Onko täällä ketään joka olisi työskennellyt lapissa sesonki aikaan? Haluaisin kuulla kokemuksia ja mietteitä?
Olis aikomus lähtee. Haaveissa ollut jo pitkään.
Kommentit (9)
Viinaa ja munaa tulee niin että terveys menee ja potkut tulee.
Minä. Töitä tehdään niin paljon kuin sitä on. Ja nukutaan siellä mistä asunnon löytää. Itselläni oli jaettu huone Hotellin "kellarissa", mutta joskus se tarvittiin asiakkaille. Silloin jouduimme paikallisen työntekijän kotiin olohuoneeseen. Mutta hieno kokemus. Ja tietysti saa palkan tuntien mukaan ja pakolliset vapaat. Rahaa ei minulla siellä juuri kulunut. Mutta tästä on jo vuosia.
Ja ei siellä jaksanut ihmeemmin bailata tai ei tehnyt mieli naiskennella. Niin kuin joku väittää.
Youtubissa on jonkun tubettajan videoita, kun oli talven Lapissa töissä. Hitsi, kun en muista nimeä. Joka tapauksessa, ei mennyt ihan niin kuin oli sovittu, mutta löysi sitten muita töitä hoitoalalta. On jo vanhempi ihminen, ei siis mikään 2kymppinen nuori.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Töitä tehdään niin paljon kuin sitä on. Ja nukutaan siellä mistä asunnon löytää. Itselläni oli jaettu huone Hotellin "kellarissa", mutta joskus se tarvittiin asiakkaille. Silloin jouduimme paikallisen työntekijän kotiin olohuoneeseen. Mutta hieno kokemus. Ja tietysti saa palkan tuntien mukaan ja pakolliset vapaat. Rahaa ei minulla siellä juuri kulunut. Mutta tästä on jo vuosia.
Mä uskon aina siihen että mitä kovempaan painekattilaan ihminen laitetaan ammatillisesti niin sitä kovempi tekijä siitä syntyy. Esim itse kokkina kykenen valmistamaan gourmee aterian alle 3 minuutissa niin että olen saanut siitä ainakin yli 10 ihmisen kehut kun on kovissa liemissä keitetty.
Siis tarkoitatko nyt nimenomaan sesonkitöitä, esim. ravintola- ja matkailualaa? Siitä itselläni ei ole kokemusta, mutta pitkiä vuoroja painavat, vapailla laskettelevat ym. Sellaista huhuttua bilettämistä ei paljoa ole, kun töitä pitää tosissaan painaa.
Itse olen Lappiin muuttanut etelämmästä, mutta eri alalla työssä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko nyt nimenomaan sesonkitöitä, esim. ravintola- ja matkailualaa? Siitä itselläni ei ole kokemusta, mutta pitkiä vuoroja painavat, vapailla laskettelevat ym. Sellaista huhuttua bilettämistä ei paljoa ole, kun töitä pitää tosissaan painaa.
Itse olen Lappiin muuttanut etelämmästä, mutta eri alalla työssä.
Kiinnostaisi kyllä kovasti ja on motivaatiota kehittyä ammatillisesti ja nähdä ja oppia huippu ammattilaisilta ja saada vinkkejä. Tuo luonnonläheisyys, lappilaisten rauhallisuus ja suvussani on myös lappilaisia jotka ovat tosi mukavia ja helposti lähestyttäviä.
Ensi talvi kuluu taas kausitöiissä Lapissa. Asun omalla mökillä. En lähtisi jos pitäisi jossain yhteismajoituksessa olla.
Töissä olen ollut kaivoksella ja sanoisin että hiihtokeskuksien reissumimmit on kovia dokaa ja panee. Tervetuloa
M44