Paljonko saat asumistukea?
Täällä näkee usein sellaista kommentointia, että asumistuki olisi jotenkin merkittävä rahasumma ja ilman sitä isotkin säästöt kuluvat loppuun aivan silmänräpäyksessä.
Minä saan asumistukea 230 euroa kuukaudessa eli vajaat 2 800 euroa vuodessa.
Kommentit (34)
80 e/kk eläkkeensaajan asumistukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeat ihmiset eivät tarvitse asumistukea. Luuserit ja saamattomat vain.
Mistä lähtien opiskelija on ollut saamaton luuseri? Mulle tulee viikossa 100 % varmasti enemmän työtunteja kuin sulle.
Ap
Joidenkin maailmassa ihmisarvo mitataan rahassa. Minäkin ”saamaton luuseri” hoitoalan töiden ohessa jatko-opiskelen ja kasvatan tulevia veronmaksajia. Esim. matkusteluun rahansa käyttävä (turhan tavaran) myyntitykki isommilla tuloilla taas olisi näiden mielestä menestynyt🙄
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut asumistukea.
Eihän sitä kysytty.
Liian vähän. Haluaisin ilmaisen asunnon kuten tulijat ja oman maan perinne pukeutujat.
2560 eur kuussa, olen tyytyväinen
Saan korkeakoulu opiskelijan asumistuen lapsiperheellisenä. Muutin opiskelu ajaksi kelan hyväksymään hintakaton mukaiseen vuokra-asuntoon, vuokran-antaja ollut kyllä fiksu on vuokra on 2 e alle rajan. En silti pärjää ilman opintolainaa eli opintolainaa on jo lähemmäs 30 000 e. Koska lapset ja halusin ruokkia lapseni hyvin.
Ottaako alapeukuttajaa päähän meidän hyvinvointi😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Saan korkeakoulu opiskelijan asumistuen lapsiperheellisenä. Muutin opiskelu ajaksi kelan hyväksymään hintakaton mukaiseen vuokra-asuntoon, vuokran-antaja ollut kyllä fiksu on vuokra on 2 e alle rajan. En silti pärjää ilman opintolainaa eli opintolainaa on jo lähemmäs 30 000 e. Koska lapset ja halusin ruokkia lapseni hyvin.
Enää pitäisi vaan tietää mikä on korkeakoulu opiskelijan asumistuki.
En ole ikinä tarvinnut asumistukea.
Eläkeläinen, nettotulot 1670 euroa, vuokra + vesi 580 euroa/kk enkä saa lanttiakaan asumistukea. Verotus ja asumistukijärjestelmä tasaavat tehokkaasti eritasoisia eläkeittä saavien eläkeläisten nettotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitisen sataa euroa. Vuokraan vesimaksuineen menee vähän päälle 700€.
Sinulla on liian kallis asunto.
Olen eri, mutta ei välttämättä. Minäkin saan viitisensataa euroa asumistukea, asun kahden lapsen kanssa asunnossa, jonka vuokra on markkinahintoihin nähden paljon alhaisempi. Asuntomme on kolmio, mutta vuokra on pienempi mitä kaksioista pyydetään. Asumistuki määritettiin tuollaiseksi kun olin työtön, ja sen jälkeen kun työllistyin ja hain heti tarkistusta asumistukeen, asumistuki jäi ennalleen, koska tuloni olivat nousseet niin vähän yleistukeen verrattuna.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea ja asun viel vuokralla