YLE: Työttömät aiheuttavat valtavat kustannukset kunnille
Näin paljon yksi työtön maksaa kunnalle vuodessa – kuntien lasku työttömyydestä räjähti käsiin. Kuntien sakkomaksut työttömyydestä voivat nousta tänä vuonna jopa 900 miljoonaan euroon, arvioi Kuntaliitto. Samalla työttömyys vähentää kuntien verotuloja.
Miten ne työttömät oikein kehtaavat toimia noin ilkeästi. Monen miljardin kustannukset tulevat Kelalle joka vuosi. Työn välttelyn ja säästämisen seurauksena kansantalous on mennyt jumiin. Edes nyt nousukauden aikana ei työnteko tai yrittäjyys kiinnosta. On tämä nykymeno aikamoistuta kyytiä. Ks.. https://yle.fi/a/74-20243460
Kommentit (144)
Pahemmaksi vaan menee suomen tilanne. Sanos mun sanoneen.
T.Manaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitäisikö ongelman juurisyy kitkeä eli poliitikot?
Vai kitkettäisiinkö ennemmin se menoerä, työttömät?
Miten ajattelit toteuttaa? :D vai ajattelitko alottaakkin jokupäivä? Hehehheheh
Ajatteli varmaan tarjota junakyydit - pelkällä menolla ;)
Tosiasiassa muut EU-matkaan ei ilahdu ajatuksesta, että työttömien armeijat pohjolasta tulee korvauksia nostamaan vaikkapa Epsanjaan.
Siksi hän ne haluavat, että nostettaisiin tuki tasoa.
Ei mitään hajua miksi ne haluaa että niitä nostetaan. Mutta voi olla osasyyllinen ainakin. Ehkä haluaa näyttää hyvältä ja ns vastuulliselta maailmalle?
Ainakin ulkomaanvahvistuksilla on tapana kilpailuttaa maata, josta saa parhaat tuet.
Nehän on tehneet näin ennenkin.
Kantikselle voi olla henkisesti vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun suurin unelma on päästä eroon työkkäristä/kelasta ja sitten kuitenkin syytetään laiskaksi, niin on kyllä todella loukkaavaa. Vuosia olen tehnyt keikkatöitä, että ei tarvisi olla pelkästään päivärahan varassa ja yrittänyt saada opiskelupaikkaa. Mitään muuta en ole varsinkaan viimeisen 2v aikana tehnyt kuin yrittänyt päästä eroon tuilla elämisestä. Ja silti. Silti syytetään työtävieroksuvaksi ja laiskaksi ja ties miksi.
Niin ne tekee. Itse tunnen parikin jotka tehneet väliaikais hommia. Toinen lopetti suojaosan poistumisen jälkeen. Yrittää kuiten töitä hakea. Onko 6kk ollut työttömänä nyt.
Suojaosan poiston jälkeen ei ole mitään motivaatiota tehdä alle 2 vkon kestäviä pätkiä.
Jos työttömiä on 300 000 ja työpaikkoja on tarjolla 10 000 ja niihin valittaisiin työtön...... olusi edelleen jäljellä 290 000 työtöntä.
Työpaikoista jää eläkkeelle 100 000. Uutta tilalle ei palkata. Jää verorahat saamatta.
Ja taas kasvaa valtion velka. Mutta valtion virkamiehet vaan porskuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät täytyy laittaa päiväkoteihin ja kouluihin turvaamaan luokkarauhaa, valvomaan kiusaamista, toimimaan kiusattujen lasten välituntikavereina ym. tekemään tehtäviä, joita ei nyt tee kukaan.
Heti lähtisin! Ainoa ehto se että työmatkakulut ja lounas korvattaisiin. Voisin tehdä myös jotain muuta yleishyödyllistä, jos se ei pienentäisi nyt saamaani työttömyyskorvausta.
Eipä orjatöistä kerry eläkettä ja siksi työttömiä ajetaan puoliväkisin niihin kun pitkällä aikavälillä tulee säästöä. Rahaa riittää kuitenkin vieraiden maiden sotiin ja gepardihatuille.
