Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten onnistuisi rajoittamaan alkoholin käyttöä jotta joisi vain joka toinen viikonloppu?

Vierailija
30.08.2026 |

Onko tuo tarpeeksi pitkä tauko jos jättää yhden viikonlopun väliin? Ei palaudu enää arkena jos juo joka viikonloppu.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee silleen, että jos tänä viikonloppuna otit, niin ens viikonloppuna et ota. Seuraavana viikonloppuna voit taas ottaa. Niin se joka toinen viikonloppu juominen onnistuu. Vuoroviikoin.

Vierailija
22/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota joka toinen viikonloppu mieluummin vain mietoja ja joka toinen viikonloppu sit kunnolla.

Tämä oli ketjun paras idea. Kokeilen tätä.

Ap

Et sinä ole AP, minä olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut todella huolissani omasta kaljoittelusta joka oli taas lähes koko kesän lähes päivittäistä. Olen huippu tyytyväinen kun pystyin loppukesästä kuitenkin pitämään pari viiden päivän taukoa. Tekee kropalle niin hyvää, elimistön on pakko saada välillä palautua.  Mä yritän korvata kaljanjuontia limsalla, hyvänmakuinen kylmä juoma se on sekin.

Vierailija
24/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut todella huolissani omasta kaljoittelusta joka oli taas lähes koko kesän lähes päivittäistä. Olen huippu tyytyväinen kun pystyin loppukesästä kuitenkin pitämään pari viiden päivän taukoa. Tekee kropalle niin hyvää, elimistön on pakko saada välillä palautua.  Mä yritän korvata kaljanjuontia limsalla, hyvänmakuinen kylmä juoma se on sekin.

Iteki pitäisi ajaa koneet alas kesän jälkeen. - ap

Vierailija
25/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä ostamatta, ei voi juoda jos ei mitä juoda. 

Totta. Ei kannata pitää kotona juotavaa, jos on vaikea olla juomatta. 

Joillakin kyllä säilyy juotavat kaapissa. On niitäkin, jotka pystyvät pitämään jotain pulloa vuosikausia, ottavat pienet joskus ja tarjoavat vieraille, eivätkä edes halua juoda sitä koko pulloa pois. 

Meillä on kaapit täynnä erilaisia viinoja, yleensä ne on lahjaksi saatuja. Mies ottaa tosi harvoin väkeviä, mä en juuri koskaan. Valkkareitakin on tullut ostettua liikaa..Pitäs pitää jotku juhlat ja tarjota vieraille, että saisi kaapit tyhjäksi. 

Vierailija
26/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiusata itseään siten, että välillä juo paljon ja välillä ei? Mieluummin ei juo ollenkaan. Aivoissa pysyy tasapaino eikä koskaan ole sitä ahdistusta siitä, että pitäisi vähentää, mutta on niin vaikeaa. 

Vierailija
27/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yleinen alkoholistien harhaluuloa ja uskomus, että elämällä ei ole muuta annettavaa kuin kännit. Tämän todistavat vääräksi he, jotka sitten raitistuvat jossain vaiheessa ja oppivan elämään auvoisaa arkea.  Jos olet jo pitkällä sairaudessa, et voi juoda vain silloin tällöin, paitsi hirveällä tahdonvoimalla. Sitten otat raittiin ajan kaksi käsin takaisin. Sairauden ominaisuus kuitenkin on, että se etenee vääjäämättä vuosien saatossa. Myllyhoito tai Minnesota-hoito kutsuu, tai mitä näitä on. 

Vierailija
28/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä onnistuu helposti, kun vuokran ja laskujen jälkeen ostaa tukirahoilla niin paljon ruokaa varastoon, että ei ole pariin viikkoon rahaa ryypätä.

Vierailija
29/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yleinen alkoholistien harhaluuloa ja uskomus, että elämällä ei ole muuta annettavaa kuin kännit. Tämän todistavat vääräksi he, jotka sitten raitistuvat jossain vaiheessa ja oppivan elämään auvoisaa arkea.  Jos olet jo pitkällä sairaudessa, et voi juoda vain silloin tällöin, paitsi hirveällä tahdonvoimalla. Sitten otat raittiin ajan kaksi käsin takaisin. Sairauden ominaisuus kuitenkin on, että se etenee vääjäämättä vuosien saatossa. Myllyhoito tai Minnesota-hoito kutsuu, tai mitä näitä on. 

Ja nuo hoidot toimivat vain jos niihin hakeutuva itse myöntää omaavansa alkoholiongelman ja haluaa päästä irti alkoholista ja alkoholismista. Mutta jos itselleen sanoo että ongelmaa ei ole, nuo hoidot ovat vain rahareikä ja pieni "loma" alkoholista.

Vierailija
30/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo joka toinen viikonloppu on ihan hyvä alku. Sen jälkeen kerran kuussa. Sitten kerran puolessa vuodessa. Sen jälkeen alkoa vain juhlissa ja poikkeussurussa (esim. ero tai läheisen kuolema). Eli vaikka ei täysraitistuisi, mutta kun tuohon viimeiseen vaiheeseen pääsee, niin elämänlaatu paranee varmasti.

Vierailija
31/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea ymmärtää, miksi joku yleensäkään haluaa jatkuvasti päänsä sekaisin, ehkä sitäkin kannattaa selvittää, terapiaa tms.? 

Mutta kyllä tuo siis minusta ihan hyvältä suunnalta kuulostaa. Parempi joka toinen viikonloppu kuin joka viikonloppu. Voisin lähteä kokeilemaan tilalle jotain kivaa harrastusta, jotta juominen ei pyöri liikaa mielessä. Eikä siitä nyt ainakaan haittaa ole, mitä joku tuossa aikaisemmin ehdotti, että hankkii kotiin jotain muita, alkoholittomia juomia. 

Vierailija
32/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusata itseään siten, että välillä juo paljon ja välillä ei? Mieluummin ei juo ollenkaan. Aivoissa pysyy tasapaino eikä koskaan ole sitä ahdistusta siitä, että pitäisi vähentää, mutta on niin vaikeaa. 

Voi helkkari se alkoholin pitkä vaikutus aivoihin on kauan. Juomisen jälkeen menee viikkoja vaurioiden korjautumiseen. Miksi kiusata itseään? Siksi kun alkoholi on ainoa laillinen päihde.

Vierailija
33/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi helkkari se alkoholin pitkä vaikutus aivoihin on kauan. Juomisen jälkeen menee viikkoja vaurioiden korjautumiseen. Miksi kiusata itseään? Siksi kun alkoholi on ainoa laillinen päihde.

Näin muistin menettämänä vanhana juoppona kiinnostaa tietää, että palautuuko ne aivot muka kuntoon juomisen lopettamisen jälkeen? Itse en usko ja siksi juon hautaan saakka.

Vierailija
34/34 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin muistin menettämänä vanhana juoppona kiinnostaa tietää, että palautuuko ne aivot muka kuntoon juomisen lopettamisen jälkeen? Itse en usko ja siksi juon hautaan saakka.

Riippuu vaurioiden määrästä. Jos on liikaa vaurioita niin ei ne kokonaan palaudu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi