Luokanvalvoja ja reksi ei ota lapseni huolia tosissaan. Mitä tehdä?
Alle kuukausi mennyt koulua ja isommat oppilaat ovat lapseni mukaan alkaneet kunnolla kiusaamaan seiskoja. Vessoihin meno on estetty tai sitten lukkoja on yritetty avata jos sinne on päässyt. Ja poika kertoi että käytävillä huudellaan ja yritetään töniä. Mun poika oli käynyt kertomassa reksille tästä ja rehtori oli sanonut että sellaista se on ja siihen puututaan kun nähdään. Ilmeisesti ei ole nähty kun tuo vaan jatkuu ja jatkuu. Ei munkaan lapsi kovin herkkä ole mutta silti valittaa tuosta joka kerta koulun jälkeen joten kyllä se häntäkin vaivaa. En tiedä mitä tehdä että tuon saa loppumaan kun ei edes mun soitto ja sähköposti tehonnut.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tuo rehtorin asenne, että sitten puututaan asiaan kun se itse nähdään, on kyllä niin per...stä. Eihän ne opettajat mitään näe, kun istuvat välitunnit opettajienhuoneessa kahvilla. Asun ihan ison koulun vieressä ja enpä ole juuri opettajia välituntien aikaan ulkona seuraamassa, mitä siellä piha-alueella taphtuu.
Silloin kun tein vielä opettajan hommia, ei ollut kyllä koskaan aikaa istua opettajanhuoneessa kahvilla. Paitsi aamulla ennen tunteja ja opetuspäivän jälkeen.
Muistan oman pojan seiskanaloituksen. Koulukuraattori ohjeisti, että koulussa on tapana syksyllä vähän kiusoitella seiskoja, siihen tulee suhtautua hauskana yhteisöllisyyttä ja ryhmäytymistä lisäävänä juttuna eikä mennä suuttumaan, koska ollaan Kiva koulu eikä täällä kiusata, täällä hassutellaan.
Yhden pojan isä teki ensimmäisestä tönimisestä ja takinhihan repeytymisestä rikosilmoituksen ja kannusti muita vanhempia samaan. Ennen syyslomaa rikosilmoituksia oli tehty 18 kpl ja rehtori nosti kädet pystyyn: nollatoleranssi! Vaikka kuraattori tuli ylimääräiseen vanhempainiltaan selittämään, että kyseessä on siirtymäriitti, se nyt vaan pitää kestää, että joku kaataa maitosi ruokalan lattialle ja joudut ne siivoamaan.
Tuo rehtorin asenne, että sitten puututaan asiaan kun se itse nähdään, on kyllä niin per...stä. Eihän ne opettajat mitään näe, kun istuvat välitunnit opettajienhuoneessa kahvilla. Asun ihan ison koulun vieressä ja enpä ole juuri opettajia välituntien aikaan ulkona seuraamassa, mitä siellä piha-alueella taphtuu.