Eikö noita työttömiä saa mitenkään kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät täytyy laittaa päiväkoteihin ja kouluihin turvaamaan luokkarauhaa, valvomaan kiusaamista, toimimaan kiusattujen lasten välituntikavereina ym. tekemään tehtäviä, joita ei nyt tee kukaan.
Mitä jos ei pidä lapsista?
Eikö noihinkin vaadita kaikenmaailman rikosrekisteriotetta tai rokotus(?) todistuksia ennen kuin päästetään lasten lähelle tai vanhusten pariin töihin. En ole ihan varma mutta joskus jäi tuollainen mielikuva että lippusia piti olla tuossakin vaikkei palkkaa maksettukaan.
Kyllä ainakin henkilökohtaisen avustajan hommiin = mös vahustyö vaaditaan CV19 pedonmerkki, minkä vuoksi minulle sanottiin kunnan työkkärissä että ai minulla ei SITÄKÄÄN ole, eli en siihenkään työhön enää kelpaa, ihanaa! Kiitos Jeesus!
Vierailija kirjoitti:
Eikö noita työttömiä saa mitenkään kuriin.
Työttömätkö tässä ovat syyllisiä hallituksen päätöksiin? V!ttu mikä s a d istinen vähä- ä l y i n e n i d i ootti. Toivon, että karma laittaa sinut nopeasti nauttia työttömyydestä.
Ihan ensimmäisenä toimena pitäisi siivota kortisto meikäläisen kaltaisista työttömistä. Työhistoriaa takana 40 vuotta, kun jäin työttömäksi 1,5 vuotta sitten. Puolikkaan eläkkeen sain samantien, ja päälle vielä 500 päivää ansiosidonnaista, jotka päivät eivät kerkeä edes täyttyä ennen eläkeikää. Tulotaso siis hyvin lähellä aiempaa palkkatuloa. Mieluummin olisin ottanut samantien täyden eläkkeen sen sijaan, että nyt täyttelen jonninjoutavia työhakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Siellä menisi kuulo. Kuka kustantaa joka sään työ vaatteet ja kengät, matkakorvaukset ja kulukorvaukset kun valtion velkakassassa ei ole rahaa.
Miltä tuntuisi olla sosiaalituilla työpaikalla palkkaväen seassa. Sulla ei ole mitään työpaikkaetuja eikä asiaa palkkatyöväen kahvihuoneeseenkaan. Siivouskopissa saat syödä evääsi.
Mistä teitä riittää aina ja ikuisesti näitä ihan ikuisen samoja täysin idioottimaisia ehdotuksia tänne suoltamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömiä on 300 000 ja työpaikkoja on tarjolla 10 000 ja niihin valittaisiin työtön...... olusi edelleen jäljellä 290 000 työtöntä.
Työpaikoista jää eläkkeelle 100 000. Uutta tilalle ei palkata. Jää verorahat saamatta.
Ja taas kasvaa valtion velka. Mutta valtion virkamiehet vaan porskuttaa.
No tämä maa on jo niin pahuuteen vajonnut pakanoiden hallitsema sodoma ja gomorra muutenkin että tulee loppumaan pian koko finishedlandia, varautukaa siihen. Olemme aivan tämän ajan lopussa, CV19 injektio oli/on pedon merkki (REv13:3 WHO is like unto the beast?) ja hävityksen kauhistus, plandemia oli kristittyjen ahdistuksen aika, Israel on jo ympäröity, Trump on Danielin Kirjan Pieni Sarvi, abaddon/A bad don, at the last trump.
Vainoavat köyhää, kipeää ja työtöntä nyt koska heissä jäljellä olevien (tod.näk gentiilien remnant) jotka eivät ole palvoneet petoa ja ottaneet sen merkkiä, on paljon rikkaita helpompi tulla vielä Herramme Jeesuksen tykö ja nyt on jo isä Bushin mainostama NWO/4teollinen vallankumous, transhumansimi).
Itse jäin juuri työttömäksi. En tosin saa mitään Kelan tukia omaisuuden vuoksi.
