Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen joutunut narsistisen persoonan mustalle listalle

Vierailija
30.08.2026 |

ja olen tästä varma. Alussa olin ilmeisesti tyrkyllä jopa hänen hoviinsa, mutta kun en ollut siihen menossa niin minusta tuli epäkelpo.  

Alussa hän oli ystävällinen. Huomasin ettei käytös kuitenkaan ollut omassa mittapuussani normaalia. Hän saattoi sanoa turhan tylysti ja arvostelu meni usein henkilökohtaisuuksiin vaikka emme edes tunteneet vielä. Hän myös haukkui muita usein. Aloin tulla pahalle tuulelle, jos oli edes mahdollista että törmäisin häneen. Hän pääsi nakertamaan mielenrauhaani enkä tajunnut mistä on kyse. 

Pikku hiljaa pulpahteli myös tietoa, ettei hän ole tekemisissä sen ja sen kanssa, koska välit ovat menneet. Noita ihmisiä on paljon. Mitä? Meneekö aikuisilla ihmisillä oikeasti välit muihin ja vieläpä siten, että se toinen on aina syyllinen, ei hän itse koskaan?

Keskustelut on nykyisin sellaisia, että sanon mitä tahansa niin hän pyrkii osoittamaan miten väärässä ja tyhmä olen. Jokainen sanomani asia on syy vähätellä minua. Ei voi olla edes totta :) Koska höpötän hänelle vain mitäänsanomatonta  smalltalkkia nykyisin ja hän onnistuu kääntämään nekin minua vastaan. Ihan käsittämätöntä ja uskomatonta. Yksi hänen hovilaisensa on tätä tylyttämistä jopa todistanut. 

Olen tutustunut aiheeseen nyt tarkemmin.  Olen täynnä intoa ja taistelutahtoa siitä kuinka ohitan hänet tyylikkäästi. 

1. Harmaa kivi metodi. Ole mahdollisimman tylsä, älä näytä mitään tunteita hänelle. Vastaa yksittäisillä sanoilla tyyliin "ahaa, jaa, niinkö, kyllä, ei,.." ja poistu paikalta mahdollisimman nopeasti. Älä missään tapauksessa kerro hänelle henkilökohtaisia asioitasi. Hän käyttää niitä sinua vastaan jossain vaiheessa ja vääristelee niitä. Älä provosoidu vaikka hän tylyttää sinua.

2. Kaikki ylimääräinen yhteys tuohon ihmiseen on katkaistava. Älä vastaa hänen yhteydenottoihinsa (ellei ole pakko) ja koita järjestää niin että kohtaatte mahdollisimman harvoin.  

3. Mitään logiikkaa tuon ihmisen toiminnasta ei löydy eikä sen etsimiseen kannata käyttää aikaa.  Häneen ei voi vaikuttaa normaalin empatian keinoin. On turha pyrkiä osoittamaan hänelle, että kohtelee muita väärin ja epäoikeudenmukaisesti. Häntä ei voi muuttaa, voi vain pyrkiä poistamaan hänet elämästä ja kun joutuu tekemisiin niin on mahdollisimman tylsä ja ilmeetön. Narsisti saattaa jopa menettää mielenkiintonsa kun ihminen on hänestä tylsä. 

Kirjoitin tämän tänne terapoidakseni itseäni, kirjoitan tätä asiaa pois päiväjärjestyksestä. En lähde keskustelemaan asiasta, koska olen vasta toipumassa tästä kokemuksesta. Juuri se syyllistäminen mitä hän harrastaa tuntuu nyt rasittavalta ja sitä en jaksa täältäkään nyt lukea. Nyt lähden toipumaan tästä pskasta kokemuksesta.  Olen aika onnellinen muuten, joten tuo ihminen ei ehtinyt rikkoa minua. Onneksi tajusin ajoissa missä mennään. Hyvää syksyä vaan kaikille.  Jouduin lyhentämään tätä useita kertoja, ennenkuin sain julkaistua, se selittänee ajatuskatkokset. Poistun areenalta. Hyvät syksyt.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi