Nainen, opettele luottamaan mieheesi ja siihen että hän on kyvykäs
Esim. jos mies ilmoittaa hoitavansa asian x, niin ÄLÄ mene siihen holhoamaan ja ohjeistamaan kun hän alkaa kyseistä asiaa hoitaa. Tyyliin "Ei näin!" "Mä tekisin ihan eri tavalla." tms.
Tuo vain kertoo että et luota mieheesi ja jos et pysty luottamaan mieheesi, miksi olet hänen kanssaan?
Kommentit (31)
Ihan hyvä neuvo. T. N 56, 30 v aviossa
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on paljon syvimmistä ongelmista suhteessa, jos naisen "pitää" noin tehdä.
Ei välttämättä, mielestäni. Moni on urautunut tapoihinsa, opittu usein lapsuudenkodissa. Mutta aika monen asian voi tehdä monella tavalla.
Montako vuotta/vuosikymmentä pitää odottaa, että tekee lupaamansa asian?
Vierailija kirjoitti:
Miks oot tuommoisen toopen kanssa?
No hoh hoh, mikä aloitus. Ei ne kaikki miehet vaan kykene tekemään asioita kunnolla varsinkaan, jos on kasvatettu siihen, että ei tarvitse tehdä mitään, mikä ei kiinnosta.
En menekään. Mutta ymmärrän naista joka niin tekee, jos takana on jo monta kokemusta, joissa esim. pikkukoululainen on lähetetty kesävaatteissa ilman takkia kouluun kylmänä syyspäivänä miehen toimesta.
Onko teillä siis jotain ongelmia asian kanssa? Somessakin riittää vaikuttajia tällä teemalla.
Itselleni ei tulisi mieleenkään alkaa miehen kanssa, johon en luota 100%. En ota edes rakastajakseni miestä, joka ei hoida asioita.
Vierailija kirjoitti:
No hoh hoh, mikä aloitus. Ei ne kaikki miehet vaan kykene tekemään asioita kunnolla varsinkaan, jos on kasvatettu siihen, että ei tarvitse tehdä mitään, mikä ei kiinnosta.
Hyvin olet miehesi valinnut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks oot tuommoisen toopen kanssa?
En olekaan. Tuo oli teoreettinen kysymys, johon Ap ei, jostain syystä, vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää. Ottako. Tuommoista. Miestä.
Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on niitä miehiä jotka tekevät asiat tarkoituksella huonosti. Toivotaan että lopulta vaimo hermostuu ja tekee ne miehen puolesta kun ei se kerta tunnu mieheltä onnistuvan. Tietynlaista vallankäyttöä sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on niitä miehiä jotka tekevät asiat tarkoituksella huonosti. Toivotaan että lopulta vaimo hermostuu ja tekee ne miehen puolesta kun ei se kerta tunnu mieheltä onnistuvan. Tietynlaista vallankäyttöä sekin.
Miten joku voi ylipäätään päätyä tollaisen "miehen" vaimoksi? Luulis et moinen vätykseily olisi tullut ilmi jo aiemmin.
Mut jos noin huonosti ois käyny, eipä auttas sanoa ku et "heippa!"
Naiset vaalivat mieluummin omaa täydellisyyttänsä, kun antavat miehensä menestyä tai kokea olevansa Mies.
Olen mennyt naimisiin fiksun miehen kanssa, joka osaa tehdä melkeinpä asian kuin asian. Hänen egonsa ei kuitenkaan ole niin haavoittuvainen, etteikö hän kestäisi kuulla minun mielipidettäni tai näkökulmaani. Päinvastoin hän mielellään kuulee, mitä minä ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset vaalivat mieluummin omaa täydellisyyttänsä, kun antavat miehensä menestyä tai kokea olevansa Mies.
No mies voisi kokea olevansa Mies, jos tekisi sen pyydetyn homman eikä jättäisi tekemättä niin että pitää useasti muistuttaa tai pyytää joku toinen tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Olen mennyt naimisiin fiksun miehen kanssa, joka osaa tehdä melkeinpä asian kuin asian. Hänen egonsa ei kuitenkaan ole niin haavoittuvainen, etteikö hän kestäisi kuulla minun mielipidettäni tai näkökulmaani. Päinvastoin hän mielellään kuulee, mitä minä ajattelen.
Normaali keskustelu ja mielipiteiden vaihto on täysin eri asia kuin jatkuva kritisointi, holhoaminen ja ohjeistaminen. Jokainen nainen syvällä sisällä kuitenkin nauttii siitä, jos mies osaa ottaa ohjat ja voi luottaa niin paljon, että nainen uskaltaa istahtaa itse sinne pelkääjän paikalle. Ap
Aloittelevien vaimojen murheita ja päsmäröintejä. Mies laittaa raamit käytökselle ja nalkutuksen määrälle, jos ei ihan tossukka ole.
Toki miehen tulee kantaa vastuunsa ja tehdä osansa. Se tapa ei välttämättä ole juuri sellainen tai juuri sillä hetkellä, kuin vaimo haluaisi.
Opitte kyllä toisiltanne, jos olette sinnikkäitä, ettekä heti luovuta vastoinkäymisten tullessa. Kivi kiveä hioo, ihminen toistansa hioo.
Koska asioita voi myös tehdä faktisesti väärin. Jos tiskipöytä on täynnä ja tiskit pitäisi laittaa koneeseen niin asettelulla on merkitystä, koska oikein aseteltuna ne kaikki mahtuvat ja peseytyvät kunnolla, mutta väärin laitettuna eivät mahdu tai eivät peseydy. Väärin tehtynä asia ei siis tule tehdyksi.
Kyseessä on paljon syvimmistä ongelmista suhteessa, jos naisen "pitää" noin tehdä.