Miksi minua luullaan lestadiolaiseksi
... vaikken ole sellainen? Millä perusteella tulkitsisitte jonkun ihmisen uskovaiseksi? Onko tämä huono vai hyvä asia mielestänne? En edes kuulu kirkkoon. Olen nainen, jos sillä on merkitystä.
Kommentit (25)
Minuakin moni ihan tuttu luulee uskovaiseksi. Olen kyllä vakaumuksellinen ateisti. Toki arkityyli on tylsä, kun tukka on letillä pois tieltä ja meikki on aika huomaamaton, kun en aamuisin jaksa herätä laittautumaan. Enkä kiroile, kun lapsena äiti kitki tavan niin tehokkaasti ettei aikuisena edes tule mieleen kirota.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin moni ihan tuttu luulee uskovaiseksi. Olen kyllä vakaumuksellinen ateisti. Toki arkityyli on tylsä, kun tukka on letillä pois tieltä ja meikki on aika huomaamaton, kun en aamuisin jaksa herätä laittautumaan. Enkä kiroile, kun lapsena äiti kitki tavan niin tehokkaasti ettei aikuisena edes tule mieleen kirota.
Niin. Töissä kukaan ei käytä meikkiä tai korvakoruja työn luonteen vuoksi, silti olen ainut jota epäillään uskovaiseksi. Minäkään en kiroile, paitsi 'pehmeillä' kirosanoilla kuten hiivatti.
Nämä epäilykset toistuvat vuosi toisensa jälkeen eri piireissä.
Olen kyllä hiljainen ja kiltiksi sekä viisaaksi kutsuttu. Mutta ei kai raisuuden puute tee uskovaiseksi? Toivottavasti ei. Eikä minulla ole vielä lapsiakaan, joten "7 lapsen kanssa kylillä liikkuminenkaan" ei voi olla syy uskovaisepäilyille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Töissä kukaan ei käytä meikkiä tai korvakoruja työn luonteen vuoksi, silti olen ainut jota epäillään uskovaiseksi. Minäkään en kiroile, paitsi 'pehmeillä' kirosanoilla kuten hiivatti.
Nämä epäilykset toistuvat vuosi toisensa jälkeen eri piireissä.
Olen kyllä hiljainen ja kiltiksi sekä viisaaksi kutsuttu. Mutta ei kai raisuuden puute tee uskovaiseksi? Toivottavasti ei. Eikä minulla ole vielä lapsiakaan, joten "7 lapsen kanssa kylillä liikkuminenkaan" ei voi olla syy uskovaisepäilyille...
Mä olen luonteeltani myös rauhallinen ja liiankin kiltti. En huutele ikinä mielipiteitäni uskonnosta. Ehkä hiljainen ja kiltti on joidenkin mielestä selvä uskovainen. Lapsia on kaksi. Ja naimisissa en ole, siitä pitäisi kyllä arvata.
1. Puhetapasi ja sanavalintasiKäytätkö arjessasi sanoja, joilla on hengellinen tausta?
Kiitollisuus: Sanot usein "luojan kiitos" tai "luoja paratkoon".
Toivotukset: Sanot "siunausta" tai "mene rauhassa".
Kieli: Puhut paljon moraalisista arvoista, hyvyydestä ja lähimmäisenrakkaudesta.
2. Korkea moraali ja ystävällisyys
Monet yhdistävät hyvät käytöstavat ja auttamishalun automaattisesti uskontoon.
Auttavaisuus: Olet aina valmis auttamaan muita pyyteettömästi.
Päihteettömyys: Et ehkä käytä alkoholia tai kiroile lainkaan.
Rauhallisuus: Kohtelet ihmisiä poikkeuksellisen lempeästi ja kärsivällisesti.
3. Pukeutuminen ja ulkonäkö
Ihmiset tekevät paljon oletuksia ulkoisen tyylin perusteella.
Maltillisuus: Pukeudut peittävästi, pelkistetysti tai perinteisesti.
Korut: Käytät korua, joka muistuttaa jotain symbolia (kuten ristiä tai elämänpuuta).
Luonnollisuus: Suosit hyvin luonnollista tyyliä ilman vahvaa meikkiä tai näyttäviä muoti-ilmiöitä.
4. Erityiset elämäntavat tai perhetausta
Tietyt valinnat voivat viedä muiden ajatukset uskonnollisiin ryhmiin.
Suuri perhe: Sinulla on iso perhe tai olet itse kotoisin sellaisesta.
Ruokavalio: Noudatat tarkkaa ruokavaliota, jonka joku voi sekoittaa uskonnollisiin
sääntöihin.
Musiikki ja harrastukset: Kuuntelet musiikkia tai harrastat asioita, joita pidetään perinteisinä tai "puhtaina".
Minua on myös kommentoitu jopa papiksi vaikka meikkaankin siististi, korvikset löytyy ja olen kyllä ihmetellyt että miten juuri minä verrattuna muihin olisin se uskovainen? Ihan vain ulkonäöstä vaikken olisi suutani avannut
Vierailija kirjoitti:
Minua on myös kommentoitu jopa papiksi vaikka meikkaankin siististi, korvikset löytyy ja olen kyllä ihmetellyt että miten juuri minä verrattuna muihin olisin se uskovainen? Ihan vain ulkonäöstä vaikken olisi suutani avannut
Tämä kiinnostaa itseänikin! Mikä tekee ihmisestä uskovaisen näköisen...
Vierailija kirjoitti:
Heh, mulla sama (mies olen).
En edes tiedä mistä sain sen "pastorin leiman": Oisko ollut musta kauluspaita ja alla valkoinen t-paita eli ne papin liperit? :) ..... Tai sitten juovuksissani alkanut puhumaan uskonnosta. ..... Tuo jälkimmäinen on väärin: baarissa ei pidä puhua uskonnosta, paitsi jos joku/muut on samaa mieltä. Mikään "moraalisointitarkoitus" mulla ei ainakaan ollut, koska alkoa käytän ja vedän röökiä.
Olette kilttejä
Ette kerro alkoholinkäytöstä, bilettämisestä ettekä kiroile tai juoruile
Käytätte vanhahtavaa kieltä
Tietynlainen vakavuus ja hilkitty olemus
Lahkoissa on fanaattisuus ja jatkuva negatiivinen asenne kuin puhetyyli . Ollaan ryövärien luolassa myymässä ja odotetaan harmageddonia mikä on siellä Arabiassa eikä täällä . Eivät pysy edes kartalla . Muita tuomitsee . Kivet kourassa ja risat tanssii Davidin kanssa kuoleman kirjassa .
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun kannattaisi harkita leipäpapin uraa silti. Eikö niillä ole kuitenkin ihan hyvä palkka, 4000 e/kk.
Pimeyden enkelit ei uskalla tappaa . Niissä oleva henki vapisee . Riivaajat vapisee .
Jehova kivittää muita salaa omat syntinsä . Riivaajat saattaa tietää jotain mitä sinä et.
Saatat olla kristitty jos sinut on kastettu . Tai tuleva sellainen.
Ei kai se mikään ihme ole kun pentukatraas kulkee perässäsi dalttoneina parinkymmenenmetrin letkana
Hellari huusi ihmisille kuin lapsilleen . Ei kuulkaa aikuisille voi puhua samoin. Hyi. Lestadiuskin voi puhua tuntemattomille aikuisille kuin lapsilleen ja määräillä. Ei käy aikuisilla on oma elämä ja aikuisten tavat työt ja ihmisoikeudet kun ei enää asu vanhempiensa asunnossa .
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se mikään ihme ole kun pentukatraas kulkee perässäsi dalttoneina parinkymmenenmetrin letkana
Niin EURAN DALTONIT TOSIAAN OLIKIN SUOMALAISIA LESTADIOLAISIA . MONIKAAN ei tunne tarinaa . Eikä tiedä sarjakuva daltoneita. Euran DALTONIT RYÖSTELI PANKKEJA .
Ikävää kun pyörii ikänsä henkien ja demoneiden kanssa eikä koskaan pääse totuuden tuntoon.
Niin se Savolainen mies sanoi kun vaimonsa putosi veneestä että nyt ei naarata.
Joku voisi tähän laittaa Daltonit niille jotka ei tiedä mitä he on.
Jos et meikkaa ja sinulla ei ole korviksia? Kuljet kylillä 7 lapsen kanssa?