Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juontajat täytyy paljastaa etukäteen?

Vierailija
31.08.2026 |

Eilen selvisi, että Veronica Verho on uusi TTK-juontaja. Siitä onkin riittänyt vaikka minkälaista kommentointia suuntaan ja toiseen sekä täällä että useilla muillakin palstoilla.

Tuota "keskustelua" seuratessani minulle on tullut väkisinkin mieleen, että olisi ollut paljon parempi jos Veronica olisi paljastunut juontajaksi vasta seuraavassa jaksossa, kun varsinaiset tanssit alkavat ja Veronica pääsee kunnolla tositoimiin.

Tuolloin oltaisiin säästytty kaikelta asiattomalta kommentoinnilta ja syyttelyltä puolin ja toisin. Facebookissa julkaistiin päivitys, jossa kysyttiin ihmisten mielipiteitä uudesta juontajavalinnasta. Sen kommenteissa nostettiin esille, että Veronican "haukkujien" tulisi antaa hänelle mahdollisuus eikä "lytätä" häntä ennen varsinaisen ohjelman alkua.

Siellä ei kuitenkaan taidettu toppuutella niitä, jotka totesivat Veronican suoriutuvan tehtävästään hyvin. Ihan samalla laillahan sen pitäisi toimia molempiin suuntiin. Näin ollen voidaan esittää kaksi kysymystä, joista ensimmäinen kuuluu näin: "Mistä tiedätte, että Veronica ei tule suoriutumaan tehtävästään hyvin?".

Ja sitten toisaalta voidaan ihan yhtälailla esittää myös kysymys: "Mistä tiedätte, että Veronica tulee suoriutumaan tehtävästään hyvin?". Eihän kumpaakaan näistä asioista voida tietää ennen kuin Veronica pääsee juontohommiin. Kaikelta tältä turhanpäiväiseltä vatvomiselta oltaisiin vältytty jos uutta juontajaa eli Veronicaa ei olisi paljastettu etukäteen eilisen jakson lopussa. 

Kun olen seurannut, millaisia viestejä kirjoiteltiin esim. Facebookissa silloin, kun paljastettiin, että Veronican Posse-aikainen kollega Viivi Pumpanen tuli mukaan Posseen tai että kun Viivi tuli mukaan Salkkareihin, niin minulle on tullut mieleen myös Viivin kohdalla, että paljolta asiattomalta kommentoinnilta oltaisiin silloinkin säästytty jos hänen tuloaan kumpaakaan näistä ohjelmista ei olisi paljastettu etukäteen.

Sekä Veronican että Viivin kohdalla olisi jäänyt kirjoittamatta moni asiaton ja loukkaava kommentti jos heidän mukaantulonsa näihin kyseisiin ohjelmiin oltaisiin pidetty salassa ja ne olisivat paljastuneet vasta itse ohjelmissa. 

Näiden kahden itseni tarkkaan seuraamani esimerkin kautta yritän nostaa esille sitä, että yleisesti ottaen ohjelmista ja mukaan tulevista uusista henkilöistä riippumatta näitä uusia nimiä ei tulisi julkaista ennakkoon, sillä se johtaa vain ja ainoastaan asiattomaan ja loukkaavaan palautteeseen näitä kyseisiä henkilöitä kohtaan. 

Heidän henkilöllisyyksiään tulisi varjella itse ohjelmien alkuun asti. Silloin kaikki se turha ennakkoryöpytys jäisi aina väliin ja nämä henkilöt pääsisivät itsekin paljon vähemmällä. 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssii tätien kanssa

Vierailija
2/1 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos vähän hidas? Kaikki tämä keskustelu on mainosta ohjelmalle. Erityisesti tietenkin Maikkari kunnostautuu aiheen puimisessa, koska TTK on oman kanavan ohjelma. Todellisuudessa juuri ketään ei kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän