Mikä on lempivuodenaikasi?
Kommentit (38)
Kesä. Mukavinta aikaa pitää lomaa ja matkustella.
Silloin kun ei sada jatkuvasti tai ole kylmä, eli lyhyt Suomen kesä.
Loppukevät ja alkukesä, eli noin touko-kesäkuu. Valoisaa ja vihreää.
Vierailija kirjoitti:
Kevät
Valon määrä moninkertaistuu ja valoisat päivät pitenevät.Luonto alkaa pikku hiljaa herätä ja vihertää
Voi olla jo lämpimiäkin päiviä, mutta harvemmin liian kuuma.
Parasta on myös silloin olla ulkona/metsässä, kun ei ole vielä itikoita/mäkäräisiä/hirvikärpäsiä
Kevät on kuin perjantai, raskas viikko (pitkä talvi) on vihdoin takana päin ja viikonloppu (tässä tapauksessa kesä) on vielä edessä päin ja on mukavaa odotusta ilmassa.
Ihanasti kuvailtu!
Syksy ja talvi. Keväällä ja kesällä olen liian väsynyt ja alakuloinen. En jaksa tehdä mitään. Syksy kun tulee niin kroppa on täynnä energiaa.
Ärsyttää perseilijät jotka äänestää talvea.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, miten kylmyys ja palelu voi olla mukavinta aikaa?
Kesään lohkaisen vielä huhti- ja toukokuun mukaan, ja syksystä syyskuun. Siinä on sitten oma lempiaikani vuodessa - täällä Keski-Euroopassa. Se on 6 kk eli puoli vuotta. Lämmintä, aurinkoista. kukkivaa aikaa.
Ne toiset 6 kk lokakuusta maaliskuuhun ovat aika tyhmää aikaa, märkää ja liukasta ja tuulista. Harrastukset ja lasten + lastenlasten + ystävien tapaaminen pakottavat minut päivittäin ulos (mikä on hyvä) ja jos teen matkan jonnekin etelän lämpöön, se on lokakuusta maaliskuuhun.
Vierailija kirjoitti:
Syksy, ei liian kylmää, eikä liian kuumaa.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei palele ikinä, osaan pukeutua oikein. Pakkanen on virkistävää!
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan palella. On lämpimät vaatteet talvella. Talvi on kivaa aikaa. Syksy parasta.
Kesä, mutta ei missään hyttysten tai hirvikärpästen ulottuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole aina pukeutumisesta kiinni. Palelen aina pakkasella ulkona.
Kevät on tylsin/tyhmin.
Miksi vanhukset kuolee aina keväällä (äiti ja isä ainakin)? - Ilmeisesti siksi, et sen talven pimeyden vielä kestivät, mutta sitä kevään uutta nousua ei. ..... Itku sentään .... :'/
Isän kanssa juteltiin pääskysten tulemisista ja milloin koivuun tulee lehti. Sitten tuli se viimeinen kevät, ettei häntä kiinnostanut enää. Päättelin, et lähtö on aika lähellä. (niinhän siinä kävi).
....
Itse? Syksy. Se syksyn kuulaus, kuulaat aamut. Tykkään jopa sumusta - se metsän humus tulee sieltä.... Toki liikenteen parissa työtään tekevät inhoavat sitä.
Kesä. Kaikista muistakin vuodenajoista kyllä keksii hyviäkin puolia, mutta kesä on ainut vuodenaika jossa ei ole yhtään huonoa puolta