Talvella olisi ihana asua kerrostalossa
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kerrostaloissa asuvat tuttavani valittaa aina kuinka niillä on kämpissä talvella tosi kylmä. Ja kesällä vastaavasti kuuma.
Tuohan riippuu täysin siitä kerrostalosta. Jotkut pösilöt kuvittelevat, että kerrostalot ovat kaikki samanlaisia. Vanhemmissa taloissa, oli se sitten kerrostalo, omakotitalo tms. voikin olla ongelmia. Toki joskus myös uudemmissa. Silti on myös taloja, joissa on ihan hyvät ilmanvaihdot, lämmitykset yms. Ja jopa kivoja naapureita. Mutta ei, täällä palstalla ainut "totuus" on ihan muuta. Kuten lähes kaikissa asioissa.
Totuus on, että ok-talossa on helpompi säätää lämpötilaa itse kuin kerrostalossa jossa asukkaalla ei ole edes pääsyä tekniseen tilaan.
Samalla tavalla tuo hoituu rivitalossakin. Vanhemmalla porukalla joku 28 sisälämpö, itse pidän 21 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kerrostaloissa asuvat tuttavani valittaa aina kuinka niillä on kämpissä talvella tosi kylmä. Ja kesällä vastaavasti kuuma.
Tuohan riippuu täysin siitä kerrostalosta. Jotkut pösilöt kuvittelevat, että kerrostalot ovat kaikki samanlaisia. Vanhemmissa taloissa, oli se sitten kerrostalo, omakotitalo tms. voikin olla ongelmia. Toki joskus myös uudemmissa. Silti on myös taloja, joissa on ihan hyvät ilmanvaihdot, lämmitykset yms. Ja jopa kivoja naapureita. Mutta ei, täällä palstalla ainut "totuus" on ihan muuta. Kuten lähes kaikissa asioissa.
Totuus on, että ok-talossa on helpompi säätää lämpötilaa itse kuin kerrostalossa jossa asukkaalla ei ole edes pääsyä tekniseen tilaan.
Yhtälailla krs-taloon voi laittaa lisälämmityksen esim. sähköpatterin, siinä missä okt ja kaupungissa sähkö halpaa, kun pienet siirtomaksut. Meillä siirtomaksun perusmaksu maalla 42€/kk ja kaupungissa 3€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa ei voi vaikuttaa itse sisälämpötilaan kuin hyvin rajallisesti. Ja meille on ehkä vuoden sisään tulossa pattereiden vaihto ja sen jälkeen ei voi enää säätää lämpöjä ollenkaan itse. Lisäksi lumityöt on aina tehty päin persettä, parkkipaikat aurataan silloin kun siellä varmasti on kaikki autot paikalla jne.
Vaihtakaa huoltofirmaa, jos asiat ei hoidu. Kerrostalo on best, kun kaikki toimii. Huoleton on pihaton!
Minä haluaisinkin vaihtaa huoltofirmaa, mutta ehdotus on aina äänestetty nurin yhtiökokouksessa.
Teil on sit huono yhtiö. Pyri hallitukseen ja sitä kautta vaikuttamaan.
Jos toinen kalliimpi niin ei hallitus päätä vaan yhtiökokous. Yleensä "huolellisempi" on kalliimpi.
T. hallituksen pj.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtälailla krs-taloon voi laittaa lisälämmityksen esim. sähköpatterin, siinä missä okt ja kaupungissa sähkö halpaa, kun pienet siirtomaksut. Meillä siirtomaksun perusmaksu maalla 42€/kk ja kaupungissa 3€/kk.
Tuo nyt riippuu täysin kaupungista. Mulla perusmaksu yli 20€ ja maalla tuplat.
En ymmärrä tuota kerrotalo huoneiston kylmyyttä, miksi ette osta muutaman kympin maksavaa pientä shköpatteria, eihän se niin kallikksi tule .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se sähkön siirtomaksu ja sähkö on samanhintaista. Saman verran se lisälämpö maksaa kun perusmaksu on jokatapauksessa jos et irtisano liittymääsi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota kerrotalo huoneiston kylmyyttä, miksi ette osta muutaman kympin maksavaa pientä shköpatteria, eihän se niin kallikksi tule .
Patteri ei maksa, mutta sähkö maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Me hankittiin pieni kerrostaloasunto ja jätettiin vanha omakotitalo kesäpaikaksi. Tämä järjestely pelaa eikä okt:n pitäminen enää maksa maltaita, koska talveksi tyhjätään vesiputkistot ja jätetään +8 asteen peruslämpö. Kesällähän siellä ei kulu energiaa ollenkaan.
Meillä mies ei suostuisi tuollaiseen ikinä.ap
Vierailija kirjoitti:
Me hankittiin pieni kerrostaloasunto ja jätettiin vanha omakotitalo kesäpaikaksi. Tämä järjestely pelaa eikä okt:n pitäminen enää maksa maltaita, koska talveksi tyhjätään vesiputkistot ja jätetään +8 asteen peruslämpö. Kesällähän siellä ei kulu energiaa ollenkaan.
Asutaan Turussa. Täällä on ihan vakio homma vaikka omakotitalo olisi kaupungin kupeessa, niin jengi ostaa talviasunnoiksi kerrostaloasunnon keskikaupungilta. Miten kätevää liikkua "mökiksi" jääneelle talolle kävellen, fillarilla ja bussilla. Ei tarvii miettiä edes parkkipaikkoja ja autoilun kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa ei voi vaikuttaa itse sisälämpötilaan kuin hyvin rajallisesti. Ja meille on ehkä vuoden sisään tulossa pattereiden vaihto ja sen jälkeen ei voi enää säätää lämpöjä ollenkaan itse. Lisäksi lumityöt on aina tehty päin persettä, parkkipaikat aurataan silloin kun siellä varmasti on kaikki autot paikalla jne.
Vaihtakaa huoltofirmaa, jos asiat ei hoidu. Kerrostalo on best, kun kaikki toimii. Huoleton on pihaton!
Minä haluaisinkin vaihtaa huoltofirmaa, mutta ehdotus on aina äänestetty nurin yhtiökokouksessa.
Jos toinen kalliimpi niin ei hallitus päätä vaan yhtiökokous. Yleensä "huolellisempi" on kalliimpi.
T. hallituksen pj.
Hallituksen hyvin valmistelema esitys meee paremmin läpi yhtiökokouksessa kuin yksittäisen osakkaan ehdotukset.
Vierailija kirjoitti:
Talvella on just ihanaa asua täällä mökkeröisessä ja lämmittää puilla.
Tällaista ei Kennostoasukas voi käsittää, kun tuo lämmitys pitää itse tehdä.
Kennostolaisen tärkein elämänohje kun on, ettei vaan itse tarvitse tehdä mitään.
Eikä olisi. Vihaan asua kerrostalossa. Omakotitalo on oikea asumismuoto mulle joka vuodenaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se oikein auta kun ilmanvaihto vetää lämmön harakoille ja kylmää tilalle.