Aion silti ottaa maksimaalisen ilon irti tästä huolettomasta tilasta. Teen paljon liikuntaa. Myyn tavaraa kirpputoreilla. Nyt työn alla yhden perityn, helsinkiläisen 100-neliöisen asunnon irtaimiston myynti, jonka jälkeen asunnon myynti. Postinumeroalue 00240.
Vierailija kirjoitti:
Ja kenekäs syy se on ? KUNTIEN JA KAUPUNKIEN ITSE ! Töitä EI OLE !!!!!!! Ei edes osaaville VAMMAISILLE HENKILÖILLE. Ja on turha huutaa, et mee töihin. Minne ??? Tuskin kukaan normaali järkinen ihminen menee esim kauppaan, ja paukauttaa jo ovella, et nyt mä tuun tänne töihin. Eiks kuulostakin aika pöljältä ????? Varsinkaan, JOS asiasta EI OLE edes sovittu mitään. Ja turha on hakea minnekään. Emme me vammaiset henkilöt kelpaa !!!! Meissä ei ole MITÄÄN vikaa !!!! Osaamme mekin. Emme tartuta vammaisuttaame muihin, kuten monet luulevat. Ei tämä ole tarttuvaa !
Vain ja ainoastaan politiikkojen vika.
Kun orpo alkoi sähläämään työttömyyden kanssa niin hän jo omilla teoillaan lisäsi 100 000 työtöntä lisää, on outoa jos orpo ei sitä itse huomaa, sellainen ei kuulu eduskuntaan joka ei ymmärrä.
Miten kummassa se saa työttömyyden johtuvan työttömästä itsestään?? Jos yritykset on pakotettu irtisanomisiin niin eihän sinne duuniin voi pakolla mennä!!!
Tässä on vaan taustalla se että orpo tekee syylliseksi muut mutta ei näe itseään syylllisenä, kun ei ole osannut työtään hoitaa. Mä en näe mitään järkeä pitää mista hyyppää eduskunnassa tekemässä pahojaan. Kun ei itse enää ymmärrä edes erota on se fiksumpien tehtävä.
Se velvoitetyö jossa kunta etsi työpaikan työttömälle oli minusta hyvä, sain 3 kertaa mahdollisuuden tehdä määräaikaisia sopimuksin puolen vuoden ajan. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kenekäs syy se on ? KUNTIEN JA KAUPUNKIEN ITSE ! Töitä EI OLE !!!!!!! Ei edes osaaville VAMMAISILLE HENKILÖILLE. Ja on turha huutaa, et mee töihin. Minne ??? Tuskin kukaan normaali järkinen ihminen menee esim kauppaan, ja paukauttaa jo ovella, et nyt mä tuun tänne töihin. Eiks kuulostakin aika pöljältä ????? Varsinkaan, JOS asiasta EI OLE edes sovittu mitään. Ja turha on hakea minnekään. Emme me vammaiset henkilöt kelpaa !!!! Meissä ei ole MITÄÄN vikaa !!!! Osaamme mekin. Emme tartuta vammaisuttaame muihin, kuten monet luulevat. Ei tämä ole tarttuvaa !
Kun orpo alkoi sähläämään työttömyyden kanssa niin hän jo omilla teoillaan lisäsi 100 000 työtöntä lisää, on outoa jos orpo ei sitä itse huomaa, sellainen ei kuulu eduskuntaan joka ei ymmärrä.
Miten kummassa se saa työttömyyden johtuvan työttömästä itsestään?? Jos yritykset on pakotettu irtisanomisiin niin eihän sinne duuniin voi pakolla mennä!!!
Tässä on vaan taustalla se että orpo tekee syylliseksi muut mutta ei näe itseään syylllisenä, kun ei ole osannut työtään hoitaa. Mä en näe mitään järkeä pitää mista hyyppää eduskunnassa tekemässä pahojaan. Kun ei itse enää ymmärrä edes erota on se fiksumpien tehtävä.
Ei niitä töitä ollut mariinin kaudellakaan eikä aiemminkaan kun demarit istui jutan ja jyrkin kanssa hallituksessa. Eikä oikeastaan edes vanhasen kausilla kun tää suurtyöttömyys on jatkunut oikeasti 1991 lamasta lähtien.
Vain tilastoja on kikkailtu varsinkin demarien toimesta, ja keksitty työkkäreihin sata erilaista työttömän kyykytyskeinoa pakko-orjatöiden avulla yms.
Joten turhaan sinä vasurispämmijä orposta jankutat, tää ongelma alkoi jo kauan ennen ja demarit ja muu vasemmisto on istunut saman ongelman päällä ties kuinka monta hallituskautta sille mitään tekemättä. Vain firmat karkaa maasta joko demarien yrittäjävihan tai loputtoman lakkoilun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä töitä ollut mariinin kaudellakaan eikä aiemminkaan kun demarit istui jutan ja jyrkin kanssa hallituksessa. Eikä oikeastaan edes vanhasen kausilla kun tää suurtyöttömyys on jatkunut oikeasti 1991 lamasta lähtien.
Vain tilastoja on kikkailtu varsinkin demarien toimesta, ja keksitty työkkäreihin sata erilaista työttömän kyykytyskeinoa pakko-orjatöiden avulla yms.
Joten turhaan sinä vasurispämmijä orposta jankutat, tää ongelma alkoi jo kauan ennen ja demarit ja muu vasemmisto on istunut saman ongelman päällä ties kuinka monta hallituskautta sille mitään tekemättä. Vain firmat karkaa maasta joko demarien yrittäjävihan tai loputtoman lakkoilun vuoksi.
Tällistä työttömyyttä ei ole ollut koskaan, ja kaikki alkoi kun orpo alkoi säätämään, mieti, 100 000 uutta työtöntä orpon aikana. Lisää tulee koko ajan. Orpon vika valheella pääsi eduskuntaan ja valheellisella polulla jatkaa, kun näkee että valehtelu on hänen identiteetti.
Vierailija kirjoitti:
Itse jäin juuri työttömäksi. En tosin saa mitään Kelan tukia omaisuuden vuoksi.
Aion silti ottaa maksimaalisen ilon irti tästä huolettomasta tilasta. Teen paljon liikuntaa. Myyn tavaraa kirpputoreilla. Nyt työn alla yhden perityn, helsinkiläisen 100-neliöisen asunnon irtaimiston myynti, jonka jälkeen asunnon myynti. Postinumeroalue 00240.
Ja mikset muka saa, yleistukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällistä työttömyyttä ei ole ollut koskaan, ja kaikki alkoi kun orpo alkoi säätämään, mieti, 100 000 uutta työtöntä orpon aikana. Lisää tulee koko ajan. Orpon vika valheella pääsi eduskuntaan ja valheellisella polulla jatkaa, kun näkee että valehtelu on hänen identiteetti.
Syy on edellisen hallituksen joka tosiaan ensimmäistä kertaa suomen historiassa hoiti asiat ihan tahallaan niin päin peetä kuin vain osasi voidakseen valittaa seuraavan hallituskauden (eli tämän kauden) siitä ettei mikään toimi ja onnistu. Onnea saavutuksesta tosiaan vasurille t. kaiken maksava kansa /s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä menisi kuulo. Kuka kustantaa joka sään työ vaatteet ja kengät, matkakorvaukset ja kulukorvaukset kun valtion velkakassassa ei ole rahaa.
Miltä tuntuisi olla sosiaalituilla työpaikalla palkkaväen seassa. Sulla ei ole mitään työpaikkaetuja eikä asiaa palkkatyöväen kahvihuoneeseenkaan. Siivouskopissa saat syödä evääsi.
Mistä teitä riittää aina ja ikuisesti näitä ihan ikuisen samoja täysin idioottimaisia ehdotuksia tänne suoltamaan.
Itse en välttämättä enää näin vanhalla iällä alistuisi tuollaiseen. Menisin kahvi huoneeseen ja sitten saisivat antaa potkut.
Jos ei saisi rahaa, niin kyllä sille jokin keino keksitään. Vaikka 500 vuotta sopeutuneista mallia, jos ei muuta.
Niin ne tekee. Itse tunnen parikin jotka tehneet väliaikais hommia. Toinen lopetti suojaosan poistumisen jälkeen. Yrittää kuiten töitä hakea. Onko 6kk ollut työttömänä nyt.