Mitä ompelukonetta suosittelisit kotiin?
Tarkoitus on ommella vaatteita vähän paksummista kankaista. Joskus ihan takkeja missä on erillinen vuori.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Bernina. Ei mitään muovihärpäkettä.
Mitä mallia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo maksaa noin paljon?
Singer Heavy Duty. Ainakin farkut menevät tällä hyvin.
Ajankohtainen kysymys minullekin, mutta kevyempi käyttö. Housujen lyhennystä, paitojen fiksailua, ehkä joku tyynynpäällisen teko tms pientä. Aina kuitenkin jotakin on.
Nuori söpö nainen. Osaa myös kokata ja tehdä lapsia.
Mitä eroa samurilla ja ompelukoneella?
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa samurilla ja ompelukoneella?
Ne tekee aivan eri asioita. Saumuri huolittelee ja usein leikkaa sauman.
Kannattaa hankkia vanha täysmetallinen ja huollettu ompelukone. Mulla on vanha husquarna joka toimii paljon paremmin kuin uusi pfaffin kone. Maksoi murto-osan uudesta, ja niin paljon jykevämpi, vaikka pfaff on hyvä merkki.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia vanha täysmetallinen ja huollettu ompelukone. Mulla on vanha husquarna joka toimii paljon paremmin kuin uusi pfaffin kone. Maksoi murto-osan uudesta, ja niin paljon jykevämpi, vaikka pfaff on hyvä merkki.
Samaa tulin kommentoimaan. Uudet on kaikki tehty Kiinassa, kalliitkin, eivätkä pärjää laadussa mitenkään vanhoille jykeville koneille joista esim Husqvarnat tehty Ruotsissa.
Poljettava Singeri. Hyvää tekoa (jos vaan onnistuu löytymään).
Vierailija kirjoitti:
Se vähän riippuu siitäkin, mitä haluaa ommella. Itse ajattelin aina olevani vintage-koneen tyyppi, mutta enpä vaihtaisi modernia Berninaa pois.
Ja tietysti iso kysymys on se budjetti. Ompelu pitää nähdä harrastuksena, jos ajattelee säästävänsä rahaa, ei voi kuin pettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mallia?
Kaikki berninat on hyviä. Pitää vaan tippa laittaa öljyä oikeisiin paikkoihin ja imuroida pölyt pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tulin kommentoimaan. Uudet on kaikki tehty Kiinassa, kalliitkin, eivätkä pärjää laadussa mitenkään vanhoille jykeville koneille joista esim Husqvarnat tehty Ruotsissa.
Tosiasia on, että Kiina on niin iso maa ja siellä on niin paljon teollisuutta, että sieltä löytyy sekä huomattavasti huonompia että myös parempia koneita kuin mikään Ruotsissa tehty. Toinen juttu on, mitä kauppiaiden kannattaa kuluttajille tarjota.
Jos et tarvitse muuta kuin suoran, siksakin ja napinläven, niin sitten vanha kunnostettu kone. Jos taas haluat muitakin ominaisuuksia, niin sitten kannattaa maksaa suosiolla useampi satanen. Nykykoneista Bernina ja Pfaff on laadukkaita, Singeriin ei kannata koskeakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun osat on metallia ja pystyt huollattamaan koneen. Markettien ompelukoneet on pääasiassa muovia ja sen nyt tietää että kun jokin osa murtuu rikki niin ei voi korjata, varaosia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mallia?
Kaikki berninat on hyviä. Pitää vaan tippa laittaa öljyä oikeisiin paikkoihin ja imuroida pölyt pois.
Entä Bernette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun osat on metallia ja pystyt huollattamaan koneen. Markettien ompelukoneet on pääasiassa muovia ja sen nyt tietää että kun jokin osa murtuu rikki niin ei voi korjata, varaosia ei ole.
Minun käsittääkseni kaikkeen, mitä myydään, on kyllä varaosia olemassa. Mutta korjaamisen suurin este on usein sen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun käsittääkseni kaikkeen, mitä myydään, on kyllä varaosia olemassa. Mutta korjaamisen suurin este on usein sen hinta.
Mitä muuta luulet että saa ostamalla kalliimman koneen?