Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön

Vierailija
28.08.2026 |

Miksi et mene töihin kun talous kasvaa? Kerro tekosyysi tällä kertaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tuilla pärjään hyvin ja en osaa mitään.

Vierailija
2/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tulla töihin. Osaan ajaa trukkia ja paistaa pizzaa. Palkkatoive 3000 eur/kk. Milloin voin aloittaa?

Vierailija
4/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se talous jota hehkutetaan on kasvanut . 

0,4 orosenttia

Vierailija
5/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen töihin, minusta tulee työllinen. 

Sinä sen sijaan - Sinä olet idari lopun elämääsi.

Vierailija
6/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä on tekosyysi kun et hyppää naruun, nyt olisi naruja saatavilla halvalla?

Vierailija
7/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mikä on tekosyysi kun et hyppää naruun, nyt olisi naruja saatavilla halvalla?

Ja junatkin kulkee, jos ei narua löydy...

Vierailija
8/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy tämä talouskasvu työpaikoissa.  

Mm. Metsäteollisuus pistää ovia kiinni Suomessa kun Suomessa ei. Enää kannata ja EU pistää hakkuut Suomessa pannaan..

Seuraava iso järistys tulee maatalouden kautta kun tuet pistetään alas tulee järisyttävä ketjureaktio kun alas ajon reaktio siirtyy taloudessa eteenpäin muihin toimialoihin kun raaka aineiden ostot ja myynnit loppuu ja palvelujen ostot ja kuntien taloustilanne kriisiytyy

Vierailija
9/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti olen menossa vaan eipä minua ole palkattu. Olen sairauksien takia ajokiellossa ja toisesta silmästä sokea, eläkkeelle tai edes kuntotustuelle en päässyt enkä jaksaisi aloittaa kierrosta taas alusta kun kolme vuotta on mennyt sitä rullatessa. 

Olen siis työtön työnhakija hamaan hautaan saakka. Koska olen niin selkeästi työkyvytön ei minulla ole velvoitteita. Mutta toki haen töitä aina kun löytyy sellainen minne ei tarvitse ajokykyä, kokemusta, koulutusta, syvyysnäköä, hyviä käsivoimia tai selkeää puhetta. Niitä ei kauheasti ole, mutta...

-Multippeliskleroosi & epilepsia 

Vierailija
10/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on toisin päin nötöyt. 

Vierailija
11/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne töihin vain mennä. 

Vierailija
12/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne töihin vain mennä. 

Tuo on totta, minulle soitettiin kotiin ja pyydettiin tulemaan. 

Vierailija
13/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pattayalla. Oot kyllä aika uuno jos oletat että tulisin täältä sinne ankeaan Suomeen kun ei siellä ole edes töitä. Daiju!

Vierailija
14/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät päästä töihin.

Vierailija
15/15 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku näistä:

Suhdanteet ja säästöt: Monet teollisuuden ja teknologian alat reagoivat herkästi talouden suhdanteisiin. Jos yritykset jarruttavat investointeja, ne jäädyttävät ensimmäisenä rekrytoinnit.

Ylikoulutus tai kokemuksen puute: Vastavalmistuneet insinöörit törmäävät usein "muna vai kana" -ilmiöön (vaaditaan kokemusta, jota ei saa ilman työtä). Toisaalta kokeneempi voi törmätä pelkoon siitä, että hän on "liian kallis" tai vaihtaa heti paikkaa paremman löytyessä.

Piilotyöpaikkojen saavuttamattomuus: Suuri osa asiantuntijatöistä täytetään suorarekrytoinneilla, verkostoista tai avoimilla hakemuksilla ennen kuin ilmoitus päätyy mihinkään palveluun.

Hakustrategian hienosäätö: Joskus kyse on vain siitä, miten oma osaaminen on pakattu CV:hen tai LinkedIn-profiiliin. Jos robotti (ATS-järjestelmä) karsii hakemukset hakusanojen perusteella, ihmissilmä ei koskaan edes näe hakemustasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme