmän mielenkiintoisimmilta. En voi suositella.
Kolumbiassa on kauniit naiset, mutta melkein kaikki hu oria ja tai yksinhuoltajia. Medellinissä siis olin, ehkä muualla maassa ovat erilaisia. Muuten se kyllä oli hyvä. Hyvä sää, ja halpaa mutta heidänkin valuutta alkoi raketoimaan. Lisäksi siellä on alkanut olemaan aika turvatonta.
Costa rica voisi olla hyvä. Siellä taitaa olla jonkin sorttinen verovapaus ensimmäiset vuodet. Mutta hyvin paljon amerikkalaisia. Naiset suht hyvännäköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et jäänyt Saksaan eläkkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Islannista. Isoimmat plussat:
- ei kehitysmaista muuttaneita
- ei helteitä
Pienessä Islannissa on suhteellisen paljon maahan muuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Virosta löytyi onni. Huomattavasti kevyempi verotus kuin Suomessa. Huomattavasti matalampi kustannustaso kuin Suomessa. Huomattavasti vähemmän kehitysmaalaisia kuin Suomessa (tällä alueella ei käytännössä ollenkaan). Hyvä työtilanne ja ilmasto.
Ilmasto?
Vierailija kirjoitti:
Uruguaysta on.
Mitä haluat tietää?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko saksalainen ja italialainen elämäntapa sitten samankaltaisia, epäilen.
Täältä sen löysin, mutta onnellisuus ei löytänyt minua. Kaveri haki onnellisuutensa tänne, kun toisaalta hänen omaisuutensa on täällä, eikä ihan helposti siirrettävissä Etelä-Amerikkaan.
Onni on omassa päässä.
Suomi on paras maa vaikka kallista on.