Johtuuko se aivokemiasta vai geeneistä, että alkoholista ei saa mitään iloa, vain ainoastaan kamalan kankkusen?
Ja sama liikunnasta ei saa mitään hyvän olon tunnetta.
Ja kamala kankkunen tarkoittaa siis sellaista koko päivän kestävää pahoinvointia, jossa oksennetaan aamusta iltaan noin tunnin välein yhteensä 10 kertaa, on päänsärky ja todella huono olo. Ja tämä tulee siis juomalla ihan vähäisiä määriä.
Siksipä lopetin alkoholin kokonaan 20 vuotta sitten, ei kiinnosta pätkääkään.
Huvittais vain tietää, että mistä mahtaa johtua, ettei keho siedä alkoholia yhtään?
Kommentit (24)
Geeneistä johtuu, aasialaisilla yleinen geeni, suomalaisilla harvinainen.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksistanne tulikin mieleen, että itse kokeilin aikoinaan myös tupakkaa, en saanut siitä yhtään mitään. Joku viisi eri kertaa poltin kaverilta saadun tupakan ja tuli vain yökötys. En siis ole koskaan polttanut, olen vain maistanut, miltä se tupakka ylipäänsä maistuu. Panacodista ei tullut yhtään mitään euforiaa, ainoastaan ummetus. Määrättiin kovaan särkyyn. En myöskään juo kahvia, vaikka sitäkin väkipakolla kokeilin vuosia. En jää mihinkään koukkuun.
ap
Minulla sama. Tupakoin silloin tällöin pari kertaa vuodessa lähinnä samalla tavalla kuin joku ottaa lasin hienompaa viiniä tai polttaa sikarin.
Lääkkeistä ei tule mitään omituisia olotiloja, ei edes kolmiolääkkeistä. Leikkauksissa olen ollut parikertaa ja on aina nukutettu. Herään nukutuksesta ihan normaalisti ja voisin nousta heti sängystä ylös ja mennä vessaan ja syömään ihan kuten kotona. Yleensä olen päässyt sängystä lähtemään viim. 20 minuutin jälkeen. Siinä 30 minuuttia heräämisen jälkeen nukutuksesta voisin mennä ostoksille, kulkemaan julkisilla liikenteellä jne. ihan normaalisti.
Pitää huomioida muutkin sisäelimet. Koko prosessi.
Etanoli on myrkyllinen liuotin jota ei pidä juoda.