Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: "Näin talouskasvu näkyy nyt kuluttajien arjessa – ”Historiallisesti hyvä vuosi”, sanoo ekonomisti"

Vierailija
29.08.2026 |

Miten näkyy teidän arjessa, onko palkka noussut ja kuluttaminen kasvanut?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki  tavaroiden ja palveluiden hinnat  ovat nousseet joten rahaa kuluu enemmän. ALV  nykyisin 25,5 %,  aikaisemmin 24 %.

Vierailija
22/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen tänä kesänä kuluttanut hulluna, koska vanhassa työpaikassa tuli yt:t ja minut irtisanottiin ja löysin uuden työpaikan heti käytännössä samalla palkalla. Eli kahden kuukauden irtisanomisajan palkka, kuukauden palkkaa vastaava irtisanomiskorvaus sekä 14kk ajalta kerääntyneet lomarahat tulivat periaatteessa ylimääräisenä rahana. Ostin kalliin tietokoneen ja keittiöremontti on menossa, ja vielä on kolmannes rahoista käyttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten on "talouskasvu" näkynyt, että syyskuussa unohtaen vielä kohonneesta vuokrasta puuttuvan tiedon, laskujen jälkeen käyttövarani päivittäistavaroihin on 154,01 €. Asuntovakuutukseen maksuaikaa pyytämällä päässen jonnekin 174 - 204 € käyttövaroihin. 

Vierailija
24/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ostelemaan!

Jospa haistat persu 💩💩💩💩💩

Vierailija
25/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ne köyhät on? Kun katsoo millaisilla autoilla ihmiset ajaa ja miten paljon ruokaa ostetaan jne. Mä en ainakaan näe köyhyyttä suomessa.

Tutkipas seuraavia infogrammeja ja mieti!

https://infogram.com/iltalehden-verkkokysely-rahavaikeuksien-lisaantymi…

https://infogram.com/iltalehden-verkkokyselyn-laajemmat-vastaukset-1hxj…

Vierailija
26/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin vuosi sitten autoa. Lunastin rahastoista välirahan. Vuoden aikana olen syöttänyt sijoituksiini takaisin pari tonnia + kurssinousu+osingot on vuodessa palauttanut koko autonavaihtorahan (- verot). Eikä mun pääomat ole mitään päätähuimaavia.

Vierailija
27/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi