Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko rahaa lahjaksi

28.05.2007 |

Valitin häälahjojen kohdalla sitä kun hääpari pyytää suoraan rahaa ja omaan nilkkaan kopsahti eli tuli heti kutsu häihin joissa lahjaksi toivotaan rahaa;D Millainen summa teidän mielestä on sopiva? Hääpari on miehen kaveri/ystävä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollu rahat tiukassa,joten mä olen ottanut tavaksi laittaa 20 euroa per aikuinen...sehän voi olla toisten mielestä tosi vähän,.mutta kun häitä voi osua yhdelle kesälle monetkin,niin eihän ne rahat vaan riitä...

Vierailija
2/7 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääparille voisin antaa ehkä 30-40 euroa, riippuen kuinka läheisiä ovat. Myös tuo 20 eur/aikuinen on ihan hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan ' pienet' summat tuntuvat euroaikana kauhean vähältä. Olemme miehen kanssa asiaa harkittuamme kuitenkin päätyneet antamaan naapurin ylioppilaspojalle (jota siis emme varsinaisesti edes tunne, vanhempien kanssa olemme normaalin naapuruussuhteen verran tekemisissä) 25 tai 30 euron lahjakortin (150-180 vanhaa markkaa, siis ihan ok summa mielestäni).

Omalle todella läheiselle sukulaistytölle sen sijaan annan 500euroa ylioppilaslahjaksi pesämunaksi opiskelun aloittamista varten.

Häälahjaan minusta käypä summa on n. 50 euroa perheeltä. Paitsi jos on jostain superläheisestä ihmisestä kysymys ja haluaa ehdottomasti antaa jotain isompaa.

Vierailija
4/7 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 tai 50 euroa hääparille, riippuen kuinka läheisiä ovat.

toki jokainen laittaa rahatilanteensa mukaan eli jos olet työtön, opiskelija tai pienituloinen ei kukaan oleta sinun voivan antaa isoja summia!

minusta (kuten jo aiemmin sanoin) rahaa pyydetään vaan siksi, ettei haluta omaan kotiin mitään muiden maulla valittua tai jotain mikä ei oikeasti mahdu minnekään!

Vierailija
5/7 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette minka hintaisen lahjan antaisin. Eli jos olisin valmis ostamaan vaikka 4 arabialautasta jotain tiettya sarjaa (jos sii olisi toiveissa), niin sitten antaisin suurinpiirtein saman maaran rahaa.

Lahjoissahan on tietty se etu etta voi antaa jotain kalliimmalta vaikuttavaa vahalla rahalla jos tekee itse, tai onnistuu tekemaan hyvia loytoja...

Vierailija
6/7 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itselläni on paljon suhteita ja hyvä kyky tehdä löytöjä.

Jos on lahjalista niin ostan mielellään listalta, mutta en todellakaan esimerkiksi siitä kaupasta normaalihinnalla jonne lista on laitettu vaan jostain muualta ja yleensä kutakuinkin puoleen hintaan. Näin voin antaa mielestäni paljon vaikka oikeasti maksan lahjasta kohtuullisesti: annan lahjaksi siis myös omaa vaivannäköäni.

Kun sitten pyydetään lahjaa rahana ja jos siihen suostun niin lahjan saaja todennäköisesti pettyy " pieneen rahasummaan" vaikka todellisuudessa olen antanut enemmän kuin mitä olisin " kalliimmasta" lahjasta maksanut.

Rahalahjan pahin puoli on minusta siis se että saaja tietää täsmälleen mitä antaja on lahjasta maksanut ja kuinka paljon kukakin on antanut. Se on epämiellyttävää!

Vierailija
7/7 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ikinä anna rahaa lahjaksi. Olen hyvä keksimään kivoja, hauskoja, tarpeellisia ja kauniita lahjoja ja paketoin ne aina upeasti. Laitan lahjoihin mielelläni rahaa ja vaivaa, saituudesta ei ole kyse. Ja huom: kukaan saaja ei ole ainakaan julkisesti pahoittanut mieltään, päin vastoin. Eli kyllä rahaa pyytävät juhlakalut ihan mielellään tuntuvat ottavan myös tavaraa lahjaksi, ei tarvi sitä pelätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan