Kouluikäisen lapsen äiti, teetkö ruokaa?
Kuinka usein valmistat ruokaa? Millaisia ruokia teet?
Kommentit (23)
Joo. Ehkä joka toinen päivä meillä on kotiruoka, minä tai mieheni teemme, joskus lapset (aika harvoin). Tai sitten teen osan, ja lisänä kaupan lihapullia tms.
Tottakai teen joka päivä ihan tavallista kotiruokaa.
Ehkä 4 päivänä viikossa. Meitä on vain 3 hengen perhe, ja mies on paljon työmatkoilla, joten sama ruoka riittää usein seuraavaksikin päiväksi. Ehkä parin viikon välein myös haetaan noutoruokaa.
Teen paljon peltiruokia, pastaa, ruokaisia salaatteja, tortilloita, jotain intialaisittain maustettua mössöä riisin kanssa jne. Emme syö kotona punaista lihaa, mutta kalaa ja joskus broileria.
Toki. Normijuttuja, kuten makaroonilaatikkoa, tortilloja, erilaisia pastoja, kalapuikkoja jne. Jääkaapissa aina myös varalla eineslihapullia tai nakkeja. Isoja määriä teen kerrallaan, sillä koulun jälkeen tulee melkein joka päivä joku kaveri myös meille, ja ellei ruokaa ole niin syövät mitä sattuu.
Joo kyllä meillä laitetaan ruokaa joka päivä, minä teen noin kolmesti viikossa ja mies muina päivinä.
Mitä milloinkin mutta esim viimeisen viikon aikana on ollut makaronilaatikkoa, kikhernecurryä, tacoja, kalapuikkoja ja perunamuusia, kasvis-kanapeltiä, uunilohta ja feta-pinaattipastaa.
Jälkkäreinä mustikkapannaria, jätskiä ja kiisseliä.
Teen ruokaa, jos tulee yllättäviä menoja arkeen niin sitten oikaistaan Kokkikartanon valmisruoilla.
Viimeksi tehty lihapullia, lasagnea, kanaa&riisiä, hernekeittoa.
Myös puoliso kokkaa, hän enemmän kuin minä.
Tyhmä kysymys. 98% tekeekö kotiruokaa. Onan vanhempien itsekin syötävä 😝😝😝🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys. 98% tekeekö kotiruokaa. Onan vanhempien itsekin syötävä 😝😝😝🤣🤣🤣🤣
Olen tavannut vanhempia/äitejä, jotka eivät tee ruokaa. Siksi kysyin, kun mietin onko se yleistäkin. Suoraan sanoen olin luullut noin 40 vuotta, että pääsääntöisesti kaikki äidit valmistavat ruokaa melkein joka päivä. Ap.
Miksi kysyt vain lasten äideiltä, on heillä hyvin usein isätkin! Lapsista kuuluu molempien huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai teen joka päivä ihan tavallista kotiruokaa.
Minä en tee vain yhdeksi päiväksi ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt vain lasten äideiltä, on heillä hyvin usein isätkin! Lapsista kuuluu molempien huolehtia.
Halusin kysyä äideistä tällä kertaa.
Lähtökohtaisesti kyllä. Joskus on päiviä kun ei vain jaksa, ja lämmin ateria jää yhteen kertaan päivässä, yleensä silloin syödään normaalia myöhemmin eikä lapset siihen kuole kun ovat jo isoja.
Meillä isä tekee ruoat, joten vastaus on ei. Viettää keittiössä kaiken ajan työpäivän jälkeen noin 3-4kertaa viikossa. Usein pari ruokaa kerralla.
Tottakai. Kana-, kala- ja kasvisruokia.
Valmistan joka päivä tavallista kotiruokaa. Asuin nuorempana jonkin aikaa Etelä-Euroopassa, niin eniten tulee tehtyä ruokaa välimerellisellä tvistillä. Leivon myös aika usein. Jos olen sairaana, niin saatan turvautua pakasteisiin, eineslihapulliin tms. Ap.
Todellakin tein ruokaa kun lapset oli pieniä ja koulussa. Sekä kotiruokaa että eineksiä. Kouluikäiset söi aamiaisen, kouluruuan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Poika söi aina 2 iltapalaa n.klo19-20 ja 22. Ja oli laiha kun liikkui niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä isä tekee ruoat, joten vastaus on ei. Viettää keittiössä kaiken ajan työpäivän jälkeen noin 3-4kertaa viikossa. Usein pari ruokaa kerralla.
Mitä sinä teet silloin? Teetkö muita kotitöitä vastaavasti ajallisesti yhtä paljon?
Teen joka päivä ruokaa, lapset ei syö koulussa, joten aamupala ja lounas koulun jälkeen tärkeitä. Haluan myös käyttää tuoreita aineksia, joten en tee pariksi päiväksi ruokaa vaan joka päivä erikseen. Yritän saada kasviksia/kalaa vähintään 4 kertaa viikossa lautaselle. Ongelmana kun lapset syö mieluiten pastaa/kanaa, joka pitää paremmin myös nälkää.
Joka päivä teen ruokaa tai vähintäänkin lämmitän edellisen päivän ruokaa. Teen ihan tavallisia kotiruokia.