Autismiliiton toiminta vaarassa STEA-leikkausten vuoksi
Autismiliiton yleisavustuksella rahoitetaan myös toiminnan perustaa, kuten henkilöstö-, talous- ja IT-hallintoa, toimitilakuluja ja ohjelmistoja, joista liiton kaikki toiminnat ovat riippuvaisia.
Autismikirjon diagnoosien määrä on viime vuosina kasvanut, ja samalla Autismiliiton palveluiden kysyntä on lisääntynyt. Yhteydenotot neuvontapalveluun ovat kasvaneet, ja liittoa kutsutaan yhä useammin valtionhallinnon työryhmiin ja kuulemistilaisuuksiin tuomaan esiin autismikirjon henkilöiden näkökulmia.
Kommentit (62)
Itsellä on todettu diabetes. Tuonkin sairauden ympärillä puuhastelee vaikka mitä järjestöjä. Ja täysin turhaan. Lääkäri arvioi mikä on sopiva lääkitys ja muuttaa sitä tarpeen mukaan. Itse voi hankkia tietoa ko sairaudesta helposti netistä. En ole ollut kertaakaan yhteydessä yhteenkään diabetes-järjestöön enkä yksinkertaisesti ymmärrä mihin noita järjestöjä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Autismiliitto on tarpeellinen sillä hetkellä kun ne tunnustavat olevansa vammaisia.
Vammaista laittaa rahaa tällaisen turhan koneiston pyörittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaisia autistijärjestöjä on varmaan melkein 100 kappaletta ja se on todellakin asia johon ei pidä yhtään enempää panna rahaa.
Suomessa on muutama autismijärjestö. Ei edes useita kymmeniä.
Ei todellakaan pidä paikkaansa:
Pelkästään tuolla on 26 yhdistystä jotka kuuluvat tuohon saatanan liittoon. Siihen kuulumattomia on valtava määrä.
https://autismiliitto.fi/jasenyhdistykset/
Vierailija kirjoitti:
Kysyn uudestaan, mihin tällaista autistiliittoa tarvitaan?
Tuolta voi selvittää
Vierailija kirjoitti:
Kysyn uudestaan, mihin tällaista autistiliittoa tarvitaan?
Demarirälssin työpaikkoja varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaisia autistijärjestöjä on varmaan melkein 100 kappaletta ja se on todellakin asia johon ei pidä yhtään enempää panna rahaa.
Pelkästään tuolla on 26 yhdistystä jotka kuuluvat tuohon saatanan liittoon. Siihen kuulumattomia on valtava määrä.
Niin, nuohan on sen yhden ja saman autismiliiton paikallisyhdistyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autismiliitto on ihan turha. En ole saanut sieltä mitään tukea. Se on nimenomaan tuommoinen rälssi, mitä Rydman kuvasi. Huomatkaa, että se on neurotyypillisten kansoittama suojatyöpaikka. Vähintään kohtuullista olisi ollut suosia autistisia henkilöitä palkkauksessa.
Autistiset lapset huomioidaan nykyisin monella julkissektorilla, sieltä tulee palvelut ja tukitoimet. Sen sijaan autistiset aikuiset on jätetty täysin tyhjän päälle. Hva ei tarjoa yhtään mitään. Eikä autismiliittokaan, kuten tuli jo sanotuksi. Ei niille tarvi syytää yhtään verorahoja.
En tiedä tosiaab tuosta tuesta, mutta mulle autismiliiton materiaalit PDAsta on olleet ihan elintärkeitä. Löytyishän sitä itse tietoa muualtakin, mutta autismiliitolla on suomalaisille viranomaisille, opettajille jne. vakuuttavuutta, jota jollain ulkomaisella tai yksityisellä lähteellä ei ole.
Kuulut laitokseen tai oikeastaan junan alle.
Mun kaltaisille ei ole laitoksia, eikä mulla ole vähäisintäkään halua kuolla vielä. Miksi toivot tuntemattomalle ihmiselle kuolemaa, ja vielä ylöpeukutat omaa sairasta toivettasi?
Sun kaltaisille ehkä onkin laitoksia.
Teillä autistikehareilla ei ole inhimillisiä tunteita, sinut voidaan hyvin lopettaa ennen kuin aiheutat suurempaa vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi autistit tarvitsevat liiton? Suurin osa autismista on somalien sosiaalitukihuijausta.
Miksi levität valheita?
Maahanmuuttajilla on joo enemmän syvästi autistisia (+kehitysvamma) lapsia. Sellaista ei voi huijata.
Alapeukkujen sijaan voisi vastata esitettyyn kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on todettu diabetes. Tuonkin sairauden ympärillä puuhastelee vaikka mitä järjestöjä. Ja täysin turhaan. Lääkäri arvioi mikä on sopiva lääkitys ja muuttaa sitä tarpeen mukaan. Itse voi hankkia tietoa ko sairaudesta helposti netistä. En ole ollut kertaakaan yhteydessä yhteenkään diabetes-järjestöön enkä yksinkertaisesti ymmärrä mihin noita järjestöjä tarvitaan.
Hallinnossa on paksuja demareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://autismiliitto.fi/jasenyhdistykset/Niin, nuohan on sen yhden ja saman autismiliiton paikallisyhdistyksiä.
Ne ovat itsenäisiä yhdistyksiä jotka kuuluvat tuohon 👵🏻läskiämmien liittoon.
Äidit ravaavat niin monella lääkärillä että takuulla tulee diagnoosi ja samana päivänä pannaan kelaan rahahakemus, ja monta sataa tulee tilille.
Autismi on olemassa ilman liittojakin, ei siihen mitään liittoja tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autismiliitto on ihan turha. En ole saanut sieltä mitään tukea. Se on nimenomaan tuommoinen rälssi, mitä Rydman kuvasi. Huomatkaa, että se on neurotyypillisten kansoittama suojatyöpaikka. Vähintään kohtuullista olisi ollut suosia autistisia henkilöitä palkkauksessa.
Autistiset lapset huomioidaan nykyisin monella julkissektorilla, sieltä tulee palvelut ja tukitoimet. Sen sijaan autistiset aikuiset on jätetty täysin tyhjän päälle. Hva ei tarjoa yhtään mitään. Eikä autismiliittokaan, kuten tuli jo sanotuksi. Ei niille tarvi syytää yhtään verorahoja.
En tiedä tosiaab tuosta tuesta, mutta mulle autismiliiton materiaalit PDAsta on olleet ihan elintärkeitä. Löytyishän sitä itse tietoa muualtakin, mutta autismiliitolla on suomalaisille viranomaisille, opettajille jne. vakuuttavuutta, jota jollain ulkomaisella tai yksityisellä lähteellä ei ole.
Mun kaltaisille ei ole laitoksia, eikä mulla ole vähäisintäkään halua kuolla vielä. Miksi toivot tuntemattomalle ihmiselle kuolemaa, ja vielä ylöpeukutat omaa sairasta toivettasi?
Teillä autistikehareilla ei ole inhimillisiä tunteita, sinut voidaan hyvin lopettaa ennen kuin aiheutat suurempaa vahinkoa.
Mulla on paljon enemmän inhimillisiä tunteita kuin sulla 😘.
Mieti, tuollaista sun elämä on. Mä taas olisin valmis asettamaan itseni vaaraan pelastaakseni sun hengen, jos tarve olis.
Vierailija kirjoitti:
Äidit ravaavat niin monella lääkärillä että takuulla tulee diagnoosi ja samana päivänä pannaan kelaan rahahakemus, ja monta sataa tulee tilille.
Autisminkirjon diagnooailla ei saa automaattisesti yhtään mitään rahaa. Jos autismi aiheuttaa merkittäviä haasteita, lisäkuluja jne., voi oireiden perusteella hakea vammaistukea, 110 e/kk. Se ei ole "monta sataa"
Tutkimuksissa menee lapsen kohdalla usein vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan käsittämätön määrä noita järjestöjä. Eihän tässä ole enää järjen hiventä koko touhussa. Ja nuo kun olivat vain autismin ympärille puuhastelemaan perustetut järjestöt (tai siis osa niistä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi autistit tarvitsevat liiton? Suurin osa autismista on somalien sosiaalitukihuijausta.
Miksi levität valheita?
Maahanmuuttajilla on joo enemmän syvästi autistisia (+kehitysvamma) lapsia. Sellaista ei voi huijata.
Alapeukkujen sijaan voisi vastata esitettyyn kysymykseen.
Autisti jankuttaa. Kuormituitko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autisminkirjon diagnooailla ei saa automaattisesti yhtään mitään rahaa. Jos autismi aiheuttaa merkittäviä haasteita, lisäkuluja jne., voi oireiden perusteella hakea vammaistukea, 110 e/kk. Se ei ole "monta sataa"
Tutkimuksissa menee lapsen kohdalla usein vuosia.
Höpön höpön. Pohjois-Karjalassa diagnoosin saa etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla just eilenkin taas mietittiin, mikä sulla on hätänä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/6622232/mika-tuota-autisteja-haukkuvaa-…;
Toi sun omien viestien peukuttaminen jotain 5+ kertaa on jotenkin surkuhupaisaa. Miksi sulla on tarve sellaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paljon enemmän inhimillisiä tunteita kuin sulla 😘.
Mieti, tuollaista sun elämä on. Mä taas olisin valmis asettamaan itseni vaaraan pelastaakseni sun hengen, jos tarve olis.
Tutkimusten mukaan sarjamurhaajat ovat järjestään autisteja.
https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2014/05/21/study-fin…
Miksi levität valheita?