kuinka kauan kova kurkkukipu voi kestää?
Itsellä nyt 5 päivä eikä mitään helpotusta. Nieleminen on ihan tuskaa. Käyty lääkärissä.
Kommentit (20)
Mulla kesti pari viikkoa. Voi kestää kauan jos on virus ei siihen mitään auta
Mulla kesti pari kuukautta. Mutta menipä kuitenkin ohi, vaikka pelkäsin jo kurkkusyöpää.
kurlaa suolavesiliuksella.
Niin paljon suolaa vesilasiin kuin uskallat laittaa ja kurlaat, desinfioi kurkun.
Sairastin vasta adenoviruksen aiheuttaman flunssan ja siihen liittyi kova kurkkukipu lähes 2 viikkoa.
2 viikkoa kesti, sattui 24/7 ihan hirveästi. Sitten vaihtuikin yskäksi joka kesti 2kk.
Taisi itsellä joskus pari viikkoa kestää kurkkukipu. Ja kun otettiin näyte, koska kipu oli niin kova ja kesti kauan, niin ei ollut bakteeritulehdusta, ihan oli virusperäinen.
Kokeile Carmolis-pastilleja. nIitä alkuperäisiä sinisessä rasiassa olevia. Niitä saa ainakin apteekista. Minulle apteekin väki suositti niitä, kun ei joskus tullut ääntäkään, eikä mikään lääke tepsinyt. Niistä alkoi kurkku auteta ja parantua.
Olet käynyt lääkärissä ja kyselet vauvapalstalla 🙄
Kokeile Auringonhattu-uutetta, Propolista, kurlaa hyvällä suola-vedellä.
Kurkkukipu on inhottavaa. Pikaista paranemista.
Vierailija kirjoitti:
kurlaa suolavesiliuksella.
Niin paljon suolaa vesilasiin kuin uskallat laittaa ja kurlaat, desinfioi kurkun.
:') Ei suolavesi ("desinfiointi") viruksen aiheuttamaan kurkkukipuun auta. Ihmeen pihalla jotkut vieläkin näistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
2 viikkoa kesti, sattui 24/7 ihan hirveästi. Sitten vaihtuikin yskäksi joka kesti 2kk.
Okei. Mulla on pahimmillaan öisin, jolloin ihan hengittäminenkin sattuu. Ei vain viitteis liikaa kipulääkettä ottaa, mut on tää yhtä hlvettiä.
-ap
Siis sinulla on viisi päivää ollut kurkku kipeänä ja olet jo siitä käynyt lääkärissäkin, niinkö?
Miten ihmeessä sinä sait ajan lääkärille, kun ei pahemmissakaan taudeissa tahdo millään saada aikaa?
On monia luonnonlääkkeitä, mitkä tepsivät viruksiin. Käy luontaistuotekaupasta. Olen sairastanut monet virustaudit ja kun ajoissa aloittaa hoitamisen, kurkkukipu menee ohi ihan muutamassa päivässä, vaikka virusperäinen onkin.
Osta inkivääriä, pilko se, keitä veden kanssa kattilassa lisää hunajaa kuppiin ja lämmintä inkiväärivettä rauhottaa ainakin itselläni kovaa kurkkukipua.
sinisiä carmolis karkkeja (pussissa kuvia ja rasiassa pehmeitä). Ne kaikki muut maut on ihan turhakkeita, en huomaa mitään erikoista niissä muissa Helpottaa hetkeksi tuskaa ja auttaa esim yököhinään
Mulla oli kolmisen viikkoa. Vain pientä nuhaa sen lisäksi, ei muita oireita. Pahimmillaan kipu oli aamusta. Otin 400 mg ibuprofeenia aamuisin ja olo oli aivan siedettävä. Kannattaa muistaa hyvä nesteytys.
Mitä se lääkäri sanoi? Antoiko lääkettä, mutta et syönyt?
Vierailija kirjoitti:
On monia luonnonlääkkeitä, mitkä tepsivät viruksiin. Käy luontaistuotekaupasta. Olen sairastanut monet virustaudit ja kun ajoissa aloittaa hoitamisen, kurkkukipu menee ohi ihan muutamassa päivässä, vaikka virusperäinen onkin.
No kerropa esimerkkejä viruksiin auttavista tuotteista.
Ei julkiselle ainakaan pääse hoidattamaan muutaman päivän kurkkukipuaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Se mitä todellisuudessa tapahtuu on se että kurkkukipu menee itsestään ohi. Suurin osa nieluoireita aiheuttavista viruksista aiheuttaa nimenomaan vain muutaman päivän kurkkukivun. Voisikin sanoa että parannut luontaistuotteista huolimatta, et niiden ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se lääkäri sanoi? Antoiko lääkettä, mutta et syönyt?
Varmaan joku virusperäinen juttu.
-ap
höh ite alan ottaa hunajaa heti kun tuntuu kurkkukipua, siitä vaan ruokalusikallinen ja ääntä kohti!