Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vien puisia huonekaluja ulkoullakolle, niin ajattelin laittaa ison muovisäkin suojaksi, MUTTA kannattaako se sulkea ilmatiiviisti vai

Vierailija
29.08.2026 |

jättää auki niin, että pääsee tuulettumaan? Onko tässä jotain ohjetta, miten puu säilyy parhaiten siellä ullakolla, joka käytännössä on ulkoilmaa eli ei ole lämmitetty, mutta tietysti vesitiivis katto päällä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu säilyy parhaiten niin, että se on siellä ilmavasti eli EI käärittynä mihinkään muoviin. Jos huonekalulla on arka lakkapinta, voisin tehdä päälle vaikkapa pahvista "katoksen", niin ei mahdolliset linnunkakat syövytä lakkapintaa. Muuten antaisin olla siellä ilman mitään kääreitä. 

Vierailija
2/8 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puu säilyy parhaiten niin, että se on siellä ilmavasti eli EI käärittynä mihinkään muoviin. Jos huonekalulla on arka lakkapinta, voisin tehdä päälle vaikkapa pahvista "katoksen", niin ei mahdolliset linnunkakat syövytä lakkapintaa. Muuten antaisin olla siellä ilman mitään kääreitä. 

No voisiko laittaa vaikka vanhan lakan tms. suojaksi? Jotenkin ei haluasi ihan sellaisenaan sinne yksin ullakolle jättää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisiko laittaa vaikka vanhan lakan tms. suojaksi? Jotenkin ei haluasi ihan sellaisenaan sinne yksin ullakolle jättää...

Korjaus: lakan = lakanan

Vierailija
4/8 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ihan lakana päälle. Tai pressu.

Vierailija
5/8 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakkaat sen tiiviisti,  niin sinne tiivistyy kosteutta pussin sisään, joka ei pääse kuivamaaa. Ja siinä kosteudessa alkaa kasvaa sitten homeet.

Vierailija
6/8 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lakatut täyspuinen pöytä ja sänky sekä öljymaalattu puinen keinutuoli vuoden ympäri mökin kylmävintillä (kesähuoneessa), eikä ole menneet miksikään. En ole näitä "suojannut" mitenkään, mutta vanhan puuvillalakanan voisi tosiaan heittää jatkossa päälle ihan pölyn estämiseksi.

Vierailija
7/8 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lakatut täyspuinen pöytä ja sänky sekä öljymaalattu puinen keinutuoli vuoden ympäri mökin kylmävintillä (kesähuoneessa), eikä ole menneet miksikään. En ole näitä "suojannut" mitenkään, mutta vanhan puuvillalakanan voisi tosiaan heittää jatkossa päälle ihan pölyn estämiseksi.

Pölystä mä en olisi vintillä huolissaan vaan lepakoiden ja linnun kakat.

Vierailija
8/8 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pölystä mä en olisi vintillä huolissaan vaan lepakoiden ja linnun kakat.

No mun vintillä ei ole semmoisia näkynